ola_p
Forumsvar skapade
-
Jag har cross dräkten, move dräkten är budgetvarianten om jag inte missminner mig…
Jag vet inte om det stämmer att pro-limit gör north, men pro-limit e då fan så mkt bättre!
Ska man ha neilpryde ska man nog ha e3, är min känsla iaf om man ska ha kallvattensdräkt. E3 är ju ungefär samma system som pro-limit kör.
Gul kan man köpa i surfaffären i Ljungskile
vet dock inte vem som är generalagent i sverige.Pro-Limit sälj bl.a. av wallen, ytspänning (http://www.ytspanning.se) och surfcompaniet.
-
Jag har en North dräkt, vad den nu heter, cross?
Köp inte en sån… min e 5/4, men trots detta kallare än pappas prolimit 4/3 dräkt… känns det bra? knappast… Det finns ingen backup/e3/ordentlig flärp bakom dragkedjan = kallt… Ärmarna är för korta, slutar 5 cm för tidigt, och sitter dessutom inte särskilt tight (och jag har inte direkt mindre armar än normalt…) så det RINNER in vatten om man höjer armarma uppåt, när man vattenstartar och dylikt. Den gick nästan med en gång sönder vid stretchmaterialet på baksidan av knäna, det är inte skönt när det är kallt… Nä, nästa gång blir det en pro-limit eller kanske en nisse pryd som ju också verkar vara ok…
-
Ngn gång i veckan blirt det iaf, kanske inte på måndag, ska till skolan å hämta en kamera… Men Onsdag såg ok sist jag kollade så det blir kanske en tur neråt… eller uppåt… får se, men jag kan ju slå en pling om d blir varberg med plats över i bilen, även om d nog inte blir på måndagen…
/”Ledig” nästa vecka
-
Final Cut e inte dumt, suttit lite i dagarna, tror det spöar det mesta… Känns väldigt smidigt så fort man fattat hur d funkar, vilkat går fort, särkilt om man råkar ha tillgång till toutorialgrejen som finns till…
Har man en lite fräschare mac så röstar jag för final cut, det kan krångla lite med loggningen när man plockar från kameran, men då e d bara att plocka d till imovie först, sen importera d till final cut…
Dock finnes d inte till windows..
Så då tror jag personligen på premiere om man måste kladda me windows, utan att ha testat dock… -
Haha… Brandvägg med skämtlynne?
-
helt rätt, det e gött med ordentlig bildkvalite…
-
Tja… för mig har den funkat fint på senaste, utom en gång från skolan, gissade då att felet låg hos sidan då skolan har ordentlig uppkoppling…
Hemma funkade den inte den dagen heller. men dagen efter gick de fint… Även om lite segt att ladda de tyngsta bilderna (shut the fuck up and give me your alcohol tanken bl.a.), men det e nog så att telias adsl e ganska strulig och väldigt sälan håller utlovad bandbredd… -
Klart läcker, lite sugen på severne blir man ju dessutom. Och en evo såklart.
-
cool…

Gött att se, lite härlig skandinavisk kallsurf… -
För mig funkar den fint, idag iaf… men den har legat nere ett par gånger på senaste eller?
-
Oj, ibland känner man sig verkligen tappad bakom en vagn
-
Wallen säljer iaf… kolla bannern ovan…
-
Och hur skulle den se ut då?
ehh… det här e livet…
klipp på en unge, sen på e gammal kärring å slutligen en gravsten… sedan en halvtimme eftertexter av det oläsliga slaget… GREAT!!!
-
Haha, fast det e faktiskt svårt att surfa när isen ligger, kan kanske komma ner måndag lr tisdag om det kan tänkas komma liten fläkt vind…
-
Fiskebäcksvik vid lysekil e helt ok…