Forumsvar skapade

Sida 101 av 299
  • ola_p

Medlem
    1 november, 2006 vid 07:50 som svar på: Brukar ni öppna "luftskruven"?
    kinetic wrote:
    Håller på med lite ”materialvård” o öppnade luftskruven (förvarar brädan inomhus) på min gamla bräda från -94, ungefär 10 år sen jag öppnade den sist…Blev mycket förvånad när det ”pös” rätt bra…Brädan har inga ”dings” utan endast några mindre krakeleringar i gelcoaten, ”stenhård” överallt. Behöver jag nu oroa mig för att den kommer mjukna:confused2: ? O brukar ni öppna/stänga er luftskruvar?

Att det pyser betyder att brädan är tät! Ett gott tecken alltså.

Som andra redan skrivit så skall luftskruven ur när du flyger och lagar. Och, om man behöver lämna den på ett alldelles för varmt ställe (i en svart bil en het sommardag ex. vis.) så kan det vara bra att öpnna skruven.

• ola_p

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 13:38 som svar på: DMI uppdaterar som galningar!

Dom verkar ha en praktikant på uppdateringarna för tillfället. Noterade ungefär samma syndrom igårkväll

• ola_p

Medlem
    30 oktober, 2006 vid 19:29 som svar på: Bruden på brädan
    Surferboy wrote:
    Jösses vad reaktioner det blev här då. För er info kan jag nämna att brudarna på bilderna är modeller iklädda F2’s badmodekollektion för 2007. Så jag tror inte killarna från F2 menade riktigt så illa som merparten här tycks tro.
    Men jag håller fullt med om att tyskarnas syn på det kvinnliga könet är något skev…

Är det F2s eget badmode så är allt förlåtet, eller?

Smaklöst och oinspirerat tycker jag.

• ola_p

Medlem
    30 oktober, 2006 vid 18:55 som svar på: Ny Rambofilm från 27 Okt i Apel

Fifan vilken najs framåt!

• ola_p

Medlem
    30 oktober, 2006 vid 14:25 som svar på: Vad hände på västkusten i fredags?

Fint gryningsljus glenn, även om det ser ut som att yttre inte var så mycket att ha…
    När kommer filmen?

• ola_p

Medlem
    30 oktober, 2006 vid 12:55 som svar på: Göteborg tisdag kuling sydväst!

Nerskrivet på dmi nu juh.. 🙁 jag som tänkt ta ledig förmiddag…

• ola_p

Medlem
    30 oktober, 2006 vid 12:52 som svar på: Ny Rambofilm från 27 Okt i Apel

2.3kb/s… Men har iaf bara 2.4mb kvar….

• ola_p

Medlem
    29 oktober, 2006 vid 18:57 som svar på: Är detta ngt att ha`?

Det är ju fortfarande halon runt gubben, jag hade nog ställt ner kamerans uppskärpningsinställningar och gjort jobbet ordentligt i ps istället…

• ola_p

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 21:20 som svar på: Ny film: Another shitty day in Africa

Jag tror att du syftar på interlacen, eller?
    Blir suddigt i kanten av saker som rör sig snabbt. Kan åtgärdas med lite filter på filmen…

• ola_p

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 18:37 som svar på: Torö 27 oktober

Ruggigt fin bild på jeppe där…
    Ni ser ut att ha haft lite trevligare väder än vi fick…

• ola_p

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 18:24 som svar på: Torö 27 oktober

Ordnade till rubriken så det blev rätt..

Ser sjukt najs ut. Ser fram emot lite fina seglingsbilder också.. 😀

• ola_p

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 16:38 som svar på: Apelviken på fredag!

Där vågsurfar dom väl..? är det verkligen lättare att ta sig i där?

Jeje, vi får se imorgon, synes där!

• ola_p

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 14:11 som svar på: Apelviken på fredag!

Fredagen kommer bli riktigt stor, problemet är väl som sagt var när man blåser av vattnet. ångrar djupt att jag inte köpte en 3.4… har 3.7 som minst, och det kommer blir sjukt stort. 3.4 hade väl också blivit överrigat men…

Seglade 3.5 en gång i lejet då apelmätaren visade 20-22 m/s, då började det bli nästan omöjligt att få till det…

smhi pratade ju om 1.2 meter förhöjt vattenstånd, frågan är om man kan ta sig i nån annanstans i åsa imorgon.

jag skall i vart fall leta fram hjälmen..

• ola_p

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 08:46 som svar på: Halkskydd

Lacka med två komp. lack, strö på salt av lagom grovlek. Låt torka. Tar du för grovt så blir det väldigt elakt, blodiga knän å sånt, tar man för fint så blir det för lite effekt. Finns även nått färdigt pulver man kan använda att strö i om man inte vill pilla med salt.

På en vågsurfbräda så skall det naturligtvis vara sex wax å inte nått elakt sandpapper.

• ola_p

Medlem
    24 oktober, 2006 vid 05:07 som svar på: Var var ni?!?

Hemma med feber. 🙁

Sida 101 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA