Forumsvar skapade

Sida 163 av 299
  • ola_p

Medlem
    16 september, 2005 vid 11:47 som svar på: Vågfena till freestylebräda

Förmodligen ok till 4.7an, men i minsta laget till 5.5an.. Kika på hybridvarianten istället tycker jag nog. Vågfenor gör sig oftast bäst på vågbrädor..

• ola_p

Medlem
    16 september, 2005 vid 09:16 som svar på: bilder från apel idag?

helt klart på gränsen till för mkt väst (typ 260 grader enligt onsala mätaren), så det var lite långt mellan seten ibland, och inte så våldsamt stort med tanke på att det var 3.5-3.7 segling..

Snart kommer en filmsnutt också!

• ola_p

Medlem
    16 september, 2005 vid 09:14 som svar på: Underställ

Dräkten utanpå skorna brukar funka bra, å så dra åt banden på dräkten lite lagom, dvs. så men begränsar mängden vatten men inte stryper blodtillförseln.

Själv tänkte jag testa en sån här i vinter: http://surfbutiken.nu/products.php?cid=16&pid=48

• ola_p

Medlem
    15 september, 2005 vid 21:52 som svar på: Rösta på bästa vågseglingsspotten i Sverige

Så röstar man på apelviken så folk inte tror att man skall åka till dom riktigt bra ställena.. grin.gif

• ola_p

Medlem
    15 september, 2005 vid 20:33 som svar på: TORÖ levererade…bilder???

Vilka proteser behöver man?
    Käke, rygg, knä, och armar, är det mer som behövs? grin.gif

• ola_p

Medlem
    15 september, 2005 vid 14:11 som svar på: bygg inte på bussen med prylar i den!!!!

Jag tror på att fyll amed epoxi/microballonger, sedan slipa bort 2*2cm runt hålet och lägga en liten bit väv där, slipa och måla.. eller bara spackla ovanpå epoxi/microballong fyllningen.. Beror ju lite på var hålet sitter..

• ola_p

Medlem
    15 september, 2005 vid 13:51 som svar på: Silikonspray

Svar till:

Nej för böveln.
    Det samlar grus och annan dynga.
    Hoppas detta inlägg var på skoj

[/ QUOTE ]
    Silikonspray samlar INTE grus/sand/annat skräp. Andra oljor har det problemet dock.

• ola_p

Medlem
    15 september, 2005 vid 12:46 som svar på: Silikonspray

Det finns personer som gör det, kanske effektivt på stora cambrade segel, men knappast motiverat på freeride/freestyle/vågsegel. Ska du göra det, så se till att du inte sprayar där bommen skall sitta.
    Det som däremot kan vara värt att testa är att spraya nedhalet samt block och trissor.

• ola_p

Medlem
    15 september, 2005 vid 11:05 som svar på: Tow-in windsurfing Teahupoo (igen)

Sanslöst feta vågor det där..

_dsc2739_xxxl.jpg

• ola_p

Medlem
    15 september, 2005 vid 10:26 som svar på: Har jag bommen för högt?

Bomhöjden ser helt ok ut.. (själv har jag den nästan längst upp och är 178..)

22″ tampar är KORT.. köp ett par 26″ eller 28″..

• ola_p

Medlem
    15 september, 2005 vid 09:21 som svar på: Leve 3.7…

Men så mistänker jag att du inte kröp in i våtdräkten kl 9 på morgonen igår? tongue.gif

• ola_p

Medlem
    14 september, 2005 vid 21:17 som svar på: Dagens segling?

Har lite film från åsa som jag kan klippe imorgon..
    Lejet på förmiddagen var dock riktigt sunk.. 3.7 å platt onshore efter en timme.. Apel borde ha funkat hjälpligt iaf va? Vi hade några grader för västligt i åsa egentligen..

• ola_p

Medlem
    14 september, 2005 vid 20:58 som svar på: Leve 3.7…

Körde 3.7 i åsa.. på kvällen var det så överriggat att det var inte helt självklart att ta sig in med fetingslören som krävs.. men så toppade ju onsalamätaren ca 24 ungefär samtidigt.. cool.gif

• ola_p

Medlem
    14 september, 2005 vid 20:51 som svar på: Gislöv levererade…

Grymt C_C!
    Kan man lirka loss IMG_5921 och 6040 I fullformat? laugh.gif

• ola_p

Medlem
    13 september, 2005 vid 15:18 som svar på: Film från Gislövs Hammar

13 timmar kvar….
    Kan inte ngn lääga upp den hos gurra?

Sida 163 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA