Forumsvar skapade

Sida 222 av 299
  • ola_p

Medlem
    13 maj, 2004 vid 19:51 som svar på: Lasta på taket

Jag kommer ju med bussen ju!!!… fyra pers e ju lungt i den, fast så blir vi väl två tre stycken i bussen från start också…

• ola_p

Medlem
    13 maj, 2004 vid 18:53 som svar på: Block

den är inte såå tunn om man jämför med en enkel prydekringla… så det håller nog hyggligt…

• ola_p

Medlem
    13 maj, 2004 vid 18:11 som svar på: Matt monofilm?

Vad har du gjort med det stackars seglet?! shocked.gif
    Vilken storlek är det (en öl är ju inte så dyr..)?

• ola_p

Medlem
    13 maj, 2004 vid 18:07 som svar på: !filmtajm!

”Men vilket program kan man ladda hem som är hyfsat?”
    Har du en mac så knäcker final cut allt som finns. Sitter du på en maskin med sunk-windows så tror jag premiere är bra. Avid är nog också ok, utan att ha testat någondera.

”Jag vill kunna höja sänka ljud o lägga på musik, bra övergångar samt text o annat tjafs! vilket borde jag ha?”
    Om det är det dom enda kraven så klarar du dig långt på typ imovie, men nått av de andra programmen gör det sååå mycket lättare att eftersjustera klippen och få till riktigt bra klipp, vilket faktiskt är det viktigaste, vilket ju är grunden.
    Crossfade (det enda du egentligen behöver vad gäller övergångar) finns i alla program…

”Och sen, är det skillnad emd vilket rpogram man spelar över i? Jag menar om man ska ha filmen på video?”
    Bör ha med inställningarna att göra.. så länge du sparar det i dv så har du ingen kvalitetsförlust till och från kameran (eller dvcpro 50 eller liknande lyxformat om det är det du har på kameran).

”Och till sist, är det enkelt att göra kvaliten sämre om man sparat den i superkvalite?”
    Det skall vara svinenkelt om programmet är ok, tryck exportera och välj kvalite/format/komprimering…

• ola_p

Medlem
    13 maj, 2004 vid 14:06 som svar på: !filmtajm!

nepp… det har jag inte

• ola_p

Medlem
    13 maj, 2004 vid 13:07 som svar på: !filmtajm!

Svar till:

Sunkig film men kul (låter som hemkört…) sound. Det är hursomhelst skönt att slippa skatepunkmusiken som folk av någon helt outgrundlig andledning måste förstöra sina filmalster med. Jag kommer starkt när jag fått kläm på Premiere…
    /Spielberg

[/ QUOTE ]
    Tja, utan stativ, klippt i imovie och gjort på en kväll utan höga ambitioner så blir det som det blir… testa själv… grin.gif

• ola_p

Medlem
    13 maj, 2004 vid 05:10 som svar på: !filmtajm!

Ljungskileviken i lördags

• ola_p

Medlem
    12 maj, 2004 vid 19:34 som svar på: !filmtajm!

Tja, jag kan inte påstå att klippningen är av nån högre skola… orkade inte fixa nått bättre av materialet så det fick bli som det blev… jag gillar klippen i apelfilmen som jag gjorde bättre… fast så tog den ju tio ggr så lång tid i klipptid i anspråk också…

• ola_p

Medlem
    12 maj, 2004 vid 19:03 som svar på: Det här med Freestyle brädorna?

dock får man nog vara beredd att sätta dit en lite större fena i början… och den e lite svårplanad utan rätt teknik, det krävs att man faller av en del…

• ola_p

Medlem
    12 maj, 2004 vid 14:50 som svar på: Favvostorlek på segel

Favoritstorlekarna är helt klart 4.1 samt 5.6 (minsta på vågisen respektive freestylen…)
    Mest använda är tyvärr det största, 6.3…

• ola_p

Medlem
    12 maj, 2004 vid 14:26 som svar på: Det här med Freestyle brädorna?

Jag hade nog inte satsat på en sån förräns gipparna börjar funka ngtsånär och kanske lite vattenstarter… dom tål ju inte vilken behandling som helst heller även om dom inte är extrema på just det så är freestyles ofta lite sköra. Men så har jag bara kört den lilla så jag kan inte säga nått om den stora-…

• ola_p

Medlem
    12 maj, 2004 vid 14:02 som svar på: Kastfall

Svar till:

Frågan är då i vilken utsträckning man klarar sig från denna typ av åkomma med ett mastfotsskydd. Hjälper de verkligen eller är det bara ytterligare en pryl att konka till stranden?

[/ QUOTE ]
    Det är jävligt fint att ha på segel som inte har insydd neoprenbit, där sitter den ju sämre och gör mindre nytta…

• ola_p

Medlem
    12 maj, 2004 vid 11:34 som svar på: Nu ser lördagen lovande ut på västkusten

snyft

• ola_p

Medlem
    12 maj, 2004 vid 11:25 som svar på: Nån som skall till öland?

ja, det satt fint…. 59 rätt hade jag… får väl se till att boka uppkörningen så småningom…

• ola_p

Medlem
    12 maj, 2004 vid 08:31 som svar på: Nån som skall till öland?

Jag jobbar på det! Klarade teoriprovet i måndags ju!

Sida 222 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA