Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing En underbar dag i sillvik…..

  • En underbar dag i sillvik…..

    Publicerad av hankloose på 17 april, 2008 vid 13:16

    hade SpeedJanne med Kartong ny Carbon Art 62 och ett north warp 2008.
    Ola med sargad gammal manta 59 lagat RS Racing 6.7 samt en lånad Curtis 34 dock vill jag understryka att masten (en x9 ultra) va kartong ny.
    Hankloose körde falcon 90 och 7.2 Rs Racing. Alla kastade handskarna och fick en fin vårsolbränna med fullt tryck i seglena! En Kanon dag för att uttrycka sig milt……speedjanne e mottaglig för frågor han jag och ola e trots allt dom enda som kört north08 7.3warp i sverige so far…..

    Var va anders BQ Surfan mfl?

    glader svarade 15 år, 12 månader sedan 22 Medlemmar · 60 Svar
  • 60 Svar
  • tbsurf

    Medlem
    17 april, 2008 vid 15:11

    speedjanne.. hur gick carbon art 62? :smirk:

  • surfan

    Medlem
    17 april, 2008 vid 15:57
    Hankloose;459020 wrote:
    Var va anders BQ Surfan mfl?

    Du ja jobbar, men du får gjärna höra av dej när ni ska ut!!! :cool2:

  • speedjanne

    Medlem
    17 april, 2008 vid 16:23

    @tbsurf 459040 wrote:

    speedjanne.. hur gick carbon art 62? :smirk:

    Helt grym, gick otroligt lugnt genom chopp och gippade som om den gick på räls, otrolig skön stance så jag seglade i timmar utan att bli trött i kroppen.Fan vill ha en 55:a med!!!

    Är även grymt nöjd med North Warp 7.3 draget var precis där jag ville ha det.

  • tbsurf

    Medlem
    17 april, 2008 vid 17:22

    @Speedjanne 459052 wrote:

    Helt grym, gick otroligt lugnt genom chopp och gippade som om den gick på räls, otrolig skön stance så jag seglade i timmar utan att bli trött i kroppen.Fan vill ha en 55:a med!!!

    Är även grymt nöjd med North Warp 7.3 draget var precis där jag ville ha det.

    låter ju kanon.. jag vill ha en 58a

  • andersbq

    Medlem
    17 april, 2008 vid 18:28

    @surfan 459050 wrote:

    Du ja jobbar, men du får gjärna höra av dej när ni ska ut!!! :cool2:

    Jo så är det, för att kunna köpa mycket grejor så måste man jobba…
    Sen väntar jag på lämpligt verktyg för att kunna dra ner nedhalet. Riggade 6,4 i helgen och det var med livet som insats att dra ner till hyggligt trim.
    Men ryktet säger att 6 bommar och längare med tillbehör är på väg inom kort.

  • surferboy

    Medlem
    17 april, 2008 vid 19:13

    Du får komma förbi och kolla på North’s Power XTR då. Det enda som klarar racesegel utan nedhalsvev.
    /G
    @andersbq 459081 wrote:

    Sen väntar jag på lämpligt verktyg för att kunna dra ner nedhalet. Riggade 6,4 i helgen och det var med livet som insats att dra ner till hyggligt trim.

  • marden

    Medlem
    17 april, 2008 vid 19:45

    @Surferboy 459092 wrote:

    Du får komma förbi och kolla på North’s Power XTR då. Det enda som klarar racesegel utan nedhalsvev.
    /G

    ahh
    än till surfhandlare som skulle vilja dra anders kontokort,
    hörde att falle skulle flytta till maui o stänga shopen nästa helg,eftersom den redan har betalt sig för i år;)

  • faster

    Medlem
    17 april, 2008 vid 23:19
    Surferboy;459092 wrote:
    Du får komma förbi och kolla på North’s Power XTR då. Det enda som klarar racesegel utan nedhalsvev.
    /G

    Gustav! det är väl i princip samma sak då XTR har “veven” (spärrhandtag) på utsidan av förlängaren samt att det är den enda förlängaren som äter tamp och att tamparna ligger snett mellan blocken.
    Anders nya segel är alltid sega att dra ner första gången, låt dom ligga uppriggade ett dygn så brukar det gå lättare sen.

  • jester

    Medlem
    18 april, 2008 vid 06:08

    låt dom ligga uppriggade ett dygn så brukar det gå lättare sen.

    Frågan är om hans tomt räcker till?

  • surferboy

    Medlem
    18 april, 2008 vid 07:09

    Det är ju min skyldighet att försöka med alla som verkar vara lättpåverkade eller behövande kanske jag skall säga… 😉

    “ahh
    än till surfhandlare som skulle vilja dra anders kontokort,
    hörde att falle skulle flytta till maui o stänga shopen nästa helg,eftersom den redan har betalt sig för i år”

  • surferboy

    Medlem
    18 april, 2008 vid 07:11

    Du måste prova den nya. Det är en helt annan sak att rigga med Power XTR mot den gamla som du hade för två år sedan. Kolla med Erik Larsson som precis testat på sina nya Warp

    @faster 459129 wrote:

    Gustav! det är väl i princip samma sak då XTR har “veven” (spärrhandtag) på utsidan av förlängaren samt att det är den enda förlängaren som äter tamp och att tamparna ligger snett mellan blocken.
    Anders nya segel är alltid sega att dra ner första gången, låt dom ligga uppriggade ett dygn så brukar det gå lättare sen.

  • erik_f

    Medlem
    18 april, 2008 vid 08:14

    Hej,

    Var parkerar / riggar man i Sillvik.

    Har aldrig varit där, men antar att det funkar bra på N-NO?

    /Erik

  • glader

    Medlem
    18 april, 2008 vid 09:31
    Hankloose;459020 wrote:
    En Kanon dag för att uttrycka sig milt……

    Argh, du får ju säga till i förväg Hank så man hinner avboka möten, bota förkylningar o.s.v., och inte bara retas i efterhand.

    Hankloose;459020 wrote:
    gammal manta 59

    Du menar väl inte att Ola körde runt med tre år gammal bräda? Pinsamt

  • glader

    Medlem
    18 april, 2008 vid 09:33
    Erik_F;459169 wrote:
    Hej,

    Var parkerar / riggar man i Sillvik.

    Har aldrig varit där, men antar att det funkar bra på N-NO?

    /Erik

    Göteborgs bästa slalomspot i den riktningen. Antingen rebellparkering vid stranden med A-nyckel eller laglydig längre upp och bära.

  • hankloose

    Medlem
    20 april, 2008 vid 08:52

    Well jag har tappat ditt nummer ygge men skicka ett pm så ska vi ha lite tätare korrespondans!!

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing En underbar dag i sillvik…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.