Forumsvar skapade

Sida 102 av 145
  • marden

Medlem
    16 maj, 2008 vid 13:58 som svar på: Gävle till helgen var ?

@Bjornen 465950 wrote:

Hade du släp eller hyr vi ? Var hittar du den prognosen ?

//Björn

har ett släp men det är öppet iofs.

progen hittade filip för några dar sen http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=57713
    tycker den verkar grym kan söka på vilken håla som helst,korttidsprogar timme för timme och långtidsprognoser 10dar framåt,kartor o grejer.

sen om dom stämmer blir sidan ännu bättre:)

• marden

Medlem
    16 maj, 2008 vid 13:19 som svar på: Gävle till helgen var ?

har också lite svårt på lördag ,ska ut o tälta i natt me grabben o hans klass ,kommer väl iofs sig hem på förmidagen men ni vill väl åka tidigt om ni ska så långt.

vi får nog ta en kärra på släp om vi ska in 3-4 st i volvon va

vad i gävle hamn har ni på g inte vid massabrucket eller

ser ut o bli kallt o regnigt i helgen i gävle bara brrr

• marden

Medlem
    16 maj, 2008 vid 12:54 som svar på: Gävle till helgen var ?

bjornen, jag funderar också på att följa me om det går
    men åker ni upp på lördag ?ser inte söndagen mysigare ut uppe i norr

• marden

Medlem
    16 maj, 2008 vid 12:51 som svar på: segel nr

@Bjornen 465918 wrote:

Jag har inte hunnit skaffa riktiga segelnummer, kan man göra någon tillfällig lösning med tejp ? I så fall vilket tejp använder ni ?

//Björn

du behöver inte va orolig att den blåser av
    satsa hellre på en vattenfast tejp 😉

• marden

Medlem
    15 maj, 2008 vid 15:47 som svar på: Hur liten fena kan man använda på en lättvinds slalom bräda?

har det inte lite med hur mycket man väger också
    tänker mig att en liten lätt kille kommer undan me än mindre fena
    medan en tyngre vill han en längre för att få något lyft.

sedan undrar jag också vad ett 6.7 gör på en sån bräda? passar bättre när brädan är 20-30cm smalare

• marden

Medlem
    13 maj, 2008 vid 13:58 som svar på: SWESPEED 08 CUP Skälåker imorgon

@getwet 465110 wrote:

Malmkvist, vi försöker att aldrig resonera om 2 sec eller display värden eftersom dessa är högst osäkra. Många som kört med Garmin foretrex/geko vet att displayvärde och farter i mjukvaran kan skilja markant, ibland över 2knop! Därför resonerar vi bara average inom RTK gruppen och vill gärna att andra gör likadant.

Förövrigt gjorde jag ett litet experiment igår, körde med Amarylon och Foretrex 201 samtidigt (blir jag diskad nu?) enbart för att kontrollera skillnaden mellan de två. Och döm om min förvåning så blev skillnaden ganska radikal.

Averagen skiljde 0.6 knop (garmin snabbare) och 2 sec (vi ska ju inte prata om den men för jämförelsens skull) skiljde hela 1.36 knop, garmin snabbast.
    Vet att Tobhed gjort liknande jämförelser och kommit fram till även han att det skiljer ganska mycket. Jag kommer nog fortsättningsvis köra med bägge just för att kolla skillnaderna ett par månader framöver.

Har Tobhed några fler iaktagelser/tester eller om några andra har det?

hann du få någon uppfattning om display värdet skilde sig något nämnvärt.
    eller va det för mycket simmanden för att kunna nollställa och hålla koll på det igår.
    bättre förhållanden kan ju önskas för orka leka me elecktroniken samtidigt

lite trött på mitt eget gnällande på hur dålig vind det var i går när det var det bästa i år 🙂

• marden

Medlem
    12 maj, 2008 vid 18:11 som svar på: SWESPEED 08 CUP Skälåker imorgon

tror nog det var get vet som kände sig ur form efter gårdags kvällens champagen o efterkommande förplikterser så han la in ett virus på gpsss sida så dagens tävling stryks:)
    (bäst att lägga till en 🙂 om han fortfarande är sur)

tycker min burk har varit lite seg sen jag var inne på gpss igår kan det ha me saken att göra/hur upptäcker jag trojaner

