Forumsvar skapade

Sida 149 av 201
  • oscar

Medlem
    30 april, 2003 vid 07:13 som svar på: North vill jag ha

http://www.surfkeppler.de samt http://www.surfstadl.de
    Billigare än boardwise….

• oscar

Medlem
    29 april, 2003 vid 20:39 som svar på: Vargas LIVE!

Var f*n hittar man alla windsurfstreams? Var inne på sidan men hittar bara adecco asian tour.

• oscar

Medlem
    29 april, 2003 vid 20:32 som svar på: 40 cm förlängning på ett 7m2 freestylesegel???

Du är feg. wink.gif Inga problem med så lång förlängning. Har kört 37 cm förlängning på mitt North 6.9 i 2 år utan problem, vad skulle kunna hända menar du?

• oscar

Medlem
    28 april, 2003 vid 17:38 som svar på: Ni som vet….

Ja du har absolut en för stor fena. Något neråt 30-34 vore nog bättre.

Det finns en bra grej på nätet: http://www.finexplorer.de

• oscar

Medlem
    27 april, 2003 vid 17:07 som svar på: master till NP segel?

Har för mig att excel i finland köpte fiberspar för några år sedan. Så om jag inte har fel så görs nu fiberspars master i finland.

• oscar

Medlem
    27 april, 2003 vid 16:02 som svar på: Perth

http://www.windsurfwa.com där finns allt..

• oscar

Medlem
    27 april, 2003 vid 12:18 som svar på: Litet bomtest…

Den är inte helgjuten men det är ett kolrör i beslaget inte alu. Den känns riktigt bra på alla sätt.

• oscar

Medlem
    24 april, 2003 vid 19:33 som svar på: I Sverige är prylar BILLIGARE än i Tyskland!!!

Tyska importörer har nog väldigt mkt bättre inköpspriser eftersom de handlar STORA volymer. De har ca 40% av världsmarknaden..

Desutom bara 16 % moms va?

Tycker synd om svenska importörer…

• oscar

Medlem
    24 april, 2003 vid 19:27 som svar på: Rigga North Sail.

Volcano 2001 5.9 6.9 samma segel med mycket små ändringar och nytt namn till 2002. Mast XC60 460 och Simmer SC6 430. NP förlängare, ca 2 cm mindre på förlängaren än vad som står på seglet dvs 25 förlängning på 456 (5.9) och 35 på 497 (6.9). Bommen alltid på maxförlänging 185 och 195 med max uthal eller 1 cm mindre.

Hur de ser ut beror lite på vad du har för master. Jag körde alltid ”nästan max” eller ”max” i nedhal och rätt hårt spänt uthal, tyckte de kändes ”lättast” och bäst då. För mer bottendrag kan man släppa lite i uthal men inte för mkt för då känns de lätt lite säckiga. Jag föredrog att köra hårt spänt och pumpa igång seglen istället för ”lättvindstrimmat”.

Rynkor på land är inget att bry sig om, de försvinner oftast på vattnet.
    Lycka till!

• oscar

Medlem
    24 april, 2003 vid 15:23 som svar på: STHLM’s FIKUS!

Konfen har alltid varit såhär o de anonyma inläggen med spydiga kommentarer är ju bara att scrolla förbi om man inte tål dem. En del är riktigt töntiga men en del är riktigt kul.

Sluta störa er så mkt så blir allt bättre…

• oscar

Medlem
    23 april, 2003 vid 20:01 som svar på: Förhindra spinout

Kolla att fenan sitter fint i boxen, inga kanter som sticker upp osv. Kolla fenan så den inte har några små hack o dyl. Sen som de andra säger, segla med jämnare tryck på fötterna, dämpa vågor med knäna så att luft inte kommer under brädan.

• oscar

Medlem
    23 april, 2003 vid 19:57 som svar på: Bilder från GC!

Du måste nog vara reggad användare för att de ska synas.?.?

• oscar

Medlem
    18 april, 2003 vid 14:32 som svar på: Riggnings Problem!!!

Då låter det som om du inte dragit tillräckligt i nedhalet. Race 7.8 kan ju vara vilken årsmodell som helst men är det inte från första delen av nittiotalet ska det vara rejält fladdrigt i toppen. Testa mer nedhal är mitt tips. Lattorna ska INTE sticka ut på framsidan av masten på ett cambersegel. Många märkens luff-siffror stämde inte så bra för några år sedan och dessutom så förlänger olika förlängare olika mkt skillnaden mellan två olika märken kan vara upp mot 10 cm. Så du får nog testa dig fram men som sagt fladdrigt som f*n ska det vara.

• oscar

Medlem
    18 april, 2003 vid 14:13 som svar på: Riggnings Problem!!!

Som vanligt hjälper det oehört om du skriver vad du har gör grejer. segel (märke modell storlek) mast (märke längd) bom osv…..

• oscar

Medlem
    18 april, 2003 vid 14:10 som svar på: Längd på hängselelinor?

Helt rätt, kör på 26orna. Anledningen till att jag gått ner till 24″ är att jag har så tätt mellan mina linor. Tänk även på att köra bommen rätt högt. Voodoo verkar vara lite ”old school” när det gäller detta… smile.gif

Sida 149 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA