milkman
Forumsvar skapade
-
Alltså, han väger ju bara typ 60 kg.. Jag röstar för en quiver på 9-10 & 6-7 (Ozone kan jag stå för bäst själv)
-
En bra 9:a eller 10:a är det största du behöver för normala vindar för vattensurf. Aningen störra kanske om du ska köra i mindre vind på snö, men då kan du med rätt kite arbeta upp trycket ändå.
Lycka till
-
Använd spinaker tejp, eller motsvarande och tejpa. Det behöver inte vara dubbelt. klistret är starkt nog så du behöver inte sy om det är rent innan du klistrar på. Men sömmen hindrar att duken börjar lossna i kanten.
Det ser ut som skadan har börjat precis ovanför ventilen (tycker mig se ett litet hack i revan där). Det får mig att tro att du förmodligen skadat duken på onepump-systemet. Det avklippta buntbandet eller clipet kan vara vasst nog när det kommer tryck på den (typ nerpackning, eller om kiten hamnar underst i bilen )
Du kan tejpa några varv runt bundbandet och hitta på vadering runt clippet så undviker du ytterligare skador. Kolla också duken kring de andra ventilerna, jag brukar hitta fler skador när jag hittat en sån. -
Snacka med Virena om hennes som går kring 17:e maj. IKO kurs.
-
skotten;601068 wrote:haha you bunch of fucking pimpers..
Hehe.. Skyldig!
-
i96dansa;601063 wrote:Namnet skall vara: SPRUT!
Hur tänkte du nu?
-
Ozone Light. Den kör straplessYann och VågMårten. Dessutom är dom billiga nu för vi har några över från förra året.
Årets modell heter Catalyst, antar att den är bra men vet inte än. Snacka med Mårten Björnsson så kan du testa både förra och årets modell vid lagan.Men om det är wakeskate så känns C4 mer naturlig.
-
Haha Johan.. Det är därför vi har surfbussen.nu så vi kan komma till din strand. Men grejjor behövs ju ändå.
Alla förslag som varit ok hittills funkar inte för de inte går att fixa domän eller för att de är upptagna 🙁 Grymt med lite hjälp annars. -
Jag har för mig det finns en svensk shaper som jobbat med samma tanke. Nån av er som minns samma?
-
Om du har en tät dräkt (som inte släpper in vatten genom sömmar etc) så är en thermo-rash klockren. Suger inte åt sig vatten och bygger ca 1mm luftspalt som isolerar bättre än neopren.
Finns nog hos dom flesta, vår ligger här: http://www.kitekraft.se/ozone-thermal-rash-langa-armar.html
Jag tycker du ska ha långärmat, men å andra sidan så fryser jag inte om armen utan mest om bålen.Sen är det viktigt att det inte spolar in vatten i krage etc,så bra luva är bra för tidig start.
-
Äh. Köp en Ozonebom om du inte ska ha Nobile. Ozones nya är slimmast av dom alla. Vi har båd Nobile och Ozone förstås. haha
(sorry, kunde inte låta bli nu när alla pimpar. Det börjar närma sig vår tror jag 🙂 ) -
Fan va grym den blev 🙂
Sist jag såg nått var det bara på datorn: http://www.surfbussen.nu/post/Gustaf-Fresk60s-Buggybygge.aspxKul att det funkar, måste vara klurig att både styra buggy och kite med händerna.
-
Om du tänkt paddla lite platt eller downwinda lite så är en 12’6″ SUP perfekt, men dom längre som används är typ 14″, för expedition för långdistans. 12’6 är maxlängd i tävlingsklass för långdistans där man velat ha mitsvarande längder på utrustning. (Men de finns med roder och allt annat möjligt i helg sjuka längder, men då verkar ju en roddbåt bättre)
Men om du ska köra i vågor så verkar de flesta hamna strax under/kring 10′. Om du ska ha en ok combolösning så nån stans emellan. Typ 🙂
Ang priser så var det bra timing. Jag sitter precis och slänger ut en introdeal för Surftechs SUP:ar här i Sverige, borde vara på sidan kring 23 eller nått 🙂 -
Grymt simon.. Hur lång tid tog dom där 60km?