oscar
Forumsvar skapade
-
Kolla in Gaastra´s rigging video med Tiffany Ward US69 isåfall, snacka om töntig sexanspelning….
-
Nej precis, det var snittfart på 100 metersbana och världsrekordet är bara giltig över 500 m och där har de bara seglat i 42 än så länge….
-
Vad vill du göra? Bli freestylegud eller racingkomet?
För att bli gud köp en beggad freestyle på ca 110 liter och ca 65 bred. Segel 6.7 och neråt.
För kometkarriär ska du satsa på en formulabräda och segel på 7.5 och uppåt.
I din ålder och med din vikt lär du dig klara av dessa brädor otroligt fort. Själv slet man som ett djur med en tiga 260 1992, gör inte om et misstaget. Fast jag blev en kung på vattenstart i alla vindar…….
-
Kan iochförsig hålla med Lars K där. Saltvattnen gör ju att man flyter betydligt bättre.
-
Jag skulle rekommendera en på 85 till 95 liter istället för din vikt. Jag väger själv 87 och ha en RRD wave1 L och tycker inte jag offrar nåt pga den lite extra volymen som är så skönt att ha när vinden är byig eller droppar. Snarare gör det att jag kan segla vågor i lite lättare vind och plocka fler vågor istället för att sjunka igenom i vindhålen.
-
http://www.Surfbutiken.nu med länk ovan säljer ett från chinook för 495:- ser riktigt bra ut..du får ju med cleatar att festa på bommen samt block.
-
Gå in till Skidsport och reklamera. Smartare att göra det innan du lägger ut det så här, så har du större chans att få igenom dina klagomål. Men jag håller helt med dig; jäkligt dåligt att de inte då t ex tightar pinnen med loctite redan i butik eller upplyser dig om detta.
Enligt mig en klockren reklamation.
-
Inte säker men jag tror hotsailsmaui.se kommer ha dem…
-
Kul att köpet blev bra! Lycka till på vattnet! Inget slår ju den första planingen, vet inte om det finns nåt som slår den känslan, planing är ju hela grejen med vindsurfing.
-
Köp ett par tjockare brickor eller alternativ ett par brickor till. Köp dessutom den dyraste skruvmejseln du kan hitta i RÄTT storlek, det gjorde jag och vilken skillnad det gjorde. Inga förstörda skruvhuvuden och stropparna sitter som berget. Förstår ändå inte varför de inte kan sätta i dubbla inserts direkt i produktion.
-
Då ska du vänta lite på på ett nytt svenskt märke som ska vara det grymmaste Phil MCGain har kört på…….dyker upp i höst/ vår. Lätta, flexar precis som din mast och har marknadens bästa nedhalssystem, dessutom i prepreg carbon vilket vad jag vet ingen annan kan skryta med….
-
Vill kommentera Ola P lite.
AHD 60 DRT, tvärtom så är denna bräda att föredra i hårdare vind då den pga av sin tailshape är betydligt smalare i den planande bredden än andra brädor. I vindar över 10 är den nog den bästa förutom Maui Projecten. DRT brädorna svänger dessutom grymt bra och är riktigt sköna brädor. Om du ska segla huvuddelen i vindar under 10 så är 64.5 att föredra men du lär fortfarande inte ha problem i 12-13.
RRD TT har alltid varit bland de mest lättsegladefreestylebrädorna och är långt i från extrema att segla.
Starboards freesexbrädor är grymt lättseglade enligt alla tester och 2003an har US-box dvs alla vågfenor passar utmärkt. Det finns även gott om freestylefenor i US-box. 2002an hade dock tuttle vilket gjorde att man inte kunde ha enkelstropp bak. 2003an ska ha grymt mkt bättre POP än 2002an.
Vill du ha en bra blandning mellan freestyle och freeride så är JP, Starboard, RRD och Fanatic att föredra. Vill du dock spinna som en kung välj AHD. Mitt val hade nog blivit Starboard Freesex 2003 då en är bra på allt.
-
Första Super X har redan varit. Gick av stapeln nu i veckan på Fuerte. Kauli vann före Albeau, båda på AHD´s nya mx protobrädor. Intressant var att dessa två tillsammans vann ALLA stegar och att Kauli väger ca 65 kg medans Albeau väger 95. Så storleken har ingen betydelse som vanligt….
Jag tror faktiskt lite på super X eftersom det är så lätt att anpassa formatet. Kör man på klubbnivå kan man ju köra vanlig slalom med kanske bara ett hinder eller krav på en duckgipp och sen är det ju bara att lägga till trick efter hur höga krav man tycker är lämpligt. Meningen är väl lite att man ska ramla