Forumsvar skapade

Sida 171 av 299
  • ola_p

ola_p

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 22:22 som svar på: För dom som kör os x…

stss är föredömligt kommenterad kod, så det skall nog vara möjligt att fixa ett regex för att plocka värdena…

den andra är lite klurigare, men det borde jag klara att fixa..

ordna en bakgrund och påmin mig så ska jag se om jag kan sno ihop nått när jag kommer tillbaka från danmark!

• ola_p

ola_p

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 18:27 som svar på: 68 liters vågis?

Dom gör det klart mer njutbart när man seglar 3.5 å det blåser såpass att det blir öppen dörr segling i byarna.. laugh.gif

Jag som e lättviktare (65kg), har haft en 63 liters vågis, och en 3.5a, förra hösten blev det MÅNGA dagar på dessa grejer, dom flesta riktigt riktigt bra..

Nu har jag uppdaterat lite (sålt av min gamla quattrocustom till rambo) å köpt en goya 66 liter. Som jag skall till dk i veckan och testa!
    Denna bräda ser dock helt annorluda ut i shapen, ser mer avlång ut, med bulligare kanter, förmodligen grym att hoppa med, ser ut som en typisk pozobräda.. Återkommer med en rapport om denna när jag seglat den.

• ola_p

ola_p

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 18:20 som svar på: Klitmöller i veckan!

åka över å shoppa så mkt man får ta in.. tongue.gif
    Skagen över dagen är klart billigt ibland..

• ola_p

ola_p

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 18:19 som svar på: Klitmöller i veckan!

Jag tycker nog att prognoserna fortfarande ser rätt ok ut.. I värsta fall får man väl dra sig neråt blåvand..
    klitmoller.png
    blaavand.png

• ola_p

ola_p

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 18:10 som svar på: Klitmöller i veckan!

tjena knatte, vi (jag, jonatan, adde å ev. peter), kommer ha det minsta sagt trångt när vi ska på färjan, två bräder per man, packning, fyra segellinjer…. You do the math.. wink.gif tyvärr..

• ola_p

ola_p

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 13:38 som svar på: Externt lagringsmedia för bilder

Nej, även om usb2 har en högre hastighet än fw400 så faller usb2 på att hastigheten droppar med jämna mellanrum, så firewire blir mycket snabbare i verkligheten.

• ola_p

ola_p

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 12:26 som svar på: T4a som inte laddar som den skall

Tack! Skall kolla syranivå å spänning..

• ola_p

ola_p

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 10:04 som svar på: Segel frågor..

1. UV-strålningen som seglet utsätts för när det torkar är värre än att det är lite fuktigt i segelpåsen. Är seglet sandigt så är det inte dumt att skölja det, sand sliter hårt. Saltvatten är bättre än sötvatten om man stoppar in blöta segel i påsarna, saltvatten möglar inte.

2. jag förstår inte riktigt, men om du menar att det är ganska kraftig rotation innan nedhal/uthal är draget så e det helt normalt..

• ola_p

ola_p

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 09:57 som svar på: Klitmöller i veckan!

jag packar 66 liters vågis å 85 liter fsw, 3.7 – 5-7… Med nuvarande prognos kan man nog räkna med att åtminstånde få lufta 4.4, om inte tillochmed 3.7, fast det e ju inget man räknar med men.. Det blir gött fett! cool.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 09:56 som svar på: Apelviken imorgon 050809??

det där är tokigt nordligt.. apelviken blir bara skräp, du kan ju prova stranninge om du inte har nått emot att hålla spaning efter stenarna som finns där..

• ola_p

ola_p

Medlem
    7 augusti, 2005 vid 23:03 som svar på: Externt lagringsmedia för bilder

Tycker synd om sig själv..
    Om man kraschar så illa att man inte kan rädda sina grejer har man tagit i..

• ola_p

ola_p

Medlem
    7 augusti, 2005 vid 23:00 som svar på: För dom som kör os x…

kan man javascript, css å html så e det busenkelt, jag faller på att jag inte kan ngn java men…
    Att visa bilder så som i dmi widgeten jag gjorde är dock inte jättesvårt, vilka prognoser är det du letar efter?

• ola_p

ola_p

Medlem
    7 augusti, 2005 vid 12:42 som svar på: Inför resan – http://www.bensinpriser.se/

samma här, det står 80 liter i registreringsbeviset..

• ola_p

ola_p

Medlem
    6 augusti, 2005 vid 08:06 som svar på: OT: Stor båt…

den är helt sanslöst stor, överhänget i akteern kan man få in en normalstor segelbåt under.. blush.gif Nja, kanske inte riktigt, men den e sjukt stor..

• ola_p

ola_p

Medlem
    5 augusti, 2005 vid 21:43 som svar på: ”projekt väderstation”

Lite tankar..
    Staffan föreslår att det skall ladds upp med ftp, jag undrar om det inte är enklare att kicka igång apache å sedan bara länka från hemsidam till bilderna som ligger på serverburken, eller om hela sidan ligger på servern.. Beror ju lite på hur mkt bandbredd man har att röra sig med.

Sida 171 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA