Forumsvar skapade

Sida 100 av 149
  • nic

Medlem
    11 april, 2006 vid 13:07 som svar på: Venezuela
    pewe wrote:
    Så måste du åka till Los Rocqes eller hur det nu stavas. Blåser mindre där men det är hur grymt som helst!!! Kristallklart vatten o vit sand. Det är ca 360 små öar i bara sand som ligger inom räckvidd med båt. Hur grymt som helst att glida runt mellan öarna. Jag har haft diaree på en ö, men det behöver du inte tänka på. Kostar ca 1000kr ToR från Porlamar. När vi flög dit satt kapten o bråkade med sin gumma i mobiltelefonen under hela starten så det var annorlunda….

Lycka till!

/pewe

Los Roches är grymt. Var där innan jag började kita och minns att det blåste konstant hela tiden men det var i februari nån gång. Flyget dit var också intressant…
    Hur som helst, ett måste på en VZ-resa.

nic

• nic

Medlem
    11 april, 2006 vid 13:02 som svar på: Tyskarna tog livet av han…

Det var nog den här killen de försökte härma:
    http://youtube.com/watch?v=gi7G-VzU2r4

nic

• nic

Medlem
    27 mars, 2006 vid 11:56 som svar på: Big guy talks…

Bra tips

nic

• nic

Medlem
    23 mars, 2006 vid 16:16 som svar på: CrossBow och Bomtryck -En nybörjares tankar
    HugeO wrote:
    eyy rickitricky

hur går hojjne? tror nog fan du får vidga dina vyer även på kitesidan snart!

Inmate rambo har talat = nu faen får du skärpa dig annars kommer du vakna med ett hästhööve i sängen…

• nic

Medlem
    22 mars, 2006 vid 10:39 som svar på: Ozone på vatten?! Ny tubkite.

Nu är du blyg. Den är ju till skillnad mot det flesta av C-shaparna inte rakt av en kopia. Om reklamen håller vad den lovar så ligger Ozone före resten av gänget redan.

Enkelhet (inga trissor odyl.)
    Balanserat bomtryck (inte så lätt tryck att man inte känner var kiten är)
    Inga bridles men en femte-lina (dock ej till safety) som hindrar kiten från att vändas ut-å-in.
    Och som vanligt små Ozone-finesser som lyfter designen till det dagliga användandet :p

Låter skitbra, tror/hoppas att det kommer in ett test-exemplar i början på april 🙂

nic

• nic

Medlem
    22 mars, 2006 vid 10:27 som svar på: Tablas Snowkite – Premiär på Nordic Masters

fantastish … äntligen

nic

• nic

Medlem
    22 mars, 2006 vid 10:10 som svar på: CrossBow och Bomtryck -En nybörjares tankar
    sidpiraya wrote:
    nic wrote:
    sidpiraya wrote:

Mer fakta åt folket, föresten har jag aldrig sätt en C kite vika sig ut och in i luften.

/Michael

Innan femtelinan gjorde sitt intåg så var det möjligt att göra exakt samma sak med c-kite, fast det var inte vanligt. (jag har lyckats)
    Efter femte linan så lägger sig istället kiten upp å ner å bara svävar utan att man får ner den. Också enerverande om det händer men samtidigt ovanligt.

Ozones nya SLE-kite har en fix som gör det omöjligt för kiten att vända sig. Kika på den.
    http://www.flyozone.com/kitesurf/ksframe.htm

nic

märkligt vad för kite använder du har aldrig hänt mig och har aldrig sätt det hända nån annan..

Här är en bild på det, som var i en tråd för några dagar sedan bara. Bilden är på en 5e-lina kite som lagt sig upp å ner å svävar. Hopplöst att få ner. Jag har film på en C-shape kite som vänds ut-å-in, men så intressant är det inte. Ni får tro mig på mitt ord.
    (btw: Jag kör C-shape på sommaren, foil på vintern och är grymt sugen på en keps-kite till vågkitingen, ingen bias mot/för något förutom rätt leksak till rätt lekplats)

nic

• nic

Medlem
    22 mars, 2006 vid 08:25 som svar på: CrossBow och Bomtryck -En nybörjares tankar
    sidpiraya wrote:

Mer fakta åt folket, föresten har jag aldrig sätt en C kite vika sig ut och in i luften.

/Michael

Innan femtelinan gjorde sitt intåg så var det möjligt att göra exakt samma sak med c-kite, fast det var inte vanligt. (jag har lyckats)
    Efter femte linan så lägger sig istället kiten upp å ner å bara svävar utan att man får ner den. Också enerverande om det händer men samtidigt ovanligt.

Ozones nya SLE-kite har en fix som gör det omöjligt för kiten att vända sig. Kika på den.
    http://www.flyozone.com/kitesurf/ksframe.htm

nic

• nic

Medlem
    15 mars, 2006 vid 09:04 som svar på: Trysil? + några bilder fr Varberg snowkite

Intressanta bilder 🙂
    ha det i Trysil

nic

• nic

Medlem
    3 mars, 2006 vid 12:29 som svar på: Varsågod!
    Svinet wrote:
    jacko wrote:
    hittade den på tpb!
    eyyy vilket codec behöver man 🙁

Glöm kodec-problemen, ladda ner å kör VLC player istället.

nic

• nic

Medlem
    2 mars, 2006 vid 23:47 som svar på: Snowkite
    Mat wrote:
    Morten har äntligen lagt på sidan sin trailer MISSA INTE DEN!!!!!!!!!!!!!

> http://www.snowkitefilm.com

ENJOY!!

Äntligen!!! fast kommer inte kunna hålla mig ända till september juh…

nic

• nic

Medlem
    28 februari, 2006 vid 11:08 som svar på: Få draken upp i vindfönstret?

vad för kite?
    Storlek?
    Hur mycket blåser det?

nic

• nic

Medlem
    24 februari, 2006 vid 09:47 som svar på: Insamling till rågelund
    mio wrote:
    Nu sätter snart den härliga säsongen igång igen.
    Jag kan väl börja med att tacka alla som var nere och körde på vårat härliga surf läge i somras och jag hoppas det kommer bli lika kul denna säsong.

Så med detta mail tänkte jag därför informera om den insamling vi kan göra för att det ska bli ett bättre rågelund.(fast det e ju redan jätte bra ha ha)

1 Sätta upp fart skyltar på den gropiga vägen så alla omkringboende inte störs så mycket.
    2 Kanske köpa lite sprayfärg så vi kan få parkerings rutor så inte alla står hur som helst.
    3 Införa ett slags schema så vi kitesurfande inte krockar med våra kära vänner windsurfarna.Allså tex att kitarna får köra kanske tis till lör medan windsurfarna får mån till sön ,jag vet ej kanske en bra ide!!!
    4 Att vi får märket rågelund locals på våra shorts eftersom det e ett måste utanpå våran våtdräkt.
    Skriv vad ni tycker så ni få mitt konto nr snarast…

säg att du skämtar.
    rågge funkar bra som det är.

nic

• nic

Medlem
    21 februari, 2006 vid 22:36 som svar på: Varsågod!
    SkånePaul wrote:
    Jag har just nu Stance 22, 23, 24 och 26. Ge mig nått så lägger jag upp dessa också kanske.

Dig kan man lita på 🙂
    Vad använder du för att rippa dvdn?

nic

• nic

Medlem
    21 februari, 2006 vid 14:27 som svar på: hjälp! v-flex 135
    walle wrote:
    nån som har en sådan bräda och kan hjälpa mig att kolla vad det e för rocker på den?

ta bort fenorna och lägg den på ett plant underlag och mät hur många mm som tip eller tail reser sig.

(har fått in ett knäckt lik som ska repareras)

delad.jpg

Ojdå, 80grams (grön) divinycell var det där va? Det är nog därför den knäcktes i så fall. Inte så smikrande för Waves. Hände mig med när jag provade att snåla lite.

nic

Sida 100 av 149
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA