Forumsvar skapade

Sida 133 av 201
  • oscar

Medlem
    3 januari, 2004 vid 13:07 som svar på: Estländarna rippar

Och där fanns ju klippet jag letat efter så länge!

freestyle on ice! http://freestyle.motroonik.ee/emv/1.avi

• oscar

Medlem
    2 januari, 2004 vid 10:27 som svar på: Gaastra ca 6.0 wave/freestyle fråga

Jag kör Echo 6.2 -03 både till freestyle och med en 90 liters vågis i lättvind. Skönt segel! Kör med simmer SC-6 master och det funkar bra, tar dock ett tag innan man lär sig rigga det rätt. Kör man på Gaastras egna master kanske det är lättare. Seglet funkar ju lite feltrimmat men de är så grymt sköna när man får till det. Kör grind i 5.4 och det är också ett RIKTIGT bra segel! Om jag var du skulle jag köra echo 6.2 eller grind 6.2 beroende på om du behöver ett segel som tål att spolas eller inte. Monofilmen i echo är tunn då det ska vara så lätt som möjligt.

• oscar

Medlem
    31 december, 2003 vid 15:15 som svar på: Underarms-problem

Hade samma problem när jag var i WA och windsurfa varje dag i flera timmar. Nåt som hjälper är att VÄRMA UPP (nån som hört talas om det? grin.gif) innan surf och att stretcha underarmarna NOGRANNT innan och efter sessions.

• oscar

Medlem
    31 december, 2003 vid 14:49 som svar på: prylarna ute i minusgrader?

Jag har under sedan 1992 förvarat min utrustning i utomhustemperatur och det har aldrig varit några problem med vare sig segel eller bräda. Plast blir dock sprödare i kyla och segelen kanske inte håller lika bra OM du seglar med dem i minusgrader…

• oscar

Medlem
    30 december, 2003 vid 17:26 som svar på: lagning litet hål/ding i brädan

AHD har ett helt nytt lagningskit ”Solarpatch” som härdar av UV-strålar. Säljs i tre pack för nån hundring hos Wallén. Nog betydligt bättre än en dr.skitstick lagning…

• oscar

Medlem
    29 december, 2003 vid 10:05 som svar på: Las palmas-pozo

Ta en taxi, inte speciellt långt…

• oscar

Medlem
    28 december, 2003 vid 18:11 som svar på: Planingshjälp snälla!!!

Som det låter kan du avhjälpa allt detta genom att flytta dina hängseletampar bakåt. Max 15 cm mellan tamparna!

• oscar

Medlem
    21 december, 2003 vid 10:32 som svar på: Bästa brädan?

Jepp, Tonky och Taty har bara kört produktionsprylar, de har tydligen inte så feta kontrakt än så att de har råd att köpa customgrejer. Tror faktiskt att många kör produktionsgrejer nu för tiden då windsurfing ju inte är så penningstint som det var förr.

Jag har kört 2003an maxxride 64.5 och den är skön. Har även ägt föregående års modeller och de har varit bra allihop. Det 64.5 är outstanding på är jmf med en del andra freestylebrädor är carving moves typ 360s, detta tack vare Dual rail tailen som verkligen ”bettar” bra när du går in en sväng. Den fotsyr även grymt bra så jag kan tänka mig att den kan funka rätt ok i lite vågor också. Den är ju kaske inte lika fet som en del andra (twister 117, skate 112) så den är kanske inte lika bra att snurra segel på för en nybörjare som dessa. den är faktiskt även ganska snabb för att vara en freestyle men tar dålig höjd då den inte har något V i aktern. Sammantaget en skön bräda som svänger bra!

• oscar

Medlem
    19 december, 2003 vid 14:01 som svar på: Hjälp! Storlek på Pro-Limit-dräkt?

Jag är 183 ca 88 kg också utan kagge och den sitter perfekt. Välj enligt tabellen på deras hemsida så blir det nog perfekt. De är inte konstiga i storleken,

• oscar

Medlem
    16 december, 2003 vid 13:19 som svar på: Tiga 260 ACR

Holmberg och Bringdal (även han var sponsrad av tiga ett tag) körde givetvis inte på plasttigor utan på epoxybrädor.

• oscar

Medlem
    15 december, 2003 vid 16:46 som svar på: Tiga 260 ACR

Snabb och lättseglad slalom som tål hur mkt vind som helst. Världens snabbaste produktionsbräda en gång i tiden med lite över 38 knop. Funkar nog bara bra med segel gjorda innan 95 då nonosebrädorna började dyka upp.

Jag hade en 91:a, första året med tigabox. Köp den bara om du inte kan lägga mer än tusen spänn på din utrustning inkl segel….grejer från innan 95 är inte mkt värt

• oscar

Medlem
    9 december, 2003 vid 14:02 som svar på: LIVING, S-80 på continentseven.com

Jepp det stämmer förutom att det var japanen Taka Kamaguchi eller nåt som uppfann takan, därav namnet.

• oscar

Medlem
    8 december, 2003 vid 11:59 som svar på: chinook??

Guns kolbom är bra, inget snack om saken. Har kört min (165-225) 6 månader nu utan ett enda problem, sitter som gjuten på mina master (simmer och north som båda är smalare vid bommen en standardmaster) och är mkt lätt att sätta på. Det enda man måste kolla är att de två flärparna överlappar så att man inte krossar dem. Bommen är samma modell som localspirit men med kol i frontbeslagsröret där local kör alu.

Grymt prisvärd även om de riktigt dyra bommarna nog är lite styvare men vad spelar det för roll om man inte kör racing…

• oscar

Medlem
    5 december, 2003 vid 16:24 som svar på: Nytt trick av Richardo Cambello!

Grym segling men det verkar som om tyskarna är ett år efter. Arial duck jibe spock 540 som de säger är nytt är väl inget annat än chachoon som han satte redan förra året i Kanada??

• oscar

Medlem
    29 november, 2003 vid 12:38 som svar på: Budget för 1 månad på GC?

Boende kostar ju bar 12€/ natt om du bor på hostelet mitt i pozo dvs ca 3300 för en månad. Pröjsar du allt på en gång kan du säkert få lite mer rabatt. Flygstol fram och tillbaka går väl loss på ca 6000 om jag inte minns fel. Mat är svinbilligt om du lagar själv och shoppar i stormarknaden uppe i vecindario men då behöver du nästan bil. Vi hyrde en corsa med rosthål i taket för 700 i veckan vilket är billigt och bensinen ligger på ca 4kr/liter har jag för mig. 15000 bör du väl klara dig en månad på om du snålar rejält.

Sida 133 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA