ola_p
Forumsvar skapade
-
Du ska inte till västkusten ngn gång?
-
Är seglet sytt för en längre mast än vad man stoppar i så känns seglet åtminstånde ganska anorlunda (inte alltid till det sämre). Pga annan styvhet och böjkurva. Det bästa är att testa, längden på förlägningen är inga problem alls, men det bästa vore att testa seglet på den kortare masten och se att det känns ok…
-
Svar till:
Hur bra fungerar egentligen kastfallsskyddet som sätts på bommen??
[/ QUOTE ]
Inte alls om det inte är lång bräda/låg bom, kolla vart bommen hamnar om du lägger masten framåt… isf kan man sätta en mastvadering under bommen, eller klistra på ngt mjukt på nosen, eller köra med deviatorgrejer… -
Sluta träffa nosen!
Det går faktiskt, men innan man lärt sig så finns det jez knob och the deviator att välja på, aldrig använt något dylikt, men det bör fungera, observera dock att i vissa fall så har mastboxar slitits sönder med deviatorn… Annars kan man limma på en bit rör isolering eller nått sånt… -
uppkörning om drygt en månad… 30/6…
alltid ngt även om det känns onödigt långt bort… -
Nja, jag tror det ska gå att få till, vi har kört 6st brädor samt allt annat skräp med fyra personer. så omöjligt ska det inte vara.
Och adde, jag tror faktiskt inte jag vill byta mot peugeoten…
trot det eller ej… -
Förmodligen, men en bräda som inte bär mer än 5.3 känns som den borde väga mindre, bredden till trots. Men snygga är dom…
-
Ser klart läckra ut, men håller med om att det verkar lite tunga…
-
Om du menar sm helgen så var det inte mkt till vind…
-
Staffan, hade du plats i bussen eller?
-
Lördag:

Söndag:

Ser kanske inte extremt lovande ut eller?
-
Jag är sugen att hänga på, om inte avresan är för tidigt på fredagen…
Självfallet förutsatt att det verkar bli vind…
Slå mig en signal om det verkar bli ngt så får jag försöka ordna ner mina grejer till gbg ocskå isf…
/Ola 0708 697 115