patrikol
Forumsvar skapade
-
Enkel våtdräkt med surfshorts och raschguard är det som jag tycker funkar bäst två våtdräkter gör dig mera stel i rörelserna. Man måste absolut inte ha torrdräkt det funkar bra med våtdräkt typ 5/3. Men