Forumsvar skapade

Sida 253 av 299
  • ola_p

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 18:48 som svar på: Det låter konstigt från kolfiberbommen

Har märkt att det är möjligt att av mistag öppna norths pluppar när man duckar seglet, men det kanske bara gäller alubommarna? tongue.gif

• ola_p

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 18:21 som svar på: Masterfarenheter eftersökes.

Fast skinny masterna är ju inte så lätta, snarast hållbara… Dock så är the skinny 1delad bara 0.03kg tyngre än min hundrakolmast, men det är väl kanske lite jobbigt att inte ha en delbar mast… tongue.gif håller i övrigt med om att det är otroligt skönt med en bra mast, likaså en ngtsånär styv bom, och inte gammla utjänta bommar som flexar värre än pilbågar…

• ola_p

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 10:33 som svar på: Förbannad!!!

det med fenstorlek är lite klurigt… det beror på bräda etc. vikt verkar väldigt viktigt, jag som är flugviktare tycker det är jobbigt med stora fenor, och kör oftast med små fenor… Kör jag sputnik 270 med en 6.8a (zero-7) så tycker jag att 28 cm SMAL racingfena är aldeles lagom stort. det är det minsta jag har. men de större blir bara ivägen… (30, 32, 32 med större area)… kör jag 6.3 å freestyle (90 liter skate) så tycker jag 26cm är lagom om det blåser precis så man kan pumpa planing. så fort det är ordentligt drag så blir det överfenat, det blir ganska tröttande. Iofs så har jag då bara en bakstropp och kör stora stroppar så jag har åtminstånde hälften av foten på läsidan av brädan men… smirk.gif

• ola_p

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 08:18 som svar på: hur hjälpa nybörjare ett eget forum??

Man kanske skulle kunna samla ihop länkar till alla bra nybörjar trådar som är skrivna på konfen… Eftersom sökfunktionen inte är den bästa så…

• ola_p

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 17:59 som svar på: Super X på high.tv

Jag kunde se finalen… tror jag iaf.. tongue.gif samt intervjun med segraren… smirk.gif

• ola_p

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 17:58 som svar på: Inga Surfare druknar!

jo, det vore ju färgen isf… Men man har nämligen redan så mkt flytkraft i dräkt/sele så det iprincip motsvarar en ”vattensportsväst”. Sen så funkar den ju som slagskydd.. crazy.gif Jag kör utan väst, men med hjälm…

• ola_p

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 17:49 som svar på: Inga Surfare druknar!

Men å andra sidan vänder en vanlig seglar väst dig åt rätt håll om du svimmar, då måste du ha en räddningsväst…

• ola_p

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 17:40 som svar på: Rapport Starboard EVO 74

Nej, det är ju 04orna, Ola H e ju teamseglare, så han får grejorna tidigare än vi vanliga dödliga… De flesta märken börjar släppa ut sina 04or så här års… Dvs. 03orna kom sensommaren 02 osv.

• ola_p

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 11:35 som svar på: Flytande sinker?

Mjo, igår vart riktigt bra, förrgår vart sådär, väldigt mkt sjunka… Fast jag syftade mest på prognoserna framöver… man har blivit lite bortskämd med de fina no vindarna som vi har inne i viken, väldigt platt, och oftast mer vind än vad en 5-8 prognos oftast ger… tongue.gif

• ola_p

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 11:26 som svar på: Flytande sinker?

jaså, ok… jo, det var en av de bättre dagarna… I princip ren sideshore.. vart mkt frontside ridning vill jag minnas… Å nu vill jag ha ordentlig vind snart…. man blir ju sjuk av sånhär vindtorka…

• ola_p

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 10:41 som svar på: Flytande sinker?

Hmm… vilken av dagarna var det då? Och vad kom ni fram till då? smirk.gif
    så ska jag hälsa honom…

• ola_p

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 09:49 som svar på: Flytande sinker?

Fast det går ju att dra rigg på en bräda som sjunker också, bara lite klurigare med balansen…

• ola_p

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 15:42 som svar på: S-24 RESPEKTIVE S-50

Du kan söka på segelnummer på sbfs sida, länken till höger…

• ola_p

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 07:47 som svar på: Vilken freestyle bräda?

har svårt att tänka mig att compstylen kan ta mkt mer än 6.3 efter vad jag hört/läst. Lilla twistern tar inte mkt mer den heller. Men är man flugviktare så är ju inte det hela världen… vill du ha så stora segel får du nog kika på typ jp 105an… Lilla twistern vet jag finns på boards hemsida, vetinte om compstyle testet är upplagd än, det var ju ganska nyss de var testade… http://www.boards.co.uk/kit

• ola_p

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 03:52 som svar på: North Sails Disco Comp -03

Jorå, jag kan rigga northsegel. Jag har ju en linje Dr X… Möjligt att jag hade gillat det bättre om det varit plattvatten…

Sida 253 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA