Forumsvar skapade

Sida 208 av 299
  • ola_p

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 11:01 som svar på: vw t4 den korta?

man kan lasta ca 250 om det får sticka fram till framsätet… håller man sig bakom ”kanten”, i själva skåpet alltså så skulle jag tippa att 240 går in fint. 430 master är lungt med 460 måste längre fram.

• ola_p

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 10:51 som svar på: StylepimpZ prezenterar!

Svar till:

javisst. jag kommer över, men det kommer inte bli vackert. knappast nyktert heller, räkna med en favorit i repris från freestyleSM. har ni några badtunnor så jag kan sitta och ljuga för dej och nicke hela natten igen.

[/ QUOTE ]
    Det kommer förmodligen stå en parkbänk en bit ut i apelviken, bara för din skull…

• ola_p

Medlem
    29 augusti, 2004 vid 06:59 som svar på: vision -05 😀

Jo, faktiskt… en del av 04orna var ju riktigt vidriga… crazy.gif
    Vart kan man spana på färgsättningarna på de andra simmerseglena, såg en helsvart med svart monofilm i apel i våras, klart snyggt

• ola_p

Medlem
    29 augusti, 2004 vid 06:48 som svar på: vision -05 😀

Fan va fula!!! wink.gif shocked.gif

• ola_p

Medlem
    28 augusti, 2004 vid 15:27 som svar på: Billig bräda köpes idag…snabbt!! *DELETED*

Sputnik från 94a på 85 liter? finns i ljungskile men är inte omöjligt att det kan bli färd neråt om det ser bra ut. Säljer den helst tillsamman med två segel och en bom… eller bytes mot nått roligt… =)

• ola_p

Medlem
    28 augusti, 2004 vid 06:23 som svar på: Problem med Vulcan!

Tittar man på bilden så ska framhanden fram två decimeter på bommen… Ibland har jag perioder när det bara inte funkar, så kommer jag på att, aj fan… man ska flytta framhanden längre fram på bommen… =) Så funkar plötsligt allt igen.
    Hur långt fram handen skall vara är lite lurigare, ju längre fram ju svårare att få upp brädan men lättare att komma runt rätt… Man kan komma runt detta genom att höja bommen en smula så blir det lite lättare attt poppa.
    Sen skall du böja frambenet när du landar, mycket. Så sitter den snart…

• ola_p

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 14:52 som svar på: Erfarenheter?? Någon som lagat greppet på bommen?

Det finns uppenbarligen bomgrepp iaf, ytspänning borde kunna fixa?
    http://www.aerotechsails.com/accessories/boom_parts.html

• ola_p

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 17:02 som svar på: lättviktsstroppar

Det är ju brädans fel inte stropparna!! =)
    jag kör bakstroppen ett hål tightare och hade helst haft framstropparna lite tätare men det blir lite skum vinkel på dom om man ska försöka ha dom tätare… f2 lär ha en extra radda hål för smalare stroppar, smart… PÅ min lilla vågis så sitter stropparna astight så gött!! Blir klart tightare än bakstroppen på freestylen när man satt den tätare. smile.gif
    Kör för övrigt min stroppar i största läget för att komma längre in över brädan i freestyletricken…

• ola_p

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 11:00 som svar på: vind lagom till helgen…

behöver jag säga att jag ska på 50års kalas på lördagen? crazy.gif

• ola_p

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 10:50 som svar på: lättviktsstroppar

Det grymmaste man kan ha, att inte ha är som att köra en porsche på tvåan…

• ola_p

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 10:46 som svar på: Film

Svar till:

Amatörmässigt nog hade jag inte med kameran den kvällen vinden ökade till stadiga 23-25 m/s i nära 2 timmar…. Jakob från Varberg var ute med 4.5 och körde killerloops… eller 1 ialla fall… sedan gick han in med svansen mellan benen…. Helt godkännt enligt mig… Det fanns andra som var ute med 3.7 helt utan kontroll…

[/ QUOTE ]
    Jag försökte segla 3.5 på slutet, men kunde tidvis knappt vattenstarta, ruggigt mkt vind… cool.gif

• ola_p

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 19:00 som svar på: Viktuppgifter på brädor?

ingen aning, beror väl på vad det är för stroppar, skruva av dom och väg den… sååå jobbigt är det inte med en bra mejsel…

• ola_p

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 18:43 som svar på: Viktuppgifter på brädor?

det är väl skrovvikten tror jag, dvs utan stroppar och fena…

• ola_p

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 18:48 som svar på: Ny rulle från RAMBO PRODUCTioNs!!haha.

Fick entligen hem den… GRYM!!! grin.gif

• ola_p

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 18:10 som svar på: vindsurfare sedd i munkedal och i uddevalla!

Inte bara vindsurfare… Om du surfar under Uddevallabron kan du kela med en 8 meters näbbval! Sedan i helgen har 2 av dessa siktats i Skeppsviken. Rena turistboomen har det blivit med folk överallt. Skitjobbigt!

http://www.omplace.com/omsites/discover/BEAKED/bairds/bairdsg.gif

Sida 208 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA