Forumsvar skapade

Sida 144 av 149
  • nic

Medlem
    18 april, 2004 vid 08:59 som svar på: Surf i göteborg-området söndag 18/4 ???

Verkar vara lite byigt iofs. Pendlar mellan 6 och 9.
    0734486486

nic

• nic

Medlem
    17 april, 2004 vid 23:12 som svar på: Surf i göteborg-området söndag 18/4 ???

Jag är nog på för lite surf imorrn. Nära linneplatsen bor ja å bil har ja me…

nic

• nic

Medlem
    7 april, 2004 vid 22:27 som svar på: grym spotguide

Hehe, jag får putsa lite på den formeln samtidigt som jag lägger in lite mer referenspunkter grin.gif
    Om någon är slängd i flash skickar jag gärna sourcefilen.
    Jag sparar även vindriktningen för spoten (bra och dåliga) så kan man välja (eller koppla den till windguru) senare och få fram dagens rekommendationer.
    Som sagt ett litet pysselprojekt i brist på annat…

nic

• nic

Medlem
    7 april, 2004 vid 15:59 som svar på: grym spotguide

Jag har en typ sådan spotguide på http://ozone.kitesurf.nu fast över norden.
    Fast min vektoriserade karta var utan sjöar å städer. Tänkte rita in de viktigaste någon gång när det regnar, blåser ost, månen står i väster, min flickvän är bortrest och allt navludd är slut.

nic

• nic

Medlem
    25 mars, 2004 vid 15:28 som svar på: Varför ni och inte jag???

Det finns fler ställen i GBG än det finns snö.
    Vill du veta så sök i forumet för de har blivit uppradade tidigare.

Just nu är bästa tipset Geilo/Hardangervidda, 8timmar från gbg. Nu i veckan går Winter Tour där med alla proffs samlade.
    Om du börjar med att stå på snö (skidor/snowboard) så sparar du en hel del tid eftersom det är busenkelt att lära sig på snö jmf m vatten. tar 10-40 minuter i 4/5 sekundmeter…
    Sedan använder du kunskaperna på vattnet.
    Tror även tjejer kan tilltalas mera av att det inte blåser så mycket i början när man lär sig.

Hälsningar,
    nic

• nic

Medlem
    25 mars, 2004 vid 14:48 som svar på: varning brädleash

Har man brädan i näven kan man även använda den som ”centerbord” och bodydragga med bra kryssförmåga även om det går långsamt är speciellt smidigt i svagare vindar när det kan vara lite klurigt att åka sig upp i vind.

Små smala startplatser kan oxå bli som nya med denna tekniken. Bodydragga dig till öppet vatten.

nic

• nic

Medlem
    23 mars, 2004 vid 08:32 som svar på: bygga bräda tråd 3…

Här är en sjyst site om hur man bygger snowboards. Många bra tips för både formica och traditionella brädbyggen.

http://www.grafsnowboards.com/

nic

• nic

Medlem
    22 mars, 2004 vid 22:07 som svar på: Klitmöller bra eller?

Kan bara instämma. Grymt respektingivande våghöjd och inte speciellt långt bort heller. Nära till flera alternativspots…

nic

• nic

Medlem
    19 mars, 2004 vid 12:14 som svar på: Malaga?

Det går väl nästan lika bra att kita var som helst längs den kusten där det finns strand och vind. Jag har kitat i Malaga, strax efter där flygplanen flyger in för landning (sv om flygplatsen blir det kanske).
    Säkrast är dock Tarifa (å nya motorvägen är finemang) och det finns ställen runt Tarifa som är bra när det blåser pung i själva Tarifa. Rekommederas fast du kan behöva inhämta lite lokalkännedom för att inte missa några sjysta timmars surf.

nic

• nic

Medlem
    18 mars, 2004 vid 00:13 som svar på: bladguld+lack

Svar till:

Hur går det Nic o Eketeket? Varit ute och slirat i Rågelund än ella?

[/ QUOTE ]

Det kommer när som helst nu. Antingen blir det snökiting i sälen till helgen eller årspremiär på vattnet. Har hur som helst varit för mycket surfing via steffo ett bra tag nu… tongue.gif

nic

• nic

Medlem
    17 mars, 2004 vid 09:56 som svar på: bladguld+lack

menar du bygga en bräda som blir guldig? C3PO typ? I så fall finns texalium i guld färg. Byt ut kol lr glas mot detta i understa lagret, lägg glas ovanpå, Finns där man köper kolfiber oftast. Gör inga misstag och slipa upp finishen med 400 papper. Lacka UV-beständigt 2-components lack för att skydda konstverket. Ta kort och lägg upp på Steffo.

nic – kanske massuppfittat frågan men endå…

• nic

Medlem
    14 mars, 2004 vid 22:20 som svar på: Snowkite i Sälen !!

Ja, det fungerar bra ovanför högfjällshotellet. Be för att snön är lite mjukare än när jag var där.

nic

• nic

Medlem
    13 mars, 2004 vid 00:49 som svar på: stance magazine

Väl värd att prenumerera på kan man väl tillägga eller köpa om har vägarna förbi frankrike. (där har jag har köpt mina ex iaf)

nic

• nic

Medlem
    11 mars, 2004 vid 19:58 som svar på: AR och lättvindskite?

Du menar snabbare att svänga antar jag?

nic

• nic

Medlem
    9 mars, 2004 vid 01:10 som svar på: bygga brädor!

Svar till:

…det pratas enhel del om texalium och formica nu för tiden (kolla tablas). dessa material används för att ytterligare förenkla processen inte för att ge någon direkt styrka till brädan dvs det ersätter inte kolfiber eller glassfiber i ngn större utsträckning…

[/ QUOTE ]

Texalium hade jag för mig var glasfiber fast med aluminiumtråd invävt som gör att det blir helt spegligt när man laminerat med det. Ingen anledning att använda texalium om man inte är grymt säker på sin finish direk efter peelplyn mao, men den ersätter ett glaslager.

nic

Sida 144 av 149
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums nic

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.