Forumsvar skapade

Sida 194 av 299
  • ola_p

ola_p

Medlem
    25 november, 2004 vid 13:04 som svar på: WAVESAILING LISTA,NORGE

Grymt fint!! Hur ofta ser det så ut?

• ola_p

ola_p

Medlem
    25 november, 2004 vid 13:01 som svar på: Tips för redigering av surffilmer??

Skaffa nått program som ger dig möjlighet att se vad som händer med ljudet… Så du kan se var det peakar, klipp exakt på peakarna, så blir det förmodligen fint flow. Titta på det… Funkar det inte så flytta klippet en frame eller två åt något håll tills det ser bra ut, eller välj ett annat klipp. det funkar sällan att gå från händelse i utkanten av bilden till nånting i nästa bild som händer på ett annat stället, När det funkar riktigt bra så behöver man aldrig flytta blicken i ett klipp utan man leds automatiskt rätt av det föregående klippet.
    Vart klipper ni? Jag kommer gärna förbi och spanar en stund… =)
    Behövs det så är det möjligt att jag kan få tag på premiere, säg till isf. wink.gif Om du inte har mac dvs. isf har jag Final Cut Pro som är det klart bästa att redigera i!

• ola_p

ola_p

Medlem
    24 november, 2004 vid 21:22 som svar på: Rekreationssurfa?

En stor freeride kommer vara mkt roligare så fort man fått lite ordning på tekniken, dock kan det vara en poäng att titta på en i lite tåligare konstruktion, dvs. en med ytterskal i asaplast, eller än helldre en riktig sandwichbräda med nosskydd. Satsa dock på en STOR freeride, så du kommer igång…
    6.0 8.0 bör då att hitta så båda riggas på 460mast, även om man kanske blir tvungen att gå upp på ett något större segel, typ 6.5, inget problem, men lite tyngre att lära sig med kanske. Men ser man till att skaffa en något lättare mast så ska det nog gå bra.
    Ett alternativ, om man känner att man har råd, är att köpa en GO, och senare när man planar och står i stroppar köpa på sig nått mindre och roligare. Då är man lite säkrare på att inte pajja prylarna och man kan behålla GOn till att lära kompisar. Då blir andra brädan mer rätt storlek, man fastnar lätt för att vilja pusha lite till hela tiden, och det blir svårt med en GO…

• ola_p

ola_p

Medlem
    24 november, 2004 vid 20:45 som svar på: vinterförvaring av bräda

jepp…
    Ibland (på custombrädor) kan den dock sitta exempelvis mellan stropparna..

• ola_p

ola_p

Medlem
    24 november, 2004 vid 11:54 som svar på: Planerade resor

Sydafrika laugh.gif, LÄÄÄNGE cool.gif, om drygt ett år crazy.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    24 november, 2004 vid 11:51 som svar på: Vindsurfing.se

Kolkvaliteten är en annan faktor som spealar in, samt om den är ”prepreg” eller ”wet layup”, prepregmaster är epoxin bättre fördelad och i rätt mängd…

Väntar spänt på Olas doktorsavhandling i ämnet… wink.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    24 november, 2004 vid 11:48 som svar på: vinterförvaring av bräda

Jag tror att jag brukar öppna min luftskruv nån gång om året, för att se till att trycket inuti är helt åt h-vete… Men så brukar jag inte lämna min bräda i svarta bilar, vet att jag läst om någon som, i ett något varmare land än sverige, lämnade brädan i en varm bil. Frigoliten smälte och brädan delaminderade… grin.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    24 november, 2004 vid 11:41 som svar på: Surfvänlig ”vanlig” bil

Var går gränsen för personbilslik?
    Vito ser fin ut tycker jag personligen, men det kansek är för mkt buss?

• ola_p

ola_p

Medlem
    23 november, 2004 vid 06:13 som svar på: Naish Stealth och RDM-mast

Symmetrisk bom! grin.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    22 november, 2004 vid 17:18 som svar på: laga bräda…

naej…
    Funderade mest på vem tomten var för figur… visste nämligen inte att han jobbade på SR… shocked.gif grin.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    22 november, 2004 vid 17:00 som svar på: Vart var alla tuffa windsurfare?

Jag var i skolan, å så bor jag på västkusten… (torsdagen ska jag nog hinna ut…)
    Vad kör ni för handskar?

• ola_p

ola_p

Medlem
    22 november, 2004 vid 16:46 som svar på: laga bräda…

Hej tomten,
    Lagningen gör jag i väntan på en goya wave66…
    Dacurve har jag testat, 73an bar inte mer segel än min lilla quattro, bara lite mindre radikal ju! ett riktigt bottennapp… wink.gif 79an var helt ok, gav bra avstamp i hoppen, men den är ju alldelles för stor för mig…Min bräda är färövrigt helt grym, och det vore synd att låta den gå i graven redan, den får gå vidare till någon annan lättviktare så småningom…

Ps. Vem är det egentligen som sitter på SR och skriver?
    inetnum: 134.25.0.0 – 134.25.255.255
    netname: RIKSRADION
    descr: Sveriges Radio AB
    descr: Oxenstiernsgatan 20
    descr: S-105, Stockholm

• ola_p

ola_p

Medlem
    22 november, 2004 vid 06:27 som svar på: Isbräda och skateboardstrucks??

Vet att det stog en låda med överblivna och udda skateprylar på sp som såldes för 100 eller 50 kronor styck har jag för mig…

• ola_p

ola_p

Medlem
    21 november, 2004 vid 17:30 som svar på: Stark lokalism

Den finns redan…
    Under varje inlägg finns fyra symboler, en är ”meddela moderator”… wink.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    21 november, 2004 vid 16:59 som svar på: Stark lokalism

Det behövs en moderator som kan flytta trådarna till offtopic när de spårar ur…

Sida 194 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA