lars_k
Forumsvar skapade
-
jag får inte den filen att funka…
-
sjuk sekvens i mitten med masthöga onshorevågor och fet bakåt och tabletopp =)
har varit där ute några ggr men det har inte varit rätt vind. hoppas man får prova bollisarna nån gång på SSO…
Fast ni verkar köra där i alla vindriktningar. Det finns hopp för fetvågor i GBG alltså =) -
Hehe. Som att surfa Jaws ungefär…
-
Aha, det är kanalen som ”stänger” =)
Har alltid funderat när jag ser surffilmer på vågridning i feta vågor hur de egentligen tar sej ut igen. Det ser omöjligt ut eftersom ofta verkar vinden vara rätt klen. Och aldrig ser man detta i filmerna. Helst skulle jag vilja se en film där man ser samma snubbe, gärna F Goya =), under en timmes session, hur han lägger upp det hela. Hur han tar sej ut, hittar rätt våg, var laddar han hoppen, och hur går han in i ridningen. Hade varit fan så mycket intressantare än snabba klipp på aerials och bottomturns som verkar vara standard… -
Jag räknar bara vågdagar med 4.0-5.3. Då är jag uppe i kanske 25-30 dagar bara på västkusten. Inga fjönt-dagar, utan bra vågor och minst ett par timmars surf.
Får man vara nöjd med, om man kompletterar med en rejäl surfresa till vågorna…det är nu säs börjar. =) -
Intressant. Men vad exakt menar du med ”stänger”. Hur vågen bryter eller? Stänger gör ju alla brytande vågor, t.o.m i Appelviken… 😛
-
Mina föräldrar var där och berättade att det bara fanns en liten sandstrand på hela ön. Resten var bara branta stup ner i havet. Lite lurig launch alltså. Men jag vet inte om de har full koll iofs, så gamla och skröpliga som de är…
-
Ja, utan planing räknas det fan inte 😛
-
Måste vara växthuseffekten som slår till med full kraft. Äntligen!!!
-
Jag menade nävarna…Fan, är det bara jag som säger labbar?
Måste nog vara en skåning som jag förresten… -
lars_k
Medlem21 november, 2003 vid 12:17 som svar på: Vilka är dagens och de kommande TRENDERNA????Haha, så du har fler strängar på din lyra Ola? Trodde det bara var bräd-design som gällde. Alltså även heminredning och surfmode :-O
-
lars_k
Medlem21 november, 2003 vid 11:33 som svar på: Vilka är dagens och de kommande TRENDERNA????Gunsails fixar priset. Jag har just beställt nya 04:or för dryga 2000 per segel. Nån kampanj visserligen men halva priset jfr konkurrenterna. Fint som fläsk.
-
Sjysst labbe Rambo. Du har inte klippt tummen som jag gjort. Är nog smart för man behöver ju inte så mycket grepp från tummen. Man håller ju mest med de tre längre fingrarna…
-
lars_k
Medlem21 november, 2003 vid 10:27 som svar på: Vilka är dagens och de kommande TRENDERNA????Hyfsad sail-range på den…f*cking crazy bräda.
-
lars_k
Medlem21 november, 2003 vid 09:39 som svar på: Vilka är dagens och de kommande TRENDERNA????Jag tror snabba brädor är på väg tillbaka, nu när speed är lite på tapeten igen. Långa och smala saker. Kommer som en egen nisch vid sidan om våg och freestyle.
Gränsen vad gäller kort och brett på våg/freestyle har nog snart nåtts så det blir inte mkt värre än nu….
Sen måste det snart komma nya material och tillverkningsmetoder så vi får bort några kilon på brädorna. Fram med en 4 kg vågis som tål 5 meters plattlandningar för fanken =)