Forumsvar skapade

Sida 219 av 299
  • ola_p

Medlem
    7 juni, 2004 vid 13:20 som svar på: Vind ikväll !!!!!!!!!!!!!!!

Som det verkar nu så skulle Uddevalla(rödön) kunna bjuda på bra tryck i kväll… Funkar stenungsund på såhär västligt?
    eller så hamnar vi här hemma på ljungskileviken…

webvinddkvindramme_02.gif
    Ljungskile, längre till vänster blir det ännu plattare, bakom en udde, bör funka fint idag… dock lite balans förbi en ö för att komma ut, samt två slag för att komma hela vägen till därifrån bilden är, men det är ju inte nått problem om det bara blåser… wink.gif
    surf2003-06-06%20-%2030.jpg

• ola_p

Medlem
    7 juni, 2004 vid 13:05 som svar på: hehe skolfrånvaro

Jag har i stort sett lärare som inte klagar när man säger ”imorgon kommer jag inte, jag ska surfa, vad ska jag göra till nästa gång?”.
    Gör man det man skall göra och lite till första gången så är det oftast inte några problem att göra om samma sak nästa kulingvarning. Man kan väl kanske inte ta alla dagar, så jag håller mig till vågdagarna, freestyle kan man segla på kvällen, laddar man tillräckligt så kan man köra sig ganska slut ändå.
    Jag har med denna taktik fortfarande inte godkänt i en enda kurs, fast jag har ina ig eller streck heller, och iår blir det väl sammanlagt tio kurser, mina mvg är i majoritet över mina vg, än så länge, det är en del B kurser i år, och dom är ju inte riktigt lika softa men iaf…

Jo just det, bortsett från surf så är närvaron nästan 100%…

• ola_p

Medlem
    7 juni, 2004 vid 12:54 som svar på: Vilken bräda Freestyle eller ??????

Frestyle brädor är inte extremare eller svårare, de är en jättefördel om man ska ladda på lite roliga trick.
    Det som är ovant i början är att de oftast tenderar att vara ganska slajdiga och spinout känsliga innan man vant sig, segplanande kanske också, innan man lärt sig att det inte går att trycka upp planingen på fenan. Man kan ju dock köpa en några cm större som man senare kan ha för lättvindsdagarna, jag vill exempelvis egentligen ha en 23a till lättvindsdagarna med 6.3 segling.
    Vill du ladda freestyle så ska du ha en freestyle, om du känner behov av att speeda så behåll din gamla bräda eller köp ngn annan gammal slalom/freeride att använda en gång om året eller så.

FREESTYLE!!!

• ola_p

Medlem
    7 juni, 2004 vid 12:28 som svar på: Bom-delar skänkes

Jag behöver ett nytt frontbeslag till en LS bom, tunnt grepp… Så om nån sitter och håller på nått så… =)

• ola_p

Medlem
    6 juni, 2004 vid 19:00 som svar på: Windsurfarens egen DC hub!

typ samma, bortsett från att jag är tvungen att köra neomodus eftersom ++ inte fins till os x…

• ola_p

Medlem
    6 juni, 2004 vid 08:25 som svar på: surfbuss

Låter kanon… Ser fram emot lite mer bilder.
    Idag ska vi plocka ur mittensoffan å testa att lägga lite brädor…
    Planen nu är följande:
    tre sektioner, segel master mm. i de vänstra. den i mitten är brädställ, där brädorna sticker fram mellan framsätena, den vänstra kan man ta av ”locket” på och härunder ska exempelvis kök kunna finnas, typ vid sidodörren, så kan man öpna lite när man lagar käk… det finns två tackluckor så det ska inte vara ngt stort problem att vädra bort mat os.
    Det enda som är tråkigt med bussen är att den endast har ett enkelstäte fram, Vad kan man tänkas få punga ut för ett dubbelsäte och hur jobbigt är det att byta och registrera om den?

Ps. tack på förhand för bilder/cad ritning

• ola_p

Medlem
    5 juni, 2004 vid 21:28 som svar på: Nytt topsecret freestyletrick

Svar till:

kan vi inte få se en planingsbild oxå? smirk.gif

[/ QUOTE ]
    Tyvärr blev det inte så mkt planande tandtråd pga viss icke önskvärda fluktationer i vinden…
    Jag var faktiskt ute en sväng jag med, kavlade upp byxorna och tömde fickorna, glömde dock selen men lyckades trots detta plna lite i den svaga vinden… shocked.gif

• ola_p

Medlem
    5 juni, 2004 vid 09:39 som svar på: VILKEN GÅR SNABBAST?

Svar till:

Jag tycker inte att slalom brädorna är så jäkla snabba. Vill man satsa på fart ska man köpa formula bräda. tex Starbord Hypersonic. men även bra segel är av betydelse. En riktig formula segel bör du ha tex. Nitro

[/ QUOTE ]
    Psst. Hypersonic ÄR en slalombräda… wink.gif
    (Sen tror jag att du menar att smala slalomspett inte är så snabba, fel, det är dom, MEN bara under ”perfekta” förhållanden)

• ola_p

Medlem
    5 juni, 2004 vid 09:13 som svar på: riggproblemas

Det går inte att dra nedhal med bara händerna… Man måste ha en pinne eller hängselekrok eller så för att få tillräckligt med kraft. Sen är det viktigt att man trätt nedhalet rätt så att friktionen blir minimal, np har nån guide på internet, eller så kollar du riggtipsfilmen som ligger på ftpn… wink.gif

• ola_p

Medlem
    5 juni, 2004 vid 09:10 som svar på: Kompakt segel?
  • ola_p

Medlem
    5 juni, 2004 vid 09:07 som svar på: surfbuss

Har också en t4a som ska inredas… har du några bilder på inredningen? Hade varit skoj att se lite lösningar…

• ola_p

Medlem
    4 juni, 2004 vid 16:24 som svar på: Går detta att tejpa..?

Tejpa så det håller ska nog inte vara ngt problem, men det blir väl kanske inte så jättesnyggt…

• ola_p

Medlem
    4 juni, 2004 vid 12:58 som svar på: Klitmöller på sommaren?!

Nästan alla funkar… om man har möjlighet att åka runt lite granna..
    Vad gäller vind så är det mer än sverige vid samma tidpunkt, men inte massor…

• ola_p

Medlem
    3 juni, 2004 vid 11:37 som svar på: North sails sting 30 master?

Svar till:

Det är såklart märkbar skillnad om man jämför en Sting 35 mot en Viper Wave (100%) men väljer du tex en XC55 är skillnaden plötsligt inte så stor.
    Det är främst om man är duktig som skillnaden har betydelse. För våra teamåkare är det av stor betydelse då de jagar gram för att riggen skall vara så lätt som möjligt och plana så snabbt som möjligt efter ett trick.
    För normalanvändaren räcker en Sting 35 eller ännu hellre en XC55 i de flesta fall.

Mvh,
    Gustav

[/ QUOTE ]
    Ja, men jag skulle dock vilja säga att skillnaden är större på 55% och 100% än mellan 30 och 50%… Det kan dock, som någon skrev ha att göra med prepreg/inte prepreg… Har en sting 50 samt en viper wave, samt kört 30% någon gång då jag lånat (även testat 75%). Slutsatsen är att det största steget är från 50 till 75%, men just här skiljer sig tillverkningsmetoden. Alltså, ska du ha dyrare än 30kol så är det inte ngn ide med mkt mindre än 75%…

• ola_p

Medlem
    2 juni, 2004 vid 18:31 som svar på: FTP:n uppladdningsspeed…+konvertering?

100mb ska du lätt ta på mindre än en timme, snarare en halv… låter som det kärvar ngnstans på vägen, antingen servern, eller din hastughet uppströms…
    Klart att det går att göra mindre filer, men de blir det kvalitetsförluster därefter också…

Sida 219 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA