Forumsvar skapade

Sida 167 av 201
  • oscar

Medlem
    28 september, 2002 vid 16:52 som svar på: Omröstning om reglerna

[28.09] FW AGM 2002 decisions:
    1. 12A – Freezing the current FW material rules for two years, 2003-2004.
    YES – 19, No -16,

• oscar

Medlem
    28 september, 2002 vid 13:38 som svar på: Omröstning om reglerna
  • oscar

Medlem
    28 september, 2002 vid 13:33 som svar på: bästa B&J brädan ?

Har bara seglat årsmodellen innan, dvs score v99. Den ligger mer som en freeride i vattnet. Lungt och stabilt och seglar ganska platt (jag tycker det känns som om den vill dyka i vågorna), lättseglad. Twistern är betydligt oroligare på vattnet, den vill verkligen hoppa och tricka. Så det är väldigt stor skillnad, scoren är förövrigt shapad av Naish, Iggy och Twistern av Nik Bakers shaper Mark Nelson.

• oscar

Medlem
    28 september, 2002 vid 08:07 som svar på: bästa B&J brädan ?

Såg förresten att Wallen har rea på AHD, Maxxride 60 för 8998:- lär ju passa dig som handen i handsken. Test finns på boards sida.

• oscar

Medlem
    28 september, 2002 vid 07:59 som svar på: bästa B&J brädan ?

Det låter som du är inne på rätt typ av bräda. Vilken som är bäst kan nog bara du själv avgöra. Det är ju din egen smak som avgör. Du kanske ska avvakta något tidningstest så du ser vilka egenskaper de olika märkena har. Ofta skiljer det en del i hur de designat brädan. En del svänger bra medan andra är snabbare rakt fram. Kvalitetsmäsigt är det nog ingen skillnad.
    Många av de små freestylebrädorna har testats i bla boards kolla in http://www.boards.co.uk under windsurfing kit, board tests och 90-100l samt freestylebrädor.
    Mitt stalltips för 10-12 m/s är dock Mistral Twister 102 som dessutom funkar grymt bra i små vågor. Den känns otroligt livlig på vattnet svänger grymt för att vara så bred och popet är helt otroligt, man måste nästan hålla igen för att inte överrotera vulcans.

• oscar

Medlem
    27 september, 2002 vid 09:12 som svar på: Vintervåt/torrdräkt ???

Jo jag håller med dig. En sådan dräkt är ju bra mkt bekvämare. men det måste ju finnas en orsak till att (nästan) alla torrdräkter gjorda för windsurf och kitesurf är av neopren.
    Tror att många inte är medvetna om riskerna med en torrdräkt av seglartyp vid actionsportsutövande, det var väl mest det jag försökte få fram.

• oscar

Medlem
    27 september, 2002 vid 01:20 som svar på: RRD Twintip -02, mjuk under padsen vid främre stropparna!

Jepp, reklamera.
    Kolla in http://www.konsumentverket.se och stå på dig. En 02a som blir mjuk är lika med ny bräda och inget annat! mad.gif

• oscar

Medlem
    26 september, 2002 vid 14:09 som svar på: Vintervåt/torrdräkt ???

Enligt Guls hemsida så tillhör den deras Marine program dvs fär båtsport. Under deras kiteprogram finns bara konventionella dräkter vilket jag tycker stärker mina åsikter, eller?

Neopren har ju fördelen att det värmer även om det är blött så om det är mer eler mindre hållbart speler väl ingen större roll. Hellre än trasig neodräkt än en trasig seglartorrdräkt.

Jag skulle nog satsa på deras wakeboard dry suit istället. Den lär ju vara gjord för hårdade krascher.

• oscar

Medlem
    26 september, 2002 vid 09:37 som svar på: Vintervåt/torrdräkt ???

Ingen som har tänkt på att en sådan här dräkt inte är byggd för sportutövning annat än vanlig segling. De tål alltså inte de krafter som de utsätts för t ex vid en krasch från flera meters höjd. Spricker den blir det INTE varmt! Rent av livsfarligt. mad.gif

• oscar

Medlem
    25 september, 2002 vid 19:09 som svar på: Fetaste Tricket För stunden!?

Switch stance, clew first, spock 540 är ju rätt cool. Säkert bland det svåraste man kan göra.

• oscar

Medlem
    25 september, 2002 vid 19:06 som svar på: neilpryde supernova ’03 utan batleech?

Detta har diskuterats några gånger på Npmaui. Batleachen är kvar fast inte lika mkt. Den är även uppdragen mot den övre lattan i panelerna. Kolla fotona och inte de teckande bilderna så ser du den.

• oscar

Medlem
    25 september, 2002 vid 13:27 som svar på: testcenter utomlands
  • oscar

Medlem
    25 september, 2002 vid 08:18 som svar på: Vilken är den bästa freestyle fenan?

Körde hela förra säsongen med en Goya 26 till mitt 6.9 utan problem. Så 28 bör du inte ha problem med om du inte är mkt ovan vid små fenor. Det gäller att vara vaksam med trycket från bakbenet.

• oscar

Medlem
    25 september, 2002 vid 07:21 som svar på: Val av Freestyle

Mistral brukar släppa sina freestyles i jan/feb. De har gjort så de senaste 2-3 åren. Allstå hetast 2003! : )

• oscar

Medlem
    24 september, 2002 vid 20:46 som svar på: Val av Freestyle

Jag kör 5.3 på min Twister 117 men då snackar vi ju inte överriggad 5.3. Brädan går faktiskt bäst med 5.9 och 5.3. Men jag är å andra sidan rätt tung ca 90 kg.

Coolaste brädorna 2003 enligt mig är Fanatic, AHD, Mistral och F2. cool.gif

Sida 167 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA