oscar
Forumsvar skapade
-
Sätt på dig ett par diskhandskar under vantarna så får du se att det blir bättre. Öppen handflata är det enda jag testat som funkar bra. DOCK med diskhandskar under…..
-
WA= västra Australien är relativt billigt och bra. Boende för mellan 30 och 150 kr natten och då är 30 kr alternativet på camping oftast väldigt bra. I Lancelin bor man för 70 kr natten på vandrahem och då finns det pool! Mat är lite olika pris på men ofast lite billigare än här hemma. Bensin kostade ca 4 kr/ lite då jag var där 2001 och det går åt bensin! Långa avstånd men du får i gengäld se mkt av ett otroligt vackert land. Det finns hur många bra spots som helst bara att välja efter årstid. http://www.windsurfwa.com
-
Om jag var du skulle jag reklamera dräkten så fort som möjligt. Enda sättet att få butiker och märken att bli bättre är att reklamera så att de fattar att det inte funkar att ha dålig service eller dåliga produkter.
-
Jag har personligen haft bra erfarenheter av Surf-unique även om jag inte handlat speciellt mkt av dem.
Vill även tipsa om att http://www.wallen.se har rea på Pro-limits 4/3 ZF-steamer. 1499:- och det är en grymt skön dräkt.
-
Köp det grymmaste du kan: svenska http://www.kelapro.com annars har http://www.hotsailsmaui.se lite annat också.
-
Jag tycker de är riktigt synd att de DUKTIGA svenska seglarna inte tar sig tid att skriva lite här. Ibland dyker ju S-77 och S-66 upp men annars är det tunt med rikigt duktiga seglare. Men de som tycker att detta är en ”Idiotkonf” kanske är för upptagna att polera sina FETA sponsorkontrakt eller nåt?
Undrar varför t ex Matt Pritchard, Nik Baker och andra världscupstjärnor inte är lika coola som de svenska seglarna. De dyker i och för sig bara upp på resp. företags forum men då det inte finns några svenska företagsforum så borde väl de svenska seglarna inse att det faktisk finns många som skulle uppskatta deras hjälp istället för att tycka att alla som inte vet allt om vindsurfing är idioter?
Jag är också för ett krav på inloggning för att skriva här. Det skulle nog höja standarden rejält. Och en stor eloge till S-77 och S-66 som faktisk visar lite ödmjukhet trots att de är bland Sveriges duktigaste seglare.
-
Har i 5 års tid förvarat min utrustning i container dvs utomhusklimat, förutom att det är regnskyddat. Inga problem!
-
Kan nog vara läge att passa på att köpa en Maui Force då dessa försvunnit ur programmet till 2004 pga Matt Pritchard slutat på AHD. Har haft en MF 8´4″ och den var en grymt skön bräda som jag endast bytte ut pga av lite för lite volym för mig. Hade behållit den om jag haft råd att ha två vågisar. Den är snabb och lättplanad samt svänger gudomligt pga av sin tunna häck. Som sagt enda nackdelen jag upplevde var lite för lite volym för mig. 8´6″orna var slut så det blev en RRD istället…
-
Ja man ska akta sig för lågprisprylar. Billiga bommar har billigare aluminium som inte är lika starkt. Dessa bommar duger därför endast till vanlig freeridesegling på tyska insjöar där man 90% av tiden inte planar. Som maskiningenjör kan jag säga att det är stor skillnad på olika sorters aluminium.
Ett annat exempel, en kompis köpte lågprissegel och har pajat tre st denna säsong. Hade han köpt ett kvalitetssegel från början hade han sparat in pengar istället. Han har även kört av två lågprisbommar vilka tillsammans kostat mer än en bra bom.
En aluminiumbom som alltid fått bra kritik är t ex Norths progression-comp.
Köp hellre välskött begagnat än dessa billiga prylar.
(Reservation: Tro nu inte att GUN är billiga pga sämre kvalitet utan de är billigare pga sitt distributionssystem vilket nog alla som kör på GUN kan intyga.)
-
Kevin Ozee på neilprydemaui rekommenderar ca 16 % i ökning. t ex om man avrundar lite 4.0 4.7 5.4 6.2 7.3 vilket jag tycker ser ut som en utmärkt linje då jag själv kör 4.7 5.4 6.2. Saknar dock ett 4.0 samt att 7.3an blivit en 7.0 då större inte fanns i den modellen….
Men som en del säger så är det ju även bra om brädorna överlappar lite så man får ut ännu mer ur sina segel.
-
Nja inte vindsurfing tidning, mera skate surf snow dvs allt. Hittade den på press-stop men finns säkert i välsorterade butiker som pressbyrån etc.
-
Jag kör med ett par Maui MAgic 6 mm och har aldrig frusit om fötterna. I och för sig har jag inte så lätt för att frysa men MM-skorna har funkat bra även om de börjar bli lite slitna efter 3 års användning. De är även gjorda i otroligt stretchig dubbelneopren så de går inte sönder i första taget.
Finns på http://www.ontopwindsurfing.com
-
Jag har haft en 58 -00, riktigt bra bräda som jag trivdes med från första stund. Föregångare inom freestyle med bred, kort shape. Väldigt lättseglad. Har för mig att den krävde lite pump för att plana igång i lite marginell vind pga av bottenkurvan.
Har inte seglat 62an men dock 64an som kom året efter. Även den lättseglad men lite trög i planing om man bara står still och väntar. Superpop på plattvatten, kommer ihåg att jag blev förvånad över hur lätt den spann runt i willyscippers. Svängde även skönt tack vare tunna kanter och mkt rocker.
-
Kan du inte beskriva tricket med flakan. Är det att sticka ner nosen eller?