Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing En underbar dag i sillvik…..

  • faster

    Medlem
    23 april, 2008 vid 19:49
    Mården;460412 wrote:
    nu har jag alldrig riggat ett kartongnytt segel,
    men det låter som en stor risk att nått går sönder om man skulle veva ner det 5-6cm mer än rek,finns det nån av er stealth seglare som drar era segel så långt?
    iofs drar jag mina gamla vapor så långt men det är också nått jag läst andra göra med sina vapor

    jag drar 4-5 cm mer än rek settings, sällan att rek settings stämmer bättre att kolla hur seglet ser ut och känslan på vattnet. På Naish hemsida riggar Nils Rosenblad (segeldesigner) ett stealth och där säger han att man ska dra nedhal tills akterliket är löst ner till 5-6 lattan och då måste man dra 4-5 cm mer än rek settings och seglet funkar bäst med den inställningen.

  • kapten-k

    Medlem
    23 april, 2008 vid 20:33

    @joth 460434 wrote:

    En fråga från nocamträsket: Varför dra seglena så inihelvete? Det enda man borde få utav det är att man planar ut det och får möjlighet att hålla seglet i mer vind. Borde väl bli bättre om man valde en mindre storlek istället eller vad säger ni som vet?

    Blir inte mycket planare där nere, bara i toppen, blir lättare att skota in på slör samt mer tryck på slören än om du byter ner, däremot sämre på kryss med mycket nedhal

  • andersbq

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 19:31

    @Hankloose 459691 wrote:

    Måste även säga så här i efterhand att det e rätt töntigt med folk som inte klarar av att rigga sina segel utan vev. Har aldrig sett dunken eller albeu plockat en flanig jävla vev. Det är en typiskt nybörjar grej ni kommer att lägga av med vev tids nog!!

    När man monterat Ronstan block och bytt till Formuline-tamp så var det enkelt att dra utan några verktyg. Kanske det är det är sådana prylar proffs som Dunken och Albeaus använder.

  • mgs

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 14:34

    vad köper du blocket?

  • andersbq

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 14:37

    I watskiaffären vid järntorget.

  • surfan

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 15:33
    andersbq;463386 wrote:
    Kanske det är det är sådana prylar proffs som Dunken och Albeaus använder.

    Nej dom har Caddy!!

  • imported_macts

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 15:36

    @surfan 463638 wrote:

    Nej dom har Caddy!!

    Det är väl bara du och Dunken som har caddy nuförtiden på touren, Daniel?

  • jester

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 15:40

    Dunkens caddy har ju caddier…

  • surfan

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 15:41
    MacTS;463639 wrote:
    Det är väl bara du och Dunken som har caddy nuförtiden på touren, Daniel?

    Hahahah ja de har du rätt i!!!

  • the_novice

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 20:38

    @Jester 460047 wrote:

    Jag är mest förundrad över att hank lyckas logga in nästan varje gång… Inte illa pinkat…

    Ja men han hördes bättre när han körde med capslock!

  • hankloose

    Medlem
    9 maj, 2008 vid 19:08

    Anders BQ way to go!!!! Nu snackar vi pro quality!!

    Jag vet att du kör på naish men om du lånar en MXT förlängare av daniel nästa gång ni ses i kombination med det där blocket så kan du dra ner ditt segel
    med med könshåret!!!!

    Va e det för snack att jag inte loggar in?! Va menar ni? (-;

    Hank

  • glader

    Medlem
    12 maj, 2008 vid 12:08

    För att återknyta till rubriken för tråden. Tror ni det är något drag i Sillvik nu på em? Någon som varit ute i morse?

  • drakglenn

    Medlem
    12 maj, 2008 vid 12:47

    Svängde förbi vid lunch men såg ingen på plats, hade prylarna varit med hade jag hoppat i, vinden stod på bra i Sillvik!

    //Glenn

  • glader

    Medlem
    12 maj, 2008 vid 12:51

    Tack Glenn, drar nu. Hoppas det håller i sig

  • glader

    Medlem
    12 maj, 2008 vid 19:24

    Hämndens timma är slagen Hank: Sillvik var ljuvligt idag! 3h supersurf i solskenet. Men du kanske är för lycklig över annat just nu för att gräma dig över missad surf.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing En underbar dag i sillvik…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.