larssa
Forumsvar skapade
-
Här e lite till som jag hade.
-
Tror jag hade nån till. Skall kolla i morgon när jag slutat jobb o e hemma igen.
-
Nilsson wrote:Larssa wrote:8 m/s NV på kitebeach Hbg nu!
Är där vid 17,30.
Vi hadde mer på ”Hemligt ställe”Kitebeach levererade som vanligt bra!
Uppåt 10 iaf. -
8 m/s NV på kitebeach Hbg nu!
Är där vid 17,30. -
Vrider vinden över mer till NV så kan nog kitebeach bli bra i em.
-
Skall du ha en c-drake så e 16 ok, men om du skall ha bow så räcker det med 14. Kör SSTD14 som största kite och e mycket nöjd, gött drag =)
-
Kör du här i närheten nån gång så provar jag gärna =)
-
Crazyfly verkar intressant. Vad kostar en sådan?
HIttar ju inte på den där sidan. -
Är det fler från Hbg-området som skall dit?
Övernattning eller hem på em/kvällen igen? -
Fetaste brädan jag sett på länge 😉
Klart coolt att det funkar så bra som det verkar göra. -
Ok tackar, skulle kanske kollat in tråden igen innan jag frågade 😉
-
nic wrote:Larssa wrote:Ser mycket lovande ut. Man kan välja mellan att använda 5-linan eller köra med 4. Det är bridles på Linken. Kolla även: http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2329804&postdays=0&postorder=asc&start=0
och http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2329773
Vill ha!!!!I korthet kan man välja:
Bridles, 4linor eller obridlat, 5linor.Bättre aerodynamiska egenskaper med 5e-lina.
100%-depower på bommen endast i bridle-4line-mode.(trim verkar dock ge 100%-depower även på 5e-lina förstås)
Vore riktigt kul att testa North Rebel, SS Link och Ozone Instinct samtidigt. Är säker på att det skulle vara svårare att välja sin favorit än det var i våras.
nic
Kan ni sluta tjata om invertering hit och dit. Pumpa upp kiten ordentligt så är det inga problem. Kan man få svar på frågorna ang LInken som denna tråden handlade om från början:
Var har du sett att man kan köra den obridlat?
Vad är det som gör att det e bättre aerodynamiska egenskaper med 5e-lina? -
Hbgkitare wrote:Jag har den perfekta lättvindsbrädan, en Liquid Force WLF 130/46 -05!
Fungerar även när du vill börja öva handlepasses och kanske välja en mindre drake än normalt fast ändå kunna plana!
Finns under säljes, läs och bedöm själv men hur som helst är den en riktigt skön bräda som du kan göra vad du vill på.
Säljer den för att jag inte kör i lättvind längre och behöver pengarna därav det billiga priset (2000 kr), kostar ny 6000 kr!Marcus i Helsingborg
0739-841515Du får inte sälja den innan jag fått testa den ordentligt. Jag kan vara en spekulant. Den verkar ju ubernice!
-
Ja e osså me, om ja blir frisk från den satans förkylningen. När tänkte du dra Carro?