• marden

Medlem
    12 maj, 2008 vid 18:03 som svar på: Kryssa

vet inte hur mycket det blåste för dig?
    men det går lättare att kryssa när det blåser så bra så man kan hålla planingen på kryss också.
    även om det alldrig blir så värst många grader mot vinden på en centerbords lös bräda
    men som sagt det går att kryssa lite fast man inte planar

• marden

Medlem
    12 maj, 2008 vid 17:57 som svar på: Närgången mast mot låret

@Svenne 464931 wrote:

Har för mig att det var någon som inte fick smisk när kastfallet bjuder upp till dans?.. 😉

http://www.surfzone.se/forum/showpost.php?p=464149&postcount=62

Bästa sättet är att undvika kastfall helt och hållet.

somliga straffar gud me desamma

• marden

Medlem
    12 maj, 2008 vid 15:29 som svar på: SWESPEED 08 CUP Skälåker imorgon

ja gick ju sådär för mig också
    tog en lånnng lunch men han ändå bara med 6 vändor (12gippar) på 2tim
    vinden låg alldedes för lite på ost sidan av nord o byit var bara förnamnet så det blev en hel del simmande,vattentrampande o gå med grejerna längs me stranden
    fick ändå en repa på 31,4 och en arv på 28,06 vilket jag har problem med att ladda upp på gpsss eftersom nått går för trögt i dator världen också.
    men solen sken

• marden

Medlem
    12 maj, 2008 vid 15:13 som svar på: Sthlm söndag!

@pete 464792 wrote:

Markan: mycket intressant! Fågelvägen Dalarö-Oxnö är max en (land)mil. Sjöbrisen är ju mycket lokal och inte helt lätt att prediktera (som vi alla vet). Fakta verkar vara att vid halvett-tiden brisade det inte vid Fituna, inte vid Oxnö, inte heller vid Årsta Havsbad men däremot hade det dragit igång vid Dalarö. Hur var det lite längre norrut? Dyvik på Tyresö? Björkvik? Borde gå att lära sig något av det här…

vi va några som kom till dalarö vid 15 + en formula me 11,6 o igen planade nämnvärt kanske 2-5m/s
    kom sen hem (trångsund) o där blåste det bra i träden o hade gjort hela dan sa frugan
    såg också flera observation på 8-9m/s vid 15 tiden bla bromma/bullandö

• marden

Medlem
    10 maj, 2008 vid 06:57 som svar på: Ny vädersida!

det va detaljerat värre ska blåsa 6,3m/s kl 16 idag för att sen går lite kl17 för sen öka till 6,4m/s kl 18
    hmm undra när man ska ut då 😉

fin sida

edit: Lørdag storm i Finnmark. översta varningrutan, lite långt kanske

• marden

Medlem
    8 maj, 2008 vid 18:42 som svar på: Har kollat in proggen

en snara görs så här

ta repet o gör en u-sväng uppåt (skälva öglan)
    gör sen en till u-sväng neråt så repet ligger tredubblet
    vira sen änden typ fem varv uppåt igen runt det tredubbla
    stoppa in änden i andra u-svängen
    dra åt genom att dra dom fem varven uppåt
    klart!

va lätt att beskiva me text.

går dina nya grejer ut på sterbhus aktion sen?

• marden

Medlem
    4 maj, 2008 vid 16:59 som svar på: Prissättning?

@Nyson 462684 wrote:

Hej.

Mina surfprylar tar för stor plats på balkongen och min familj tar stor plats i mitt liv, måste därför sälja av dessa prylar.

prylarna har så lågt värde så jag föreslår att du byter liv,säljer familjen o tar upp surfingen igen annars finns det stor risk att du sitter där på ålderdomshemmet o känner att nått saknades i ditt liv

• @Mag 462786 wrote:

En bit under 40 fick jag hos läkaren i vintras! Innebär detta att jag skulle klå Dunken i alla vindar och vågor eller var, hur och när skulle jag/han ha bästa chansen att vinna!?! 🙂
    /Magnus

jag har också lite under 40
    måste betyda att jag är snabbare än dunken iallafall
    (kanske inte me en bräda under fötterna men ändå)

Sida 102 av 145
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA