lars_k
Forumsvar skapade
-
Det är ni som köper märkesgrejer som bidrar till detta vansinne! Köp GUN istället, hehe.
-
De skickade seglena igår, men masten var restnoterad 😛
Men Poppo säljer en likadan såg jag så jag försöker få tag i honom…
Jag tror också det blir finfint =) -
Japp. Från 4.0 till 5.3. Är kanske inte optimalt. Men har man slimmad utrustning så har man…Förlänger 37 cm för 5.3:an.
-
mm. Fast de har inte helt rätt angånde gunmasterna…Gun anger IMCS 20 på sina 400 master, inte 19.
Förresten säger testet att segel känns mjukare med skinnymaster, då kanske det är en fördel att masten är lite styvare.
Jag har beställt en linje 04 Wave MC som är sydda för skinnys, ska jag köra med en Loop C100 400 (1400 gram, mums…) och testa nu i SA. Kan ju berätta sen vad jag tyckte om denna kombination. Är ju nästan halva priset på både mast och segel jfrt med andra märken.. -
Ja, det är deras test av skinny-master. Finns här:
http://www.surf-magazin.de/_test/skinnymasten_0803.htm
där ligger också testet i pdf…
Du kan väl tyska? 😛 -
Jag kommer så gärna, det vet du.
Förresten laddar jag bakåt så så patetisk är jag inte. Sätter den snart också dessutom =)(och framåten…)
-
Öhh? Det är bara att stå och glo 10 min i Apelviken eller Ringenäs en bra dag så har man sett bakåtloopar, framåtar, pushloops och tabletops så man blir helt knäckt över hur mesig man själv är.
-
Ja, minsann =) Fast är rätt långt gånget. Ska kolla upp när det går nästa gång så jag får med hela…
Synd bara att jag har Comhem frivisning, så de kan stänga av mitt i programmet…som de gjorde nu.
-
Av någon anledning har Gunsails IMCS 20 på några av 400 masterna, när andra tillverkare har IMCS 19…Dessutom har visst Surf mätt upp en stycken mast till IMCS 20.7, och det är ju styvt… Men övriga mastsortimentet verkar följa standard som jag ser det.
Och man måste vara riktig finsmakare (som Ola_H och likn) för att märka nån skillnad. Viktigaste egenskapen på en mast är vikten, som jag ser det. Och Guns master är lätta. -
Enklast:
Klicka på denna länken i webbbrowsern:öppna din filhanterare, högerklicka på din fil, välj kopiera.
gå tillbaka till webbrowsern, högerklicka, välj klistra in…filen ska nu ladda upp i /incoming katalogen.
-
Hmm. I somras skulle jag ut till Hönö efter jobbet men kön till färjan var ca 3 km lång så det tog ungefär lika lång tid som det hade tagit att ta sej till Varberg…Men kön är ju inte alltid så lång iofs. Och man bränner mindre bensin till surfet.
-
Olausson är kung. =)
Lägg ut de där 22 Mb på FTP:n, lägg i /incoming . Jag vill se mer från Öckerö, för fanken!..hur vågar man sej ut i 20m/s och onshore där? Är ju bara sten och klippor…men ni vet antagligen vad ni gör där ute på öarna…
-
Niklas Olausson?
-
Kör ner förbi Hjälviks badplats till Hummerviken, går att knöla sej förbi där på en kostig ner söderut till en grässlänt där man kan rigga.
Sen ligger Bolleskären en dryg km rakt västerut. Lär kunna bli sideshore, mast+ och cleant där ute på hård S-SSO…