Forumsvar skapade

Sida 103 av 299
  • ola_p

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 14:56 som svar på: Roll?

Jag tror du tänker på en (airial)wave360 som landas bakom vågen, då blir det en gu-screw.

Goiter skall väl dock landas i vågen om den skall vara lyckad, precis som airial, taka, forward of the lip etc. landas i vågen, tror jag iaf.

• ola_p

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 13:36 som svar på: Roll?

Det där är ju en misslyckad goiter… Sitter den så sitter den i vågen.

• ola_p

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 11:19 som svar på: Roll?

00:59 Goiter av levi siver, görs denna på vägen ut istället för i en våg så heter det ponch.

• ola_p

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 11:15 som svar på: Aggressiv bottensväng, knät i vattnet!?

Det där såg ju trevligt ut… man kanske skulle förhandla till sig en ledig måndag…

• ola_p

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 11:12 som svar på: Kan du snacket?
  • ola_p

Medlem
    15 oktober, 2006 vid 13:06 som svar på: Hoppas på nästa helg igen 🙂
    dude wrote:
    Dock så lär det vara lite kallare i vattnet än förra helgen som var riktigt varm för att vara oktober.
    Har ni kittat upp er med DaKine Cold Water Mittens (eller liknande), en varm dräkt som inte läcker in vatten i nacken, varma torra dojjor, en bekväm huva och något stort och varmt att ta på sig på land när du vilar typ en skoteroverall? I och för sig lär du inte behöva allt detta redan nästa helg, men helgerna framöver blir de bästa under säsongen och det är då det gäller!
    Handskar: Jepp, prolimits tumvantar, helt ok. Men dom hoppas jag slippa närmaste månaden.
    Varm dräkt: Jajjemän, PL Assault series 5/3, VARM och smidig.
    Dojor: Sköna å smidiga men inte så varma…
    Huva: Jepp
    Stort å varmt landplagg: Njae… inte egentligen. Funderar på om man skall ha en PL neopren rigging jacket eller en skoteroverall från jula. Lite varmt att dricka å äta med i bussen är nästan ännu viktigare.

Kommer inte frysa än på några helger.

• ola_p

Medlem
    15 oktober, 2006 vid 12:16 som svar på: undervattenkamera

Typ ja… Det billigaste alternativet är nog ewa-marine påsarna. Som finns i lite generella varianter för kompaktkameror.

Annars finns det ofta modellanpassade hårdplasthus till lite bättre kompaktkameror. brukar kosta en slant dock.

Har du kamera sedan tidigare så titta på ewa-marine påsarna.

Skall du köpa nytt så är det nog bara olympusen och pentaxen som finns för dom pengarna. Pentaxen har ett hiskeligt shutterlag, och jag skulle tro att detsamma gäller för olympusen utan att ha testat.

Pentaxen har dock serietagning på 3 bilder/sec vilket ju är rätt ok för en så billig kamera. Om man trycker på knappen i god tid så kan man ju kanske då nån bild som blir hyffsad.

• ola_p

Medlem
    15 oktober, 2006 vid 08:14 som svar på: undervattenkamera

Olympus nya, eller pentax optio w10 är det nog som gäller för dom pengarna…

Annars tror jag charles på sideshore media skulle byta ut sitt undervattenshus som han hade till sin 1Dmk2, han begärde typ 1200usd för det…

• ola_p

Medlem
    14 oktober, 2006 vid 20:31 som svar på: För dom som kör os x…

Sådär, nu funkar länken igen.

Har dock ingen koll på om det är en fungerande version som ligger där. Har avaktiverat dashboard sen länge.

• ola_p

Medlem
    14 oktober, 2006 vid 18:53 som svar på: 430mast till 4,7a?
    TomasN wrote:
    Eller blir inte 4,7an ”som den ska” med 430mast?

Nej, det blir den inte. Seglet kommer kännas rätt stumt och av/på. Det fungerar, men långtifrån optimalt. har du absolut inte råd att ha en 400 mast så kan det ju vara ett alternativ.

• ola_p

Medlem
    14 oktober, 2006 vid 07:02 som svar på: Wipeouts…

Filmsnutten kommer från Polakow KA1111 – about time filmen.

Första låten är som som sagt godsmack – keep away. Den andra är Dropkick Murphys – Amazing Grace.

http://www.youtube.com/watch?v=caqrIng7Rag

• ola_p

Medlem
    14 oktober, 2006 vid 06:58 som svar på: För dom som kör os x…

Kan ha att göra med att jag tagit bort den därifrån…

Får leta igenom gömmorna och se om jag fortfarande har något liggandes… Eller om någon annan har kvar den.

• ola_p

Medlem
    13 oktober, 2006 vid 16:56 som svar på: Ny fotosajt för surfing

Jag tycker, efter att ha tittat snabbt igenom det. Att det behövs en del filande på gränssnittet för att det skall bli riktigt bra. Nu ser jag inte riktigt att det är så mycket bättre än galleriet på surfzone.

Har själv tänkt tanken att skapa nått liknande, men inte riktigt känt för att ta tag i det. Det blir ju ett rätt stort projekt, och jag är dessutom inte direkt systemutvecklare.

Roligt initiativ, jag hoppas ni får till nått riktigt bra.

• ola_p

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 19:16 som svar på: Lurad på köp&sälj

Internetgirot fungerar också mycket bra, likaså bussgods efterkravssystem.

Hoppas du får dina pengar, hur svårt är det för säljaren att plocka fram ett kontoutdrag och visa att det är betalt?

• ola_p

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 11:23 som svar på: Lurad på köp&sälj

Vad hindrar dig från att hämta ut ett kontoutdrag som visar klart och tydligt att pengarna är skickade?
    Det skulle varit det första jag hade gjort om det varit jag.

Att ringa handläggaren på banken borde vara din uppgift, eller?

Sida 103 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA