oscar
Forumsvar skapade
-
KLicka på ”bifogad” så öppnas bilden i ett nytt fönster och i större format. Detta funkar på de flesta blider i forumet..känns lite som jag hittat en hemlig port i ”super mario bros”…
-
En större fena ger mer lyft. Kraften på fenan är proportionell mot segelstorleken dvs stort segel => stor fena. En liten fena till 8.1 skulle bara resultera i spinout då trycket på fenan blir förstort.
När du kör 6.2 blåser det ju mer och du får därför större tryck på fenan och en mindre fena ger därför mer kontroll. En fena runt 32-34 cm är ok för din bräda, som jag förövrigt har seglat en del på och den är en grymt skön!
-
Jag beställda ett gammalt nummer och det funkade utan problem, men det är några år sedan..så det lär väl funka ännu bättre nu om inte nåt gått helt galet under dessa år
-
oscar
Medlem15 januari, 2004 vid 20:36 som svar på: Live från Indoor Windsurfing Championships(London)Jag är högerfotad och hoppar bäst med vänster fot bak. Men PWA-proffsen ska kunna göra alla trick lika bra åt båda hållen….
-
oscar
Medlem15 januari, 2004 vid 14:26 som svar på: Live från Indoor Windsurfing Championships(London)Glöm inte: ikväll blir det hopptävling!
high.tv ska sända runt 19.15….
-
Har du mailat och frågat efter den? Deras lister är inte uppdaterade på länge….
-
I Linsurf finns många kitare. Vi ser gärna att några tar tag i att bilda en kitesektion. Ju fler vi är i klubben desto större möjlighet har vi att få behålla tvärskogsudde som är den bästa spoten vid Roxen. Lite svårt att starta med kite kanske men är man duktig är det inga problem.
I klubben har vi båtar, omklädningsrum med varmdusch mm. Har snackat med nån om det förut…är ni sugna är det bara att vi ordnar ett möte!
-
Helt klart en av de snyggaste i år! Synd att tyska surf fick ett så grymt tungt exemplar i testet (7.5kg) men även Fanaticen vägde ju 1 kg mer än utlovat. Förhoppningsvis löser väl sig detta när produktionen kommer igång.
-
oscar
Medlem12 januari, 2004 vid 13:08 som svar på: Live från Indoor Windsurfing Championships(London)Och high.tv sänder live idag!
-
Jag tycker det bara är fördelar med att ha ett stort freestylesegel. Jag kör ett Gaastra Echo 7.0 med 211 i bom. Varför stå på stranden och vänta på vind när man kan plana och träna ALLA trick man kan? Finns inga begränsningar med ett stort freestylesegel. Dock är det säkert lätt att skylla på seglet när man inte sätter tricken.
Självklart blir det roligare när det blåser mer och man kan slänga på 6.2an precis som det är roligare att köra vågis med 4.5 än 5.5 men alternativet är ju att stå och glo…
Tillägas bör väl att jag satsat på en 1.5 kg tung mast till mitt 7.0 samt en styv kolbom…
-
Hur ser förslutningen ut i nacken på gun? Är det nån speciell tätning i dragkedjan som förhindrar vatteninträngning?
-
oscar
Medlem5 januari, 2004 vid 13:55 som svar på: BOARDS artikel om storlek på vågbrädor (11/12-2003Ja VOLYMEN borde ju faktiskt vara det bästa sättet att bestämma en brädas VOLYM…
vad annars??