ola_p
Forumsvar skapade
-
Upphämtaren skulle ringa dig. har hon inte hört av sig så skickar vi det med Ila eller någon annan framöver.
Udevalla var kalasfint idag, seglade mellan 12 och 17. riktigt bra tryck i 5.7an å laddade framåtar och landade ganska många i vattenstart..
Vägväder, Vind
Station 1431 – Uddevallabron
Mätningstid Medelvind Riktning
26/08 18:00 11,3 m/s SV
26/08 17:00 11,8 m/s SV
26/08 16:00 12,6 m/s SV
26/08 15:01 12,3 m/s SV
26/08 14:00 12,5 m/s V
26/08 13:00 12,2 m/s V -
Det var lejet as good as it gets! Fan va bra det var, kunde länka massor av svängar på fina, om än inte så stora vågor..
Fick till min första hyggliga airial idag, fick finfin timing på en våg rätt långt upp å flög hyffsat högt innan jag noslandade djupt i vitvattnet, gjorde gott för orken som då började ta slut..
WOOHO! Fler bra dagar tack, freestyle e ju så satans tråkigt egentligen. -
får hoppas det vrider upp lite, är enligt adde helplatt i lejet och olofsbo.. Observationerna i apel visar klart ostligt, till skillnad från onsala, som visar hyggligt sydligt..
-
Mja, det lär ju inte vara episkt, så länge det inte vrider mot mer os än rak syd så blir det ok..
Det som producerar bra vågor med ok vinkel e ju ssv, rak syd innebär ju bättre vinkel men det blir byigt i södra delen.. Jag drar dit imorgon, men jag har ju bara 15 mil.. -
sydligt så rekomenderas läjet..
-
Rak syd funkar väl i läjet, inte episkt, men hygglig vinkel iaf..
-
windguru för långtidare, å dmi för kortid, dmi.dk, å så klicka sig vidare till sejlevejr/vind.. den länken e av någon anledning borta i väder rutan..
-
Snyggare än jokern juh!
sen om det säger nått om jokerns design…
-
13-18!! Saudan, man blir ju nästan sugen på att åka!
-
Oj vad synd vi tycker om dig Ola!

-
Ungefär ja, alltså förjävla långt..

-
Det stämmer nog, oftast kommer man något längre in i stropparna än man gör när man ställer in dom på land.
-
Jag har mina så stora så att jag lätt får in hela foten. Bra för freestyle, men inte så bekvämt..
Förmodligen vill du ha dom ungefär så stora att lilltån sticker ut på andra sidan, det är en smaksak å kan skilja lite från bräda till bräda var man står bekvämt.
-
fan att det e så jävla långt..

-
Det skiljer ju sig en helt del mellan olia segel, exempelvis naish boxer behöver linorna en hygglig bit längre bak..