Forumsvar skapade

Sida 39 av 125
  • milkman

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 10:24 som svar på: Ozonegrundare på besök
    Gadget;567792 wrote:
    Med största säkerhet körde han inte c-kite i tyskland…

du har rätt, jag missförstod nog. Han körde Sport+ i tävlingen och testade C4 kiten efter (det är då fotot är taget).

Matt: Ariel cant wait to get his hands on the complete set of C4 he is going to ride in future PKRA rounds. He loved it for the direct feeling, the turn, the instant relaunch like his sport + and its depower
    But the thing he loved most about the C4 was how easy he could pass the bar. His feedback was that he could pop as big as he needed but the bar would go dead so he could do anything he wanted with ease on those split seconds he needs to land.
    The proto’s have been doing the rounds and so far the feedback is as we feel….. Its a trend setting kite we are very excited about

• milkman

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 10:13 som svar på: Ozonegrundare på besök
    skotten;567745 wrote:
    yeah you ozone boys like it on the backside 😛

sorry… awesome stuff though!! ask him about the life of the kites without a middle strut.. is it a performance gain compromise against the life of a kite, do the middle panels stretch more?

Matt: We haven’t tried that for long enough to give you an honest answer on durability etc. But we have made tests without middle struts and for us it seemed to loose some stability in the kite. For now will keep the center struts.

• milkman

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 21:14 som svar på: Ozonegrundare på besök

Paul, det är på G. Den heter C4 (just nu i alla fall). Kommer om några månader. Tror det var en sån proto Ariel körde i Tyska PKRA . [img]http://www.flyozone.com/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=61953[/img]
    Jag kollar med Matt imorgon om det finns mer att säga.

Oki Skotten, jag kollar.

mer måste det finnas?

Vi kan ju passa på att tala om hur vi tycker dom ska göra också..
    -Hur många kiter tycker ni ett märke behöver för att vara kompletta men utan att vara svårt att välja mellan?
    -Vilken typ av kiter behövs?
    -Har dom fattat nått om grafiken numera?
    -Vad måste Ozone fixa med sin image?
    Vi sätter oss nog vid datorn imorn vid 11 typ 🙂

• milkman

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 15:46 som svar på: Vikt tabell

Här är vår tabell för den som vill komma igång:
    http://www.kitekraft.se/kitesurf-startpaket.html
    /Jens

• milkman

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 07:06 som svar på: Trumpeten vs Wakenils.

Mattijas.. Min teori bygger på att medans du trycker i brädan så accelererar kiten. Då ökar kraften och timar du poppet precis när kraften är som högst så blir poppet bäst.
    Du accelererar själv bara en jättekort tid efter release, i samma takt slutar förståss kiten att flytta sig frammåt i fönstret.

Pepä: Jag kan inte göra det utan att läa litgran, jag orkar inte kroka ur utan att jag släpper trycket i CL en kort sekund, och då ”läar” jag ju.
    Men om du gör det utan att minska trycket i CL så motbevisar det i alla fall min teori helt och då har jag fel om hur det funkar 🙂

• milkman

Medlem
    15 augusti, 2009 vid 20:44 som svar på: Trumpeten vs Wakenils.

Jag tror också både och.. Jag var en gummiförespråkare men nu har jag tittat på kiterna när folk poppar och har en egen, kanske korrekta?, teori:
    Man läar ju lite precis innan, närman krokar ur, och då hamnar kiten lite längre bak i fönstret. Ett bra popp accelererar kiten sedan därifrån. När den får fart så får den mer tryck förståss, och det är nog vad jag trodde varit gummisnodd förut (för det känns som man bygger kraft som kommer sen).

Rörande bygga egen ramp/våg så stämmer ju det om du kikar på hur vattnet trycks undan i tippen, det blir ju som en ramp i riktningen poppet görs.. Borde ju kunna kallas för egen ramp/våg egentligen?

Så båda har rätt tycker jag.. 🙂

Detta har inget med frågan att göra men min teori rörande pop för wakestyle fortsätter så här: Efter accelerationen så har ju kitaren samma relativ fart och riktning som kiten, och kiten har accelererat frammåt i fönstret en bit – då minskar trycket på kiten igen. En bra wakestyle kite stannar så mycket att det blir väldigt lite tryck kvar (om kiten står lågt) och det blir lättare att passa (men hårigare att landa).

• milkman

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 19:02 som svar på: lättar packningen

Säkert Gustav. Grymt bra tråd faktiskt.
    Själv är jag sugen på att ta reda på hur havtorn smakar.

• milkman

Medlem
    13 augusti, 2009 vid 05:35 som svar på: Vill ha en bra stor pump!

samma som Johan. Biltemas, jysk och jula har alla pumpar för en 100:dring. Jag tycker bra kitepumpar suger men dessa är ännu sämre. Samtidigt så pumpade jag min kite 15 gånger med en sån på semesterresa i Australien. Och håller dom mer än en tredjedel av tiden en kitepump håller så är det ju bra ekonomi också 🙂

• milkman

Medlem
    12 augusti, 2009 vid 20:00 som svar på: Vill ha en bra stor pump!

Dom här håller rätt bra för oss.. Men alla pumpar suger ju faktiskt.
    http://www.kitekraft.se/ozone-pump-med-tryckmatare.html
    Finns hemma me förståss.

• milkman

Medlem
    11 augusti, 2009 vid 17:13 som svar på: Kitekurs HBG Ängelholm?

Jag rekommenderar lätt Mårten (altså Kiteskolan Båstad). Tror han är med i gruppen som skolat absolut flest kitare i Sverige, och oftast i fantastikt vindsäkra och nybörjarvänliga Mynningen. Men ring/maila några skolor så får du känsla för instruktörerna själv, välje sen utifrån det.

Lycka till.

• milkman

Medlem
    11 augusti, 2009 vid 17:11 som svar på: desperate times desperate measures – Falkenberg / Björkäng

Du kan ju altid kolla med någon av skolorna också.. http://www.wildkitelife.se tex.

• milkman

Medlem
    11 augusti, 2009 vid 17:08 som svar på: Ännu en trasig bräda
    dadil;565163 wrote:
    jag har i år sett 6 brädor som gått sönder….

Vem pajjade sin UG Steeze?

• milkman

Medlem
    11 augusti, 2009 vid 17:06 som svar på: Mått på linor?

Det finns ingen standard på det där.. Men på Ozone så designar de så de fyra linorna är lika långa när bommen vilar mot CL för att det skall vara enkelt att hänga ut linorna så man ser att det är rätt. Vet att några till kör samma policy.
    Fast på femlinorsdrakarna har de glömt att den femte kanske också skulle vara lika lång för att det skulle vara riktigt smart. DOH.

• milkman

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 19:20 som svar på: Kitekurs HBG Ängelholm?

http://www.kiteskolanbastad.se borde väll funka?

• milkman

Medlem
    7 augusti, 2009 vid 08:02 som svar på: Vad gör ni i kväll????

Your loss.. Själv är jag där ofta! 🙂

Sida 39 av 125
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA