Forumsvar skapade

Sida 252 av 299
  • ola_p

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 11:38 som svar på: Hängsele Vindsurfing

”Lite konstigt dock att det inte finns
    rena lyxprylar, design som i kläder och bland bilar. ”
    Efterfrågan kanske inte är så stor?! kanske… crazy.gif

• ola_p

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 11:19 som svar på: Lagning av monofilm lr va de heter

Tejp, eller låt en segelmakare byta hela rutan…

• ola_p

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 08:27 som svar på: Masterfarenheter eftersökes.

Hmm… ok… får se vad det blir för bräda också, men kanske handlar ett likadant sen… Så får jag höra vilken mast som funkar bäst…

• ola_p

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 08:24 som svar på: RDM – erfarenheter?

Låter som ett billigt sätt att spela plockepin… wink.gif

• ola_p

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 19:25 som svar på: Bygga egen vindmätare…??

Måste ju inte sitta på skedarna… man kan ju ha den i andra änden av pinnen, och en motvikt isf…

• ola_p

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 19:24 som svar på: Snyggaste bilden…

ögonblicket innan… tongue.gif

• ola_p

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 19:23 som svar på: Snyggaste bilden…

Lägger in en åt min kusin som för tillfället ligger å käkar antibiotika för att bli av med borrelia… mad.gif Så han e av vattnet två veckor den stackarn…
    detta åstadkom han iaf i våras… grin.gif

• ola_p

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 19:19 som svar på: Bygga egen vindmätare…??

cykeldatorer har ju en kalibreringsfunktion (man ställer antalet tum på däcken), så med lite justering kan man nog få det att funka… det som förmodligen är det stora problemet är att få tillräckligt låg friktion på snurran så det blir nån snurr på den utan 20m/s…

• ola_p

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 15:41 som svar på: Masterfarenheter eftersökes.

Har själv funderat på att göra ett liknande köp (typ 6.8-7.1). Har ju exakt samma segel största som dig (6.3 freeslide)och funderar på att göra samma inköp. haringen 460, så det skulle innebära att punga ut med segel samt mast samtidigt, och jag har tänkt övergå till skinnys, vilket innebär att det skulle bli både mast å förlängare.
    Så är det värt det? hur mkt tidigare planar man?

• ola_p

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 13:11 som svar på: gipp?

Ahh… jaså, då e jag med…

• ola_p

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 12:49 som svar på: AHD MX 2004

vikten verkar inte riktigt linjär… confused.gif Största lättast, mellanstora tyngst?!

• ola_p

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 12:34 som svar på: Masterfarenheter eftersökes.

Japp, man får ha en 100% mast om det skall vara lättare än en skinny… Min NS xc viper wave 430 väger 1.5 kg. Att jämföra med exempelvis the skinny på 1.69kg på en 430. Men jag har tänkt byta mina master mot skinny så småningom allteftersom de går av… tongue.gif Som sagt är ju skinnysar överlägsna vad hållbarheten beträffar…

• ola_p

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 12:28 som svar på: gipp?

i mina öron låter det ju som en vulcan fast med segelflippen senarelagd? crazy.gif smirk.gif

• ola_p

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 08:13 som svar på: gipp?

Hur gör man en hoppgipp då? Jag har alltid trott att det var en willy skipper, eller? tongue.gif

• ola_p

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 08:10 som svar på: lagning av bräda Bic E-large

Bäst lär det bli om du först fyller det värsta med epoxi+microballonger, låter härda, sedan laminerar du dit två tre lager glas. Använd epoxi och inget annat, och absolut inte 15 minutersvarianter. De blir hårda men sköra och fäster dåligt. Bäst är laminerings epoxi. I gbg finns NM epoxi, deras lamineringsepoxi funkar kalas…
    Se till att du slipat lite runt omkring så du får en fin yta att fästa mot…

Lycka till…

Sida 252 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA