ola_p
Forumsvar skapade
-
Göött tobbe!
Hur sitter högtalaren där bak? gissar att du blir tvungen att plocka ur den vid besiktning?
Flamesen e feta, hur mkt filt har du använt, å vad kostade den? -
2meter på färjan är det ja..
Dom lär vara ganska hårda på det, iaf gbg-fredrikshavn.. år andra hållet fick jag känslan av att man nästan skulle kunna ha lämnat takräcket på…
-
Jag skulle inte frivilligt köra in en båt bland vågorna på åsas yttre…
Vattenskoter lär däremot funka rätt bra.. men undrar om det då inte är lika lätt att vada ut till sälön å ställa sig..
-
Psshhh…
Det blir tüskfilm für den hele geslanten..!Det e typ en minut film med vettig action på oss dödliga, å sen e det tyskar som backvindar gippar, släpper kitar å blir spolade.
-
Svar till:
Tror bestämt att det var för länge sedan det blåste…
[/ QUOTE ]
Varför tror du det?!

-
Los, LOOOS! LOOOOOS!
jorå, det kommer en film med mest tüskar i.. Ska bara få tummen ur å klippa nått.. -
Feg typ…

En penkamera och en liten videosändare blir ju inte särskilt tungt.. Så det kritiska e nog att klara vinden.. -
Jag var ute med 5.7 i ljungskile, mest lockvind, såg ut som det fläktade, me det var långt mellan planingarna..
-
Om jag skulle ha tre brädor så skulle jag nog byta freewave85an mot en lika stor stubbie, köra minsta vågbrädan, samt en hyggligt stor freestyle på cirkus 100 liter..
-
eller behålla goya 66an å köpa en 76a..

DYYYRT…
Har iaf fått testa 66an, i hyffsadsideshore i dk nu, var mellan gubbe, och kanske knapp loggo på det största.. Kan konstatera att den kommer kännas grym i åsa..Peter fångade en av de första riktigt vågorna jag fick iår:
http://web.telia.com/~u52221505/olahamborg.mov
Ringrostig, vem, vad, jag?!
Seglingen gick klart bättre på senare kvällen.. Plockade vågor lite längre ner å riggade om seglet så det inte blev så sanslöst bukigt. -
Ser ju klart snyggare ut än iår..
Funtar lite lätt på en 76a som vågis, men det e nog egentligen alldeles för stort för mig..

-
Flärpen går inte över huvudet längre, utan slutar i nacken… Tror flärpen över huvudet togs bort till 05..
-
Jag är nöjd med min 5/3a än så länge, men för riktig vintersegling skall man nog komplettera med väst/huva eller shortjohn+huva..
-
Tidningar brukar vara ett bra ställe att kolla..
Boardseekermag har väl lite tester utlagda också..