Forumsvar skapade

Sida 244 av 299
  • ola_p

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 15:29 som svar på: Brrrrrr…

Jaja, så bor du i södern också… När vi gjorde premiärturen låg fortfarande isen längst in i viken… wink.gif

• ola_p

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 10:47 som svar på: Är det någon som sett trippel-loopen på bild/film?

Var det inte nått med att den inte fanns på film eller nått? har för mig att jag läste nått om det…

• ola_p

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 10:30 som svar på: Neoprenlagningsprylar

Jag tror fortfarande riktigt neoprenlim e bättre, vad jag märkt fäster det mkt bättre, särskilt när man limmer på nylonsidan av neoprenet. wink.gif

• ola_p

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 10:24 som svar på: Får ni bucklor på era brädor?

Det jag har är en quattro custom på 63 liter, Levi Sivers gamla bräda. Tror knappast dom kommer av plattlandningar, snarast spolningar tillsammans med andra utrustningar, finns en lång längsgående som jag skulle tippa kunna vara en närkontakt med masttopp eller bom kanske… tongue.gif Brädan känns väldigt välbyggd, och även där bucklorna är så e det fortfarande hårt. Det enda som hänt är tydligen att den delaminerade under stropparna (åtgärdat) brädan är fortfarande ganska lätt och känns inte som man kommer ha sönder den i första taget…

• ola_p

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 08:55 som svar på: Skit konstruktion!!!

Jag håller med poppo, det är XT som gäller, jag kör idag pin, nästa mastfot kommer bli XT istället. På min NP joint så sprack plasten som pinnen sitter i, vilket gjorde att pinnen började vandra ut, när jag seglade i läjet upptäckte jag plötsligt att pinnen bara satt lite löst hängande i plasthöjet och var påväg bort för gott… lyckades segla in utan att den ramlade ur, konstaterade på land att jointen inte satt ihop med pinnen… slog in pinnen igen, lindade silvertejp runt å lyckades rädda dagens segleing ändå. Hade tur, de hade en likadan på sp som jag kunde byta till. Men jag litar nog inte helt på pin konstruktionen…

• ola_p

Medlem
    5 oktober, 2003 vid 17:55 som svar på: Får ni bucklor på era brädor?

Förklarar du då varför undesidan på min e buklig, men ovansidan e helt intakt… wink.gif
    Sandwich e när man har ngt annat än väv i laminatet, kol-skum-kol. Men utan skummet är det bara ett laminat även om det är kevlar i mitten etc.

• ola_p

Medlem
    4 oktober, 2003 vid 08:49 som svar på: Olika fenor?

TESTA!! Det är mkt möjligt att den är mkt bättre än orginalfenan, eller annan storlek.
    Det skiljer på freestylefenor och freestylefenor, bland annat norths shores vanliga freestyle e helt ok till att bränna med, medans freestylextremen inte är lika lämpad till sånt, jag har en sån (nästan, den varianten som sitter på compstylen) 21cm som jag kör till 5.6-6.3, dvs. ganska extremt kort, passar bra till att hoppa, carva etc. men e inte så kul om man bara ligger å brännder, det krävs lite planingsteknik, och den gör ju att man får kryssa som en vågbräda (på kanten)…

• ola_p

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 15:24 som svar på: Neoprenlagningsprylar

Jag har inga bra erfarenheter av liquisole, det är för styvt, vilket leder till att det spricker runt lagningen efter ett tag… Riktigt neoprenlim e bättre!!

• ola_p

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 15:18 som svar på: komma i fotstroppar hur????

för att 5.0 ska vara lagom behövs ganska mkt vind.
    Att komma i stropparna bygger på fart, du behöver plana ordentligt när du står i stropparna…
    Kolla runt lite med sökesfunktionen, vet att det varit uppe förut.

• ola_p

Medlem
    2 oktober, 2003 vid 15:57 som svar på: vilken bräda?

Förmodligen inte mindre än 100 liter, beror på om du ska köra som enda bräda eller inte. har du nått mindre så kan det nog vara ide att gå upp på en 110-115 liter. Beroende på brädtypen, och hur mkt du seglat och vilken typ av freestyle du tänkt syssla med, snurra segel eller satsa på vulcan, willyskipper, spock etc… Du får utveckla vad du ska ha den till och vad du kör på idag, samt vad du tänkt att den ska funka i för vind…

• ola_p

Medlem
    2 oktober, 2003 vid 12:13 som svar på: Vad säger ni, wv eller annat? Beslutsångest!

Det blev en vw, en transporter från -91 dvs. en T4, vi har ägnat en del tid åt rost på den, men torde nu ha bromsat det ordentligt, även om bakluckan kanske behöver bytas så småningom, trots allt spackel, rostkyddsklägg å färg… Vi har med en redig dos lösningsmedel fått låskolvarna att fungera hyggligt igen… Funderar på att byta en, men det kostar 270 kr så… men det kanske det är värt.
    Den känns förövrigt igen på en fin pwa klibba i vardera bakre sidoruta.
    Å sen e det ruggigt bekvämt att slippa lasta på taket… smile.gif När man e färdigsurfad så tänder man lampan å hivar in grejorna å drar hem…
    Det svåra problem som skall lösas nu e vart baslådan ska få plats… smirk.gif

• ola_p

Medlem
    1 oktober, 2003 vid 19:16 som svar på: Webbkamran i Apelviken STULEN!!!!

Fyfan va surt, den e ju dunderviktig för alla oss som åker långt… mad.gif
    Sätt upp en insamlingsbössa så lovar jag att lägga i en slant nästa gång jag passerar apel, (måndag?). wink.gif

• ola_p

Medlem
    1 oktober, 2003 vid 12:12 som svar på: klitmöller hur åker man dit ?

danmark, precis söder om hanstholm.
    http://www.klitmoller.com för lite info…

• ola_p

Medlem
    30 september, 2003 vid 10:08 som svar på: vart wavesurfa i Italien

Gardasjön är fint ställe att träna freestyle, formula etc. men inga vågor (annat än färjorna, men man får inte längre hoppa på vågorna eller hur det nu var?!), det är ju en sjö… Vet inte vad det finns annars i italien…

• ola_p

Medlem
    30 september, 2003 vid 07:22 som svar på: Problem med märkning av inlägg??

samma här, kör på varianten att trycka på bakåt när det inte funkar, så ser man vilka som inte är lästa…

Sida 244 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA