Forumsvar skapade

Sida 201 av 201
  • oscar

    Medlem
    6 april, 2001 vid 13:27 som svar på: Vilken bom?

    Har en Maui Magic bom som jag är mkt nöjd men. Den är faktiskt förvånansvärt styv för att vara alu. Det som är bra är att det är 60 cm förlängning, den täcker hela min linje från 4.2 till 6.9. Har även en North Prog comp, mkt skönt med ovalt grepp. I övrigt ingen större skillnad i styvhet.

  • oscar

    Medlem
    6 april, 2001 vid 07:08 som svar på: Hur f….n

    Mail från Megascene:
    “Tester görs med två brädor 90 och 100cm. 90 brädan kommer först eftersom den
    är snabbare i alla förhållanden än 100cm som fortfarande är under
    utveckling. Brädan kommer någon gång under juni. Vi har reserverat ett antal
    brädor och hoppas att vi får de brädor vi beställt. Enligt Kevin slår denna
    bräda alla övriga konkurrenter. “

    Så nu får man tänka lite till!

  • oscar

    Medlem
    5 april, 2001 vid 17:09 som svar på: Flow 2000 eller 2001?

    Vadå, var läste du detta? Kolla http://www.mistral.com eller SPs katalog eller alla annonser i tidningar. Helt isolerad till konfen eller 🙂

  • oscar

    Medlem
    5 april, 2001 vid 10:43 som svar på: Handskar

    Är nöjd med mina Maui Magic mitten open palm. Man kan ha kirurghandskar under för att hjälpa ytterligare. Finns hos http://ontop.freeservers.com

  • oscar

    Medlem
    4 april, 2001 vid 19:36 som svar på: Flow 2000 eller 2001?

    01orna är helt nya shaper så de BORDE vara bättre.

  • oscar

    Medlem
    4 april, 2001 vid 19:35 som svar på: tävlingar?
  • oscar

    Medlem
    4 april, 2001 vid 12:20 som svar på: Höga hopp

    Stång hjälper inte om du inte har svall, har testat själv. Svall är steg nummer 1 helt enkelt. Köp lite 25 liters dunkar på ICA Maxi!!

  • oscar

    Medlem
    3 april, 2001 vid 19:26 som svar på: ’01 Volcano 6.9 eller 6.4?

    6.9 fungerar mycker bra till skate 63. 7.5 eller tillomed 8.0 går nog också.

  • oscar

    Medlem
    2 april, 2001 vid 19:01 som svar på: ’01 Volcano 6.9 eller 6.4?

    Intressant! Har faktiskt den kombon själv. Väger 85 och det jag tycker är begränsande är brädans storlek och inte seglet. 6.9an är ett riktigt bra segel. Relativt kort bom om man jmf med andra tillverkare. Grymt bottendrag och andas bra i byarna. kanonsegel helt enkelt.
    tycker du ska välja storlek efter din egen vikt och hur tidigt du vill plana. Jag kör Volcano 6.9 och 5.9 går därefter ner på smågrejerna.

    Good luck!

  • oscar

    Medlem
    2 april, 2001 vid 18:18 som svar på: Kommentera…!

    RRD 266 är en MYCKET bra bräda. Snabb som en slalom och går utmärkt i små vågor i lättvind. Skön volymfördelning för freestyle också. Kolla betyg på petters brädsida.

  • oscar

    Medlem
    2 april, 2001 vid 18:13 som svar på: Bomförlägning?

    Jag har kört med Maui Magics Vision bom som förlänger 60 cm til 185 på mitt 6.9 utan problem. Blir aldrig samma påfrestningar i lättvind.

  • oscar

    Medlem
    1 april, 2001 vid 19:52 som svar på: Farlig sport??

    En kille drunknade nyligen i USA, han kunde inte kroka ur hängselelinorna när han låg under seglet.

  • oscar

    Medlem
    24 mars, 2001 vid 16:18 som svar på: ART-segel???

    Dom har nog lagt ner helt. -00 segelen var mkt sköna speciellt peak, billiga bra kvalite förutom lattorna.

  • oscar

    Medlem
    24 mars, 2001 vid 08:27 som svar på: Ännu en brädfråga

    Smalare brädor är roligare om du inte ska tävla. Du kommer aldrig att ligga och tokkryssa och då är speed roligare. Smalare = snabbare på alla bogar utom kryss.

Sida 201 av 201
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums oscar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.