Forumsvar skapade

Sida 238 av 299
  • ola_p

Medlem
    18 november, 2003 vid 12:30 som svar på: Till surfet fort som faaaan!!!!

har man obegränsade tillgångar kanske inte en koeningsegg sitta fel… Fågan är bara om dom tillverkar tackräcken till den… tongue.gif
    http://www.koenigsegg.com/

• ola_p

Medlem
    18 november, 2003 vid 12:27 som svar på: Ny rigg, gammal bräda

Pappa löste det här med att mastfotskenan satt för långt fram på en gammal alto… Han sågade helt enkelt ut enrektangel där mastfotskenan satt längst fram, sedan bände han loss hela biten, vände den (=mastskenan längre bak) och limmade dit den igen, la glasfiberbitar å spackel i kanten.. Har testat den ngn gång, och det funkar, även om främre fotstropparna kanske skulle behöva flyttas bakåt en bit (isatt nya pluggar för den bakre så man står mera ”rätt”) och fenan skulle kunna vara större (spinout), lite obalancerat å så..
    Den är nog för övrigt till salu för en billig slant då han numera seglar på en skate 59a…

• ola_p

Medlem
    18 november, 2003 vid 06:20 som svar på: för hög vikt på brädan!!!

jag la en handuk mellan hålet å damsugaren av ovan nämnda anledning… Kan tänkas att det egentligen är ännu bättre att lägga en handuk där påsen skall vara…

Ska nog ta å väga min compstyle å se vad den väger…

• ola_p

Medlem
    17 november, 2003 vid 20:42 som svar på: för hög vikt på brädan!!!

Testa dammsugar metoden, tills du inte får ut nått på den varianten. Sen kan det ju vara bra att låta den ligga å lufta ett tag…

Hårtork, hur menar du då? wink.gif

• ola_p

Medlem
    17 november, 2003 vid 20:35 som svar på: Lista med vindstatistik => favoriter

Kanariekobbarna har ganska kass vindstatistik på vintern, MEN, det kan bli grymt mkt bättre vågförhållanden på vintern… Dra hem hotspot grancanaria från ftpn, och kika in dom stora vågorna, om jag inte e helt ute å cyklar e en hel del av detta från pozo, som under sommaren har små stökiga max huvudhöga vågor med apmycke vind…

• ola_p

Medlem
    17 november, 2003 vid 15:54 som svar på: för hög vikt på brädan!!!

bubblar det ur luftskruven så ska du nog försöka torka ut det ordentligt… Vatten i brädan är INTE bra… Jag råkade glömma luftskruven öppen en gång… hrrm.. Det kom in ganska mkt vatten faktiskt. Iaf så fick den ligga uppochnervänd med en handuk under, som jag fick byta typ tre gånger de första två dagarna… När det sen bara var typ nån droppe som kom ut under natten så testade jag damsugar varianten, dvs. man sätter damsugaren för luftskruvshålet, så kan man få ut ytterligare en del. Sen låg den inomhus ett bra tag eftersom det inte blåste vågis på ett tag, så den borde varit ordentligt torr efteråt, den hade iaf orginalvikten när jag vägde den.

• ola_p

Medlem
    17 november, 2003 vid 11:57 som svar på: Torrdräkter
  • ola_p

Medlem
    16 november, 2003 vid 16:12 som svar på: Ftp steffo långsam?

japp… smile.gif d va för typ ett halvår sen.. skulle tanka hem realplayer.. den började tanka på 75kb på en höft, sen steg hastigheten i höjden å jag hade 8,5mb hemma på dryga 10 sekunder…

• ola_p

Medlem
    16 november, 2003 vid 12:57 som svar på: Ftp steffo långsam?

hoppsan… räknade snabbt på överslag i huvet å fick inte riktigt ihop det… (och adsl kan faktiskt med lite tur spruta på rätt bra d me… rekordet ligger på 1Mbyte/sek… smile.gif)

• ola_p

Medlem
    16 november, 2003 vid 12:50 som svar på: Ftp steffo långsam?

Jaja, men…
    ADSL ger max 64 Kbyte/sek
    Bredband 10Mbit ger max 124Kbyte/sek

Så då får jag lite nyfiket fråga vad du har får anslutning… Om du får upp 500K(byte)/sek…

• ola_p

Medlem
    15 november, 2003 vid 19:46 som svar på: Ftp steffo långsam?

jag tankar just nu med 44KB/s å det får betraktas som helt ok…

• ola_p

Medlem
    13 november, 2003 vid 20:23 som svar på: SURF iMORGON ELLER!!!!?

Typ nått sånt, å då kör jag dom ändå näst längst bak…

• ola_p

Medlem
    13 november, 2003 vid 13:57 som svar på: SURF iMORGON ELLER!!!!?

tror det e till viss del tackvare brädan, jag väger 65 och står i stropparna på lilla compstylen utan planing…

• ola_p

Medlem
    12 november, 2003 vid 18:30 som svar på: Hur fan får man brådan att göra en 180 i luften?..

alltså sparka runt den med bakfoten istället för att dra runt den, då får man brädan framför sig, och kan få in lite känsla för hur oerhört lätt det är att få runt den, för att bli av med ev. mental blockering…

• ola_p

Medlem
    12 november, 2003 vid 14:10 som svar på: Klittmöller nu i helgen, plats finns… *DELETED* *DELETED*

Tillräckligt… tongue.gif Masthögt e väl inte en omöjlighet iaf..?

Fan, synd att man inte riktigt har råd… frown.gif Saknas nåra pengar..

Sida 238 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA