ola_p
Forumsvar skapade
-
ola_p
Medlem22 januari, 2006 vid 21:08 som svar på: Jaaaaa då har man hamnat i ett djungelvrål (rdm förlängare?)Själv tycker jag LS förlängarna är halvsunkiga faktiskt…
Libertys kollängare är bra grejer, sen finns ju chinook, men dom har inte så långa som du behöver.Hur som helst, du bör absolut köpa en mast som passar seglet (eller ett segel som passar masten.). Det är värt pengarna. Att köra en för kort mast kan funka, särskilt om man är lätt, men långt ifrån alla gånger, själv är jag definitivt lättviktare med mina 65 kilo, och tror bara jag seglat en rigg med för kort mast som funkat skapligt… Är det så att man seglar hela linjen utom största seglet på en 400 mast så kan det vara värt ett försök att köra korta masten i största seglet. Men i de flesta fall så funkar det dock halvbra.
-
Nackdelen med den konstruktionen är ju8 att man vrider foten för att komma loss… Blir nog rätt klurigt att tweaka en tabletop eller göra en spock med en sån kostruktion….
-
Coolt. Sjukt sugen man blir på att smita från sverige…
-
Åker man BA från köpenhamn och slipper betala prylövervikt så kan det bli riktigt billigt…
-
Core contour ses väl som den bästa stroppen, den icke justerbara varianten då… Men det är inte alla som gillar dom.
-
Dakine började ju tillverka reglerbara contourstroppar häromåret, varpå en del handlare tog in dem istället, bland annat surfbutiken å surfers paradise, säkrast är nog att maila/ringa å kolla vilka som finns i lager.
-
Eller skriv framför varje ’… Den som skrev blog programvaran glömde addslashes()…
Men det bör absolut åtgärdas snarast…
-
Adde! Jag vill ha ett träningsprogram med målsättning marocko i juni, så man får lite bättre kraft i prylarna, uthållighet med för den delen, men det brukar inte vara det största problemet…
Nått bra förslag?(tänk på att jag är en lat jävel)
-
När dom sitter rätt så är tåsidan lägre än sidan närmast dig…
Det ser ut som du satt dina så att dom blir nästa platta, se till att fästena ligger i linje med varandra, eller hur man nu skall utrycka det. Då kommer det bli rätt uppenbart hur dom skall sitta.
Den bakre stroppen ska ha den breda delen bakåt. -
juni och halva juli blir det nog för vår del…
BA från köpenhamn verkar billigast, även med 2000kr övervikt inräknat.. Är det det som gäller, eller finns det billigare?
-
Hade du stroppar innan du satte dit en fena?
Min teori är att man ska ha lite mera skida framför och bakom där man står, så att det blir lite mindre moment i sidled… Hursom så borde man kunna kanta tillräckligt om man har stroppar… eller? -
Hur stabilt ligger den i bottensvängen? :grin2:
Smart ide, tror mer på skida en snowboard… vad är det för skida du använt? har lite junk liggandes nånstans… 🙂
Och hur stort segel kör du.Kullarna på golfbanan lockar faktiskt lite…
-
Sist jag kollade så hade fråger frågetecken på slutet… Dvs. du ställer frågorna till svaren, typ som jeopardy med andra ord.
Iofs så är sista snarast en motfråga, och näst sista ett påstående.
I övrigt så verkar Eddies beskrivning ganska träffande.