Forumsvar skapade

Sida 156 av 329
  • ola-h

Medlem
    3 november, 2007 vid 15:36 som svar på: Lördag runt götet!

Troligen kommer jag på onsdag om prognosen håller i sig. Då kanske jag tar tlllbaka brädan…fast det skulle vara kul om du testade 07 EVO 75 lite, den är lite mer down the line anpassad. Nu när du ändå är inkörd på EVO menar jag.

• ola-h

Medlem
    3 november, 2007 vid 15:00 som svar på: Lördag runt götet!

Eh, är du säker på att den där ljumskskadan inte härrör från några övningar i sänghalmen igår? Den där bakåten låter som en efterhandskonstruktion.

• ola-h

Medlem
    2 november, 2007 vid 16:52 som svar på: Shortboard SUP?

Som det antyds i en anna tråd testade jag att SUPa brädan i videon ovan på Torö igår. Det var helt omöjligt, faktiskt. Tos att den är bred var det i den närmaste ogörbart att bara stå på brädan och paddla i de förhållanden som var. Jag var inte i närheten av at få en våg. Som jämförelse var de som et salsgolv att paddla ut på min SOS 11’11” SUP och hur enkelt som helst at plocka vågor.

Möjligen _går_ det att köra Starboards barnbräda i lite enklare förhållanden, men det är nog ändå inte att rekommendera som insteg i SUP-världen.

Åtekommer när jag testat igen…(trägen vinner).

• ola-h

Medlem
    2 november, 2007 vid 16:45 som svar på: Torö – Jesper & Ola?

@gurra1978 426245 Kommer du till västkusten imorgon Ola? Det ser ju rätt bra ut.[/QUOTE wrote:

Tveksamt. Verkar bli aaaaningens för nordligt för Åsa. Chanser på att testa mina nya cambersegel här hemma tror jag.

• ola-h

Medlem
    2 november, 2007 vid 14:50 som svar på: Torö – Jesper & Ola?

Men jag SUPade ju? Sprang ned med kameran efter avslutat ”jobb” men då hade även Jeppe gått upp. Jag har en fin bild på Dudes mössa dock från 3m håll med 420mm…

• ola-h

Medlem
    2 november, 2007 vid 09:40 som svar på: Foreca stängt för säsongen?

De verkar så. Hur svårt/dyrt kan det vara att köra detta hela året runt?

• ola-h

Medlem
    2 november, 2007 vid 07:27 som svar på: Torö – Jesper & Ola?

Bra vind och stora vågor sisådär 12 på natten, men vid soluppgången var det närmast vindstilla och bara mindre vågor kvar. Jag och Jesper fick dock en fin SUP-session i ca bröst/axel-högt.

Faktum är att jag släpat runt på min MEGA stora SUP (11’11” och jättebred) hela sommaren. Vissat har den varigt rolig att ha då och då, men det har inte riktigt ”lossnat”. Men Torö är ju ett ”perfekt” SUP-ställe. Även m Jeppe sa att det var ovanligt skvalpigt och svårt så var det jämfört med det jag kört tidigare en superrolig SUP-våg.

Så nu vet jag VERKLIGEN varför jag släpar runt på schabraket.

För er som seglar Torö regelbundet är det snudd på tjänstefel att inte ha en SUP. Dessutom är det ju varmare än både vindsurfing och vågsurfing, dvs perfekt för de lite kalare dagarna.

• ola-h

Medlem
    2 november, 2007 vid 07:22 som svar på: Shortboard-oskulden tagen!

Grym beskrivning NLC. Håll oss underrättade om fortsättningen.

• ola-h

Medlem
    31 oktober, 2007 vid 13:28 som svar på: Surfbil från Volvo

Jag se det snarare så att utbildningsnivån bland (i alla all svenska) vindsurfare är generellt hög. Kan det möjligen hänga ihop med att så länga men fortsätter gå i skolan är det lätt att smita ifrån när det blåser?

• ola-h

Medlem
    31 oktober, 2007 vid 12:24 som svar på: Surfbil från Volvo

Klippt ur Metro-texten:

”Men på Volvo förnekar man att det skulle finnas ett abnormt surfintresse på utvecklingsavdelningen.”

Hur är det med det där? Finns det inte än och annan här på konfen som säger sig jobba på Volvos utvecklingsavdelning?

• ola-h

Medlem
    30 oktober, 2007 vid 08:49 som svar på: Om jag kunde backa bandet!?

Nej, det blir toksegt. Så länge du har full sped och det ligger rejält med tryck mot botten så är det OK, men så fot det går långsammare bucklar liksom botten ut och det påverkar seglingen en hel del.

Ihåliga brädor (jag har ett par) är uppbyggda på ett annat sätt.

• ola-h

Medlem
    29 oktober, 2007 vid 22:09 som svar på: Ett galleri med bilder från dagens surf…

@gurra1978 425339 wrote:

Bra där. Själv brukar jag ta för vana att segla av mig först, sedan gå upp och fika lite, typ dricka något varmt och filma eller fota lite. Det är rätt nyttigt att även studera andra seglare och på så sätt få inspiration, kolla olika tekniker mm. Så det är liksom ingen uppoffring som kanske många tror. Testa nästa gång får ni se. Sen när man vilat går man ut med nya krafter och testar det man såg någon göra på vattnet. Dessutom har man ett minne från dagen på hårddisken.

Bra push, Gurra. Jag skall definitivt rycka fram prylarna nästa gång (Torö på onsdag/torsdag?).

• ola-h

Medlem
    28 oktober, 2007 vid 08:20 som svar på: Om jag kunde backa bandet!?

Reversera processen. Kopplavacuumsugen till lufthålet, sug som fan och sedan snabbt på med skruven.

Allvarligt talat, du bör kunna känna/höra om delamineringen ligger mellan skum och sw eller inne i skummet. Är det inne i skummet går det nog teoretskt att få till en bra limning (även utan glaspinnar), men det är prakiskt svårt att få dit lim.

[img]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=29157&stc=1&thumb=1&d=1189154074[/img]

• ola-h

Medlem
    27 oktober, 2007 vid 20:35 som svar på: Om jag kunde backa bandet!?

Beklagar sorgen, Jeppe. Om jag stöter på en ännu levande 77:a så köper jag den på stört åt dig.

När Jonas får igång sin fräs i Portugal får du be Anders skicka över filen till 77:an så kan du sedan dra ned en vecka till Guincho och tillbringa kvällarna i verkstan med nytt fräscht material.

Är det inte 77:an på Anders kör på denna bild? Verkar hålla helt OK skär…

• ola-h

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 19:52 som svar på: 5,7-6.0 till 400mast

Bland de Hotsegel jag kör finns rätt många 5.8-6.3 som går på 4m-mast (+ rejält med förlängning), t ex Smack 5.8, Fluid 6.0, Diva 5.8 och 6.3, Superfreak 5.8 och kanske något mer som jag inte kommer på. Jag har kört en hel del av dessa på 4m och om du inte är för tung så funkar det mycket bra. Givetvis beror det lite på vilken 4m-mast du har också.

Letar du begagnat så kan modellen Psyclone (2001-2006) 5.9 vara ett bra val om du httar ett.

Sida 156 av 329
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA