Forumsvar skapade

Sida 104 av 145
  • marden

Medlem
    23 april, 2008 vid 17:15 som svar på: En underbar dag i sillvik…..

@andersbq 459914 wrote:

Och visst går det att dra ner till rekommenderat nedhal utan vev eller pinn-vinsch. Men det var när jag skulle dra de där extra 5-6 cm som det tog emot på det helt nya seglet, men det blir nog lättare när det är lite blött och inseglat.

nu har jag alldrig riggat ett kartongnytt segel,
    men det låter som en stor risk att nått går sönder om man skulle veva ner det 5-6cm mer än rek,finns det nån av er stealth seglare som drar era segel så långt?
    iofs drar jag mina gamla vapor så långt men det är också nått jag läst andra göra med sina vapor

• marden

Medlem
    22 april, 2008 vid 14:54 som svar på: Slalombana i Fituna

låter som en bra ide, jag har tänkt göra detsamma på den grunda sidan av dalarö.

när jag var ute o sprang runt magelungssjön för ett tag sen låg denna lämpliga rundningboj i vassen o guppa, bara för dig att hämta där
    iofs inget du tar ut på brädan var cirka 1m i diameter och i stålplåt påminde mest om en gammal mina fast röd;)

• marden

Medlem
    21 april, 2008 vid 14:57 som svar på: En underbar dag i sillvik…..

@Hankloose 459691 wrote:

Måste även säga så här i efterhand att det e rätt töntigt med folk som inte klarar av att rigga sina segel utan vev. Har aldrig sett dunken eller albeu plockat en flanig jävla vev. Det är en typiskt nybörjar grej ni kommer att lägga av med vev tids nog!!

måste nog va första gången jag håller med i allt hankLooser skriver angående vev,
    synd bara att jag måste skaffa en bättre längare till min senaste 9,9 om jag ska kunna förtsätta med det 😉

• marden

Medlem
    20 april, 2008 vid 15:55 som svar på: Lite nybörjarfrågor ang. utrustning

alla master är raka o alla segel har en böjd maststrumpa.
    så du får dra i nedhalet, öljetten längst ner ca 15-20cm till så masten böjer sig efter seglets form.
    svårt att se om du har någon mastfot/förlängare me ett 3skuret block på vilket gör det hela lättare.

• marden

Medlem
    17 april, 2008 vid 19:45 som svar på: En underbar dag i sillvik…..

@Surferboy 459092 wrote:

Du får komma förbi och kolla på North’s Power XTR då. Det enda som klarar racesegel utan nedhalsvev.
    /G

ahh
    än till surfhandlare som skulle vilja dra anders kontokort,
    hörde att falle skulle flytta till maui o stänga shopen nästa helg,eftersom den redan har betalt sig för i år;)

• marden

Medlem
    17 april, 2008 vid 18:01 som svar på: Skälåker torsdag ?

körde där mellan 15-18 o då var det bra me vind
    va tillomed överrigged ibland me mitt 7,6 racesegel o nån som körde snurrsegel tyckte 5,0 va stort
    kunde köra första timmen utan vantar o luva när solen värmde

• marden

Medlem
    17 april, 2008 vid 17:56 som svar på: Swe Speed Cup-Öland

ska på en blixtvisit till småland imorrn o det skulle kunna bli öland på lördag.
    finns det nån chans till vind då, vill helst inte släpa med mig grejerna i onödan då resten av familjen också ska få plats i bilen
    som jag tyder prognoserna ser det klent ut, men vad tror infödingarna?

• marden

Medlem
    16 april, 2008 vid 20:36 som svar på: Skälåker torsdag ?

kommer nog ut vid 16-17 tiden om det finns någon vind kvar o frugan kommer hem o tar ungarna

• marden

Medlem
    13 april, 2008 vid 19:22 som svar på: 08 Swespeed imorgon Skälåker

det har inte alls med det att göra om jag ligger sist… eller inte
    jag vill bara att ni skickar in till gpsss, så getwet o culin ligger delad 8a istället som nu då dom är oförkänta 5or

• marden

Medlem
    13 april, 2008 vid 19:16 som svar på: Äntligen så börjar det!

nä nu får ni fan sluta köpa grejer,
    kommer ju inte blåsa ett ända djävla skit på hela året om det fortsätter så här me inköpen
    ända sen bjornen äntligen fick ändan ur o köpte EN liten bräda har det ju vart punka här i stan o det börjar ju bli en månad sen nu
    när ska det då nästa vind pust komma efter anders 17brädor o 23riggar:)
    tillomed windguru har ju lagt ner med o ha röda fält en vecka fram i tiden

• marden

Medlem
    13 april, 2008 vid 12:52 som svar på: 08 Swespeed imorgon Skälåker

vart ganska jämnt igår trots eller tackvare klen vind
    men visst var vi fler där än 4 me gps
    kom igen nu ni andra (filip,jps,malmkvist o kanske nån till) o lägg in er på gpsss
    jag klev upp kl15,30 när ni med formula klev i, vem var vem rs5 malmkvist? serverne?
    kollar man på bullanös http://www.bullandomarina.se/vind.asp vindvisare ser det ut som det öka lite mellan kl16-17 märkes det?

hur va det nu igen var det avg25kn lr display25kn som var gräns?

• marden

Medlem
    13 april, 2008 vid 06:31 som svar på: Äntligen så börjar det!

var det inte pga väntan på vind:)
    tror det börjar bli dags att arbeta fram en väldigt stor volvo surfbil på jobbet anders

• marden

Medlem
    11 april, 2008 vid 19:16 som svar på: 08 Swespeed imorgon Skälåker

jag är grymt sugen,
    men jag tycker progen ser lite tunn ut kanske nån kommer över 25kn
    sickar på att åka dit o se om min ”nya” 9,9 håller ihop om inte annat.
    ska på en orienteringstävling på förmidagen så jag kommer nog tidigast kl14.

• marden

Medlem
    11 april, 2008 vid 17:09 som svar på: Skälåker på lördag 12/4?

kommer nog också fast först på eftermiddagen.
    om man kollar kartan ser skälsåker ut att funka på ost om man går i på ost sidan,fast jag har alldrig provat
    laddat gpsen, chek

• marden

Medlem
    10 april, 2008 vid 14:17 som svar på: Speedspot på Nordligt?

boman verkar veta en del om det http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=50986&highlight=blid%F6

jag brukar inte va sån, men kan va lite långt att driva till möja om nått går sönder om man kör där på nord.
    säg bara till när vi ska åka dit

Sida 104 av 145
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA