ola_p
Forumsvar skapade
-
Jag drar från ljungskile vid 7.30 lutar det åt… ska plocka upp min kusin i gbg så det tar ju lite extra tid, dvs. åker väl från gbg vid 8.40 tiden… så tar det ju en stund till ner till åsa…
-
10-11 grader och lite småregnigt verkar det väl som…
Inget man dör av med tillräckliga mängder neoprentillbehör på kroppen.. -
Om man nu inte ska köra åsa (ser grymt ut imorgon) så är nog apel¨på eftermiddagen och hoppas på ett vrid det bästa man kan göra…
-
Haha, skön film får jag säga…
Vad är det för lins på kameran? Känns som en med lite mer vidvinkel inte hade skadat…. Och kanske riktad lite mer neråt möjligtvis…
Du tar väl den till åsa imorgon?

-
Åsa kommer vara helt grymt… drar tidigt och satsar på att det blir några sagolikt bra timmar när vinden vrider upp på väst (enl. windguruprognosen)…

-
Prognosen kommer nog från gårdagens GP… som bortblåst i dagens…

Men imorgon blir det fett!!
-
Det lät som det kunde gå att ordna… skicka ett mail och kolla, men det dröjer om inte szamer har några i lager…
-
Jag har satt upp mig på ett par dakine handskar… Får dom troligen i början av nästa år, när szamer tar hem prylar igen…
Kolla med surfbutiken.nu så kanske det kan dyka upp fler vantar så småningom. -
Om jag inte missminner mig så innehar fortfarande dave white speedrekordet för standardbrädor, någonstans i trakterna kring 41 knop på en sputnik…
-
Jepp, och ett asymetriskt segel, speed seglar man bara åt ett håll…

-
Som inte fanns då jag skrev mitt inlägg…
nu har jag läst det iaf… -
Och första gången man seglar är det väldigt ovant att det är kraft i vågorna skall tilläggas…
Men som sagt var så är det inte så elakt och man får ha otur om man skall slå sig, att prylarna kan bli lite slitna får man ta helt enkel….
Efter att läst detta så kan man ju ångra att man inte bestämde sig för att åka upp… menmen… -
Vart tog detta inlägg vägen om man får fråga?
-
Lejet var nog bättre isf… =) cleant och stort, dock lite halvkass vinkel men iaf…