Forumsvar skapade

Sida 154 av 299
  • ola_p

Medlem
    12 november, 2005 vid 07:03 som svar på: okey, ett jävla problem!!

Core Contour är stora så det räcker och blir över för de flesta, jag får in foten hela vägen..
    Surfbutiken har sålt core contour, men just nu verkar det vara den justerbara varianten som gäller i svenska butiker, synd eftersom dom fasta är så mycket bättre.
    Får hoppas att det ändrar sig, annars får man åka till maui å köpa dom.. tongue.gif

• ola_p

Medlem
    11 november, 2005 vid 22:39 som svar på: Haby imorgon lördag

ring å väck mig!

• ola_p

Medlem
    11 november, 2005 vid 08:46 som svar på: NY FILM: Landet runt, vol 2

Grymt! Fedt bra film, mera sånt..
    Så är man ju med med lite fjösig vågridning dessutom.. tongue.gif

• ola_p

Medlem
    10 november, 2005 vid 16:34 som svar på: okey, ett jävla problem!!

Dakine core contour är dom överlägset bästa stropparna som finns.

Jag har inte seglat nån av årets jp brädor, men personligen tycker jag ju bättre om min goya än de jp bräder jag kört. Förmodligen vanesak och smakfråga. Och man får en trevlig boardbag på köpet med goyabrädorna.
    Jag är sponsrad av surfbutiken som säljer goya, men Goya är helt klart grymt sköna brädor.

Nu överlämnar jag ordet till alla JP fantaster. grin.gif

• ola_p

Medlem
    9 november, 2005 vid 09:44 som svar på: Haby till helgen?

Är det någon som är sugen på att göra slag i saken och ge bohus malmön en chans i helgen?

• ola_p

Medlem
    7 november, 2005 vid 21:29 som svar på: Strl på midjeselen?

Jag kör small, och har typ 30-32 på brallorna. Är precis så att small är lagom och medium är för stort.

• ola_p

Medlem
    7 november, 2005 vid 19:03 som svar på: Segel/Vind?

Jag väger ungefär som dig (67 just nu men brukar ligga på ca 65), jag kör 5.7 då mätaren vid uddevallabron (som man seglar precis under) visar mellan 11-14 m/s (vilket är högsta snittvinden senaste 30 minuterna) så är det mellan någotsånär jämn planing och riktigt bra tryck (tills dess att 5.0 funkar bra). så gissningsvis så är 5.7 lagom mellan ung. 9/10-13/14m/s… Gissningsvis…

• ola_p

Medlem
    7 november, 2005 vid 18:58 som svar på: Segel/Vind?

Låter lite väl extremt, seglar jag(65kg) 4.4 så skiljer det sällan mer än .5 kvadrat mot vad 80kg gubbarna kör. och definitivt inte så mycket som 1.3 kvadrat.
    Dock kör jag rätt små brädor (66 resp. 85 liter), hade jag kört 110 och 85 så hade jag förmodligen kört mindre segel.
    Många faktorer som spelar in, så det är svårt att säga generellt, men om vi för enkelhetens skull förutsätter att vi seglar vågbrädor och det blåser 4.4 med bra tryck så plockar 80kg pojkarna fram 4.7-5.0, eller kanske 4.5 om jag har riktigt bra tryck, men med lite mindre nedhal.

• ola_p

Medlem
    7 november, 2005 vid 06:26 som svar på: Mål för säsongen (Hur gick det sen)

Svar till:

Svar till:

Mål:
    -Hålla mig skadefri
    -Flaka
    -E-slider
    -lollipop
    -Bättre vågridning på Varberg-hållet
    Kelso

[/ QUOTE ]

Yea, Målen har uppfyllts. Plus några extra manövrar. Gött cool.gif
    Kelso

[/ QUOTE ]
    Gött, men…
    Skadefri…? wink.gif

• ola_p

Medlem
    6 november, 2005 vid 19:21 som svar på: Lördag, vilken dag!

Lejet var rätt gött idag med, men inte i närheten av så bra som igår, cleant, bra vinkel och riktigt stort för att vara lejet.. Fast det är ju rätt kul att ladda loopar i onshore också, även om det är lite svårare. laugh.gif

• ola_p

Medlem
    6 november, 2005 vid 19:14 som svar på: film läjet 5/11

Kan tänka mig att det var kallt att stå i vattnet…
    Fed film från freestyle seglingen, hoppas det blir mer lite blåsigare dagar, vattenperspektivet är gött..!

• ola_p

Medlem
    5 november, 2005 vid 07:48 som svar på: inte nu igen ( våtdräkten )

Jag ska laga min dräkt ngn dag… Tänkte köra på Judo-Freddans variant, dvs. limma fast en bit aqua neo patch eller liknande.

Om någon kan luska ut vad limmet heter hade det varit grymt att veta.

• ola_p

Medlem
    4 november, 2005 vid 22:10 som svar på: Storlek på minstabräda för medioker seglare?

Jag har en Goya freewave 85 som jag kanske kan tänka mig att bli av med…

• ola_p

Medlem
    4 november, 2005 vid 22:09 som svar på: lejet/apel

Om inte åsa funkar dyker vi upp i lejet..!

• ola_p

Medlem
    4 november, 2005 vid 19:15 som svar på: Haby – Kungshamn blir riktigt gottit imorgon.

Imorgon ser det klart bättre ut söderut.. får bli åsa eller lejet

Sida 154 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA