patrikol
Forumsvar skapade
-
Till D70 måste du ha ultra 2 minne om det skall hinna med kameran. Men du får ett sådant 2 GB för 1700:- nu och då får du plats med 200 bilder med högsta upplösningen lite i minsta laget tycker jag men 4 GB är alldeles för dyrt än så länge. priserna på 300 D kommer att sjunka rejält. när jag fått pengar till Nikon D2 x så är min D70 till salu!

-
Låter som en bra kamera men avvakta om du kan det finns otroligt många reviws på nätet om kameran men den är inte ute än så det är mest canon entusiaster som vill höja sitt märke.
Här kan du läsa lite uppfattningar men dom flesta verkar bara ha sett kameran på bild.
http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=canon_eos350d
Canon 350 D verkar mycket bra men kan du så vänta någon månad så att du får tillförlitliga test.
Jag hade inte köpt en Nikon D70 med tanke på att Canon har denna 350 på lut den verkar grym men som sagt kan du vänta så kolla riktiga tester om ett tag i stället.
Här har du en kille som provat den en dag kolla vad han tyckte.
1. If you own a Rebel 300D, I’d think twice before switching unless you want to blow up your pictures beyond 20″x30″. I don’t see enough difference in overall quality and sharpness to warrant the extra pixels (well not yet, anyway–I probably will as time goes on). Image quality is excellent, but then so was that from the 300D.
2. If you want a faster shutter and you’ve got kids, then get the 350D–no question.
3. You’ll find it easy to go from one to the other–the buttons are all just about located in the same place.
4. If you have another smaller Canon–you can share batteries (yay!).
5. If you have a Bigma, you’ll probably want the 350D–less weight and puts the lens in control of the body–to hold, etc. without flexing the body.
6. If you want to look professional–buy the 20D.
7. If your’re expecting big differences between the images of the 300D and the 350D–you’ll be disappointed–initial reaction.
8. Build quality is excellent, but looks a little cheaper to me than the 300D.
9. The drop in price will make the 300D and outstanding value–just not that much difference unless you want some of the focus features, fast on/off and mirror lockup that others have craved and hacked for.
10. Appears to be a mini-20D.
11. I’d get an extra warranty. This thing feels breakable.
12. Women will love this camera. It’s lighter and fits smaller hands.
Problems
Found a dead pixel… -
Glöm inte att vid lättvindskiteing behöver du en lite större bräda också.
-
Synd om dig Hugo! Nu missar du ju snöslasket här hemma!

-
Det är en konst i sig att låta bli att svara på dom som man tycker är negativa till allt eller besservissers jag tränar för fullt hela tiden här på Steffo!

-
Tack för infot alltid lär man sig något nytt!
Har själv kört snowboard sedan 1985 nja det är inte så mycket som det låter tyvärr.Jag bor nämligen inte där det går att åka snowboard så det har bara blivit på vintersemester då och då men grymt skön känsla är det!

-
Digitalzoom är bara en beskärning av bilden inget annat kan du göra bättre i Photoshop digitalzoom är helt enkelt ingen zoom alls utan något helt annat.
Du kan förstora så det räcker och blir över med bilderna ifrån D70 men det är klart skall du göra många 5 x 5 meters reklamskyltar så visst lite betydelse har det. -
Sant har ingen större betydelse.
-
Har en Aero 2 14 kvm som är betydligt bättre och mera hållbar än Aeron och dessuton färdig för 5e lina om sådan önskas!
Är din kompis intresserad kan han maila mig. Har även en Cabrinha Icon 130 men det är iofs. ingen nybörjarbräda.
Så länge ingen klagar så kan du ha kvar tråden håller med dig om att köpes och säljes inte alls funkar.
-
Jo litta men det är det värt speciellt om man har lite kulor och det har väl du?

-
Nej det har aldrig varit det hetaste men är fortfarande mycket bra för nybörjare.
5e linan funkar utmärkt om man gör rätt gör man fel så kan den sno sig runt kiten.
Frågan är varför man inte kollar instruktionen innan man kör men det är ju väldigt vanligt gör man rätt är det inte något problem.
-
Menar du D70? Har själv en sådan utmärkt kamera men just nu är det Canon EOS 20D som är bäst.
Har du ingen optik sedan tidigare eller ännu bättre canon optik där hemma. Så är det Canon EOS 20D som ger mest för pengarna just nu!
350 D är så ny så den har jag inte hört något om får väl invänta något test och se vad den går för!
-
Fråga Chrille han har kört med 5e lina i snart ett helt år han såg inga nackdelar med en 5e lina.
Men vi behöver ju inte bry oss så mycket om vad vi själva tycker det vet vi om ett år antingen så har alla 5e lina eller så har ingen det vi får väl se när det har gått en tid.