Forumsvar skapade

Sida 260 av 299
  • ola_p

Medlem
    25 juni, 2003 vid 09:08 som svar på: Polakow KA1111 …About Time

Det är bara en trailer som ligger på ftpn, plockad från agoride tror jag…

• ola_p

Medlem
    24 juni, 2003 vid 20:35 som svar på: Kom igen och släng upp lite nya härliga surfbilder

mm… apel va fint idag… seglade på en höft 14-18 eller va d nu blev… började på 5.3, avslutade med 4.1, å ganska nöjd med ett par sköna arials… laugh.gif

• ola_p

Medlem
    23 juni, 2003 vid 19:56 som svar på: Schhhhh….

Vi har iaf packat bilen å hoppas på apfelviken… tongue.gif fast nu när man sagt det är det väl kört… crazy.gif

• ola_p

Medlem
    23 juni, 2003 vid 19:30 som svar på: Kom igen och släng upp lite nya härliga surfbilder

å en sista fjärde…

• ola_p

Medlem
    23 juni, 2003 vid 19:28 som svar på: Kom igen och släng upp lite nya härliga surfbilder

numero tre

• ola_p

Medlem
    23 juni, 2003 vid 19:25 som svar på: Kom igen och släng upp lite nya härliga surfbilder

ytterligare en… (pappa knäppte nåra bilder med digitalkameran…)

• ola_p

Medlem
    23 juni, 2003 vid 19:19 som svar på: Kom igen och släng upp lite nya härliga surfbilder

här kommer en från apelviken i fredags, ingen aning om vem seglaren e…

• ola_p

Medlem
    23 juni, 2003 vid 15:33 som svar på: Storlekens betydelse igen…

En tung bräda är väl aldrig bra ELLER!? Dock så kanske det kan ge lite kontroll, men det får man ju isf betala med senare planing och tråkigare bräda, förmodligen är dett då bättre med en lite mindre bräda som är lätt. Dom som säger att smal bräda är lika med kontroll har FEL!!! Jag har en powerwave 253(00a, men samma shape 01, 72 liter) Som e ordentligt smal. Man kan inte påstå att den är lätthanterlig, kontrollerbar å skön i chop… Det är flera saker än bredd, så som bottenkurvan (och då framförallt tailkicken eller överhuvudtaget kurvan i bakre delen av brädan). Så för kontrollen är nog en mauivågis med mkt kurva att föredra, men en sådan planar inte direkt tidigt. Sen kanske när den används kan vara bra att fundera på,kommer du verkligen vilja segla vågor med skaten? Det är nog så att den
    inte skall vara altförliten, då blir den ju bara använd i överlevarförhållanden. Jag hade nog hellre haft en vågis som funkade även om det inte blåser kanon mkt… Dvs, brädorna ska inte sprida för mkt, som Ola H. påpekat ngn gång..

• ola_p

Medlem
    22 juni, 2003 vid 15:36 som svar på: Hmmmm, förlängning av mast??

Att förlänga 40cm funkar nog, men frågan e nog snarast hur seglet funkar med en så mkt mjukare mast… Men du e ju flugviktare du med, så det skulle kunna funka…. Testa!! crazy.gif

• ola_p

Medlem
    22 juni, 2003 vid 15:23 som svar på: 360

Du voodoo, du kan väl hälsa Fredrik Backlund från mig om du träffar honom… han har sommarjobb på resturangen… (den jäveln… grin.gif )

• ola_p

Medlem
    18 juni, 2003 vid 20:14 som svar på: juniorålder.

Inte omöjligt att det blir nåra styckna på waveclassic… funderar på att dra dit…

• ola_p

Medlem
    18 juni, 2003 vid 14:44 som svar på: har ni missat den här sidan?

Men snälla, kan du inte sluta trycka på ENTER stup i kvarten, blir så jävla jobbit att läsa!!! smirk.gif wink.gif

• ola_p

Medlem
    18 juni, 2003 vid 14:41 som svar på: dryline och andra ”marinepool” torrdräkter

Tror att en torris är bättre än en semitorr om man ska hålla värmen… Neoprenvarianten tror jag dock man ska ha… Det finns dock en sån skaltorris gjord för kitesurfing, så vem vet… Kanske vore nått… Men jag skulle nog inte våga köpa en jolledräkt av tidigare nämnda orsaker…

• ola_p

Medlem
    18 juni, 2003 vid 14:35 som svar på: Gött!!!! äntligen satte jag en duckgybe… 😀

jepp… man måste genom vindögat, och seglet skall vara bakåt tillsdess…

• ola_p

Medlem
    18 juni, 2003 vid 11:21 som svar på: en mast till segelstorlek 4.0-6.0,

vill minnas att voodoo riggar på 400 meter hela linjen…

Sida 260 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA