marden
Forumsvar skapade
-
marden
Medlem31 augusti, 2005 vid 21:07 som svar på: Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speeds1G eller 9,82m/s2 är om jag minns rätt accet i fritt fall tex när man hoppar ur ett plan om man bortser från luftmotståndet och då kommer man upp i typ 200blås på 5s
-
marden
Medlem31 augusti, 2005 vid 15:50 som svar på: Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speedsSvar till:
Svar till:
steget mellan 35.2 ock 33,6 värkar stort kolla otho.m/s
på 35,2 an får ej vara över 1.0 mvh surfan[/ QUOTE ]
det var ju 15 år sen man gick i skolan så nån som kan de bättre får gärna rätta
men jag funderade på hur stort steg man kan ta med 1m/s2 i acelration och det borde ju vara 1m/s per punkt.:))[/ QUOTE ]
jag får nog rätta mig själv efter att studerat en av mina trackpointlist bör det nog vara 1m/S per s istället för / punkt vilket gör stt man kan öka 2m/s på 2s =3,9kn så från 33kn kan man gå till 36,9kn på en 2s.
sedan är det väl som någon skrev att det är linear o inte otho som gäller -
marden
Medlem30 augusti, 2005 vid 18:41 som svar på: Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speedsSvar till:
steget mellan 35.2 ock 33,6 värkar stort kolla otho.m/s
på 35,2 an får ej vara över 1.0 mvh surfan[/ QUOTE ]
det var ju 15 år sen man gick i skolan så nån som kan de bättre får gärna rätta
men jag funderade på hur stort steg man kan ta med 1m/s2 i acelration och det borde ju vara 1m/s per punkt.
1m/S=1,94kn så från 33,6kn skulle man kunna öka till 35,5kn utan att otho blir över 1.
grattis culing. (också imponerad av uthåligheten 10timmar på vattnet eller tog batterrierna slut sen)
-
marden
Medlem29 augusti, 2005 vid 21:01 som svar på: Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speedssnyggt heja stockholm dags för fler att börja silpa på frigolitblock om inte annat så för att få kraft i armarna
-
själv har jag ungar att ta hand om och tänkte åka till torö och titta och ev få en kvart på vattnet om dom är snälla men man får kanske styra förbi dalarö på vägen då.
-
Svar till:
Hittills två sponsorer klara…
[/ QUOTE ]vilka??
bra att du har fixat sponsorer till tävlingen men hade dom inte viljat synas tex här. -
Snygg!
Hur stor volym blev de på den ”vattenskidan”? -
inga brädor är bra i lättvind bara mer eller mindre tråkiga.
-
jag får det till att 1 knop=1,9438m/s
-
det är ju bara att skicka ut en polare på en finlands eller nån danmarks färja med en kamera längst fram i fören på båten . sen är det bara att surfa tillräkligt nära fören så har man sin helikopter vy.
-
Svar till:
Att landa radiostyrda pryttlar i stark vind kostar flis! Jag vet sen min yngre ungdom att blåsiga dagar blev väldans dyra och epoxilimfyllda!
/Magnus[/ QUOTE ]mina blåsiga dagar blir fortfarande dyra och epoxi fyllda (läs master o brädor)
-
Svar till:
Jepp, farligt värre!! man har ju alltid varit svag för porriga akterdelar….
Japp det började faktiskt rycka lite i bagetten av den bilden[/ QUOTE ]
-
det ser ju ut som man kan hitta en repa vid i stort sett varje vindriktning utan att behöva vara i själva sjön
-
jag funderar ifall det inte finns några mindre sjöar vid några stora åkrar i vårt land där vinden kunde få frittfram.Har börjat se mig omkring när jag är ute och åker på vägarna och ett ställe som kunde va något om det blåste västlig storm är den första lilla sjön som man passerar på väg till dalarö men dit åker man nog bara öm det blåser för mycket för att va på öppnare vatten men som sagt det måste finnas många åker sjöar som är bättre än den.