lars_k
Forumsvar skapade
-
Jag använde en 3/4 med långa ben och korta armar. Kändes lagom. Annars är en vanlig 3/4 med långa armar inte helt fel om du redan har en sån. Blir inte för varmt eftersom du då och då hamnar i den svalkande tvättmaskinen. Shorty tror jag blir för kallt iaf.
-
Såg ut som nån hade riktigt kul i vågorna. Surfglädje är den enda sanna glädjen! =)
-
lars_k
Medlem7 november, 2003 vid 21:51 som svar på: Hur mycke behöver en förlängare sticka in i mastenDu ökar belastningen mot mastens inneryta en del genom att ha mindre instick. Kan ju hålla, men finns ju inga garantier…Köp en 45 cm förlängare, kostar några hundra. Billigt jämfört med en sabbad mast.
-
Nä, jag håller inget inne mot dej eller nån annan. Dina inlägg är ömsom vin ömsom vatten. Oftast kul. Fast du stavar som en jävla kratta!
Ha de gutt Rambo =) -
Ja, vem kan det vara…Det finns ca 12000 i GBG att välja bland. Undrar bara vem som jobbar sent en fredagkväll. Kan ju inte finnas många…
-
Hmm, det stämmer faktisk…136.8.159.10 hade jag på jobbet idag. Detta ip:t delas säkert av flera på Volvo PV.
Hemma har jag fast ip, det som visas för detta inlägg…Tyvärr, det är varken jag på bilden eller jag som skrivit det mogna inlägget. Jävligt trist att anklagas för en massa skit här på konfen. Andra gången det händer, verkar jag oseriös eller? Jaja, skitsamma.
-
När man snackar elbilar glömmer man lätt bort att folk har vant sej vid en viss komfortnivå…Bara det att vi vill ha varmt i bilen på vintern, stolsvärme, rutvärme etc. Detta drar enormt mycket el och är nog knappast lösbart om inte batteriprestandan förbättras oerhört. Dessutom kräver kunder en hög prestandanivå, det ska inte ta en halv minut att acca till 100 km/h.
Jag tror mer på förbränningsmotorer, biogas etc. Eller bränsleceller drivna med etanol eller metanol.
Sen finns en enorm effektiviseringspotential i dagens bilar med ”drive-by wire”, elmotorer direkt vid hjulen etc som sparar mycket vikt.
Det trista är att utvecklingen just nu går åt motsatt håll. Marknaden vill ha monsterjeepar med mer och mer hästkrafter och lyx. Sjukt. -
Svartlackerad alu eller? . Lurigt. Spår-ring systemet kanske man inte kommer ifrån på en kolförlängare då…
B3 eller LS är säkert samma om de kommer från samma fabrik. -
Fan. När frågade du? Drog just iväg ett mail och frågade om de har på lager…
-
Bra svar Adde! Vad jag ville höra. Klarar den din radikala vågsegling i klitten med 40 cm förlängning är jag nöjd.
Ytspännings B3 kollängare ser ut att ha pinnhålsvarianten på förlängning, och quickrelease och kostar bara 645. Perfekt vad jag vill ha, ju. Tror jag lägger vantarna på en sån. Bra tips! -
Ahh, så de är slut menar du? Jag gillar ju Local Spirits bommar, så deras längare borde ju också funka hyfsat iaf. Och Marcus bör ju ha bra koll på vad som krävs i vågorna.
Att det går lite trögt att dra skiter jag fullständigt i…
Jag har letat runt lite men hittar ingen sida där man kan kolla på Liberty-förlängaren. Har de en webbsida där man kan se underverket?
Annars kör jag kanske brorsans variant, han använder en vanlig alu-förlängare och stoppar in masten inut i den, med några varv tejp emellan som distans. Ser rätt bombsäkert ut.. -
Är det denna du menar (bifogad)…
-
Du menar när man kunde köpa ett ws-kit i varannan bensinmack? Då var ju ws en ”folksport” som lockade till sej allsköns pöbel som inte satt sin fot på en seglingsfarkost och kanske aldrig borde göra det heller. Vet inte om man kan dra paralleler med kitesurfarna…Den hemska skillnaden är väl att kitesurfing är så oerhört mkt farligare både för utövarna själva och oskyldigt folk som råkar vara ivägen.
-
Finns nog hela spannet av kite-surfare, dessutom är det ju många vindsurfare som kompletterar med kite för taskig vind.
Men som Rambo (från team Rövhål eller vafaen de kallar sej..) sa så kommer många kitare från ”brädgenerationen”, dvs snowboardare, skateboard, wakeboard etc och har nog en helt annan bakgrund när det gäller sjövett.
Många vindsurfare, som jag, började med jolle etc från barnsben och har ett väl rotat seglingsintresse. Men man ska kanske inte generalisera för mycket…