ola_p
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Gör så för att gör det snabbare istället för att skriva in allt: Markera hemsidan och tryck så här: Ctrl C sedan så tar du upp en ny sida (webbläsaren) och trycker: Ctrl V där man skriver addressen (t.ex http://www.surfzone.se). Då kommer du in på hemsidan

[/ QUOTE ]
Eller, om man verkligen känner att man vill ta alla genvägar man kan och känner sig lite sådär extra lat dagen till ära, så räcker det med att trycka på länken…
-
3ccd felar absolut inte!
Men ordentlig optisk zoom är också ett krav för surffilm…
Kika på canons MV-750i… Filmat en del med dom å det är helt ok kamera för att filma surf, saknar manuell skärpa å lite annat som e trevligt när man gör intervjuer och liknande men ingenting man saknar varje dag. är det bra ljus så blir bilderna klart ok, men det är klart att man inte matchar en riktig dvcam kamera med 3ccd… Men så är det ju helt andra slantar också…
Framförallt så behöver du ett hyggligt stativ också. Att filma med skräpstativ e inte roligt…
Två förslag, ett billigt och ett dyrt:
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/camcorders/314829/details
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/camcorders/192657/details -
Ser det bra ut när du spelar upp till ex. vis TVn från kameran?
Ser det skit ut även när du exporterat tillbaka materialet till kameran?
Vad redigerar du med?
Vad har du för burk?
Hur tankar du över materialet till datorn?Etc….
-
Inte förrns dom sitter rent å fint på freestyleprylarna inte…
Och ja, man skall greppa sjukt långt bak på bommen…
-
Jo, det är ju en orginell färgsättning…
Pissgult och bajsbrunt….
-
4.7/5.0 är ganska trevligt och lagom att börja med, det går lagom snabbt i rotationen, 5.4/5.6 kan ju funka, likaså 4.0/4.2 men det blir lite läskigare med dom små prylarna, och lite svårare med dom stora… jag skulle för första försöken hålla mig mellan 4.5 och 5.0 om möjligt. Men när man väl fått lite känsla för vad som händer så e det ju fritt fram att ladda med 3.5an också…
Och absolut inga cambrade segel (inte för att jag testat men…), och ordentligt stora stroppar så du sitter kvar, jag kör mina dakine i näst största/största med skor…Ola, som inte kan sova…

-
vafään… en Ljungskilesurfare… E det du på bilden? borde ju fan kunna känna igen dig men det klingar inga klockor i skallen…
Btw, så e jag är inte intresserad av prylen, pappa har en som ligger i källaren redan…
-
Låter väl iofs klokt… =)
-
Bara du gör dom ordentligt med vinden och drar ihop dig ordentligt i luften är du ganska safe… Lite ryggplask å så får man räkna med men det är det ju värt… =)
Och spärrarna är man inte medveten om förrän precis när man ska skota in!
-
Den som hade haft råd med en silicon graphics….
Inte billiga leksaker det där inte…Har du någon uppfattning om after effects vs. motion & shake?
-
”bubbla ur”? innebär det fukt, eller bara luft?
Inte omöjligt att du hade övertryck i brädan. Det bästa är ju att låta det torka ur så mkt som möjligt innan man lagar, hade du luftskruven öppen, hur länge låg brädan öppen innan du började kladda epoxi? -
Vad redigerar du i då?
FCP, Premiere eller Avid? -
Dock ser impact klart bättre ut i verkligheten jämfört med den där bilden…
Årets tråkigaste färgkombo måste ju dock vara svarta simmer…. -
Grym bild!!
Dock är dom svarta simmerseglen lite tråkiga om det inte är hawaii sol och blått vatten… Ser riktigt tråkigt ut när det är grått å mulet… Det blir ju inte direkt bättre av att varenda simmerseglare kör på samma svarta färgcombo.
-
Det så kallade ”gula” echot är nog bland dom fulaste man kan hitta…