ola_p
Forumsvar skapade
-
Tja, där är ju vi väl kanske inte riktigt kvalificerade nog att göra bombsäkra yttranden, men viss skillnad gör det nog om man skall slajda runt, fenan hugger ju mkt senare.
Dock så e det möjligt att en yttepyttekort fena kanske inte funkar så bra på din bräda att det är värt att byta. Fenorna kan man ju dock spara på till nästa bräda så att säga…
Ahh… Surfteoretiker som man e… (det var väl masse himself som myntade det utrycket?)
Edit: jag skriver som kratta -
Ja, sen så är väl JPn inte direkt förlåtande i gippar (jämfört med skateoch liknande)…
-
Haha… Ja, det var en förjävla bra dag…

Fram för fler sådana!!btw: Det är ingen som känner för danmark om det pungar vid påsk? Isf så avbokar jag trysilresan, det e ändå inge puder på påsk…

-
Ähh… fick du beröm hade du ju perfekt kontringsläge, ”Det behövs ett vattenhus för min fortsatta utveckling!”

Jag ska tjata lite på min filmlärare imorgon hade jag tänkt, om det blir läge… -
Det vore nått för formulaseglarna det… bara limma på så e man med i matchen…
-
Ja, tyvärr…
Köp pro-limit eller np istället…
Skrev lite på konfen för ett tag sen…
här närmre preciserat:
http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Number=188885&page=&view=&sb=5&o=&vc=1 -
Ja, skaten e en jävel på 360, å så… Körde pappas 59a ett tag, vilka gippar den skar! däremot så saknade den lite bärighet i slutet av 360n. Körde den mest med orginal 26a, men även ett par gånger med en supermjuk svept 23 fena med mkt yta, (det var fanimej omöjligt att få en spinout med den) den stora freestylefenan (goya varianten) så svängde brädan klart bra, och skar riktigt fint, satte man på den lilla så kunde man svänga tightare än man kan stava till 5-öring, iofs dödar ju såna svängar farten tämligen effektivt, men ojoj vad man kunde trycka.
Numera e jag ägare till en compstyle 248, den e (iaf 21cm freestyle fena på) något klurigare att få rena skär med i högre farter, men får man till det så finns det bärighet kvar, och man kan trycka runt brädan sista biten med foten.
Sen är det olika från fena till fena, framförallt i flexet, är det inte månde så att jp fenan var ganska styv? Det ökar ju spinoutrisken ganska mkt… -
Jag håller nog med masse..

Fast fördelen med en freestylefena i en 360 ligger i min mening egentligen mest i att det gör det lite lättare att trycka ut fenan till spinout å komma sista biten men själva svängen hänger i större utsträckning på hur brädan e så länge fenan ligger lite åt ”manöverhållet” inte värsta slalomspetten/jättefenor.inte för att jag heller är nån freestyleguru, men iaf…
Jobbar just nu med att få gejsrarna att bli vulkaner och att då upp procenten på 360 lite till… -
Få höra hur det gick sen… man kanske skulle försöka samma manöver här..
-
Tja, det beror ju lite på vilka trick..

Men visst kan en korttjock freestylefena göra slidetricken enklare, men typ 360 å så spelar det inte så stor roll. Det man Bestämt kan säga är att en ny freestyle, typ compstyle eller liknande gör freestyletricken enklare, men dom e ju som bekant inte så roliga till annat…
-
Det blir väl en switchstance spock 540 med ryggen mot seglet i utgångsläget?
-
Är det inte så att det fortfarande är f2 sputnik som innehar rekordet för produktionsbrädor?
-
Ska till sm åtminstånde, man kanske skulle ta å töja lite så det blir en ordentlig tripp…
-
Faktum e att fenan sitter ungefär över seglets tryckpunkt på en formula…