ola_p
Forumsvar skapade
-
”Lite konstigt dock att det inte finns
rena lyxprylar, design som i kläder och bland bilar. ”
Efterfrågan kanske inte är så stor?! kanske…
-
Tejp, eller låt en segelmakare byta hela rutan…
-
Hmm… ok… får se vad det blir för bräda också, men kanske handlar ett likadant sen… Så får jag höra vilken mast som funkar bäst…
-
Låter som ett billigt sätt att spela plockepin…
-
Måste ju inte sitta på skedarna… man kan ju ha den i andra änden av pinnen, och en motvikt isf…
-
Lägger in en åt min kusin som för tillfället ligger å käkar antibiotika för att bli av med borrelia…
Så han e av vattnet två veckor den stackarn…
detta åstadkom han iaf i våras…
-
cykeldatorer har ju en kalibreringsfunktion (man ställer antalet tum på däcken), så med lite justering kan man nog få det att funka… det som förmodligen är det stora problemet är att få tillräckligt låg friktion på snurran så det blir nån snurr på den utan 20m/s…
-
Har själv funderat på att göra ett liknande köp (typ 6.8-7.1). Har ju exakt samma segel största som dig (6.3 freeslide)och funderar på att göra samma inköp. haringen 460, så det skulle innebära att punga ut med segel samt mast samtidigt, och jag har tänkt övergå till skinnys, vilket innebär att det skulle bli både mast å förlängare.
Så är det värt det? hur mkt tidigare planar man? -
vikten verkar inte riktigt linjär…
Största lättast, mellanstora tyngst?! -
Japp, man får ha en 100% mast om det skall vara lättare än en skinny… Min NS xc viper wave 430 väger 1.5 kg. Att jämföra med exempelvis the skinny på 1.69kg på en 430. Men jag har tänkt byta mina master mot skinny så småningom allteftersom de går av…
Som sagt är ju skinnysar överlägsna vad hållbarheten beträffar… -
Bäst lär det bli om du först fyller det värsta med epoxi+microballonger, låter härda, sedan laminerar du dit två tre lager glas. Använd epoxi och inget annat, och absolut inte 15 minutersvarianter. De blir hårda men sköra och fäster dåligt. Bäst är laminerings epoxi. I gbg finns NM epoxi, deras lamineringsepoxi funkar kalas…
Se till att du slipat lite runt omkring så du får en fin yta att fästa mot…Lycka till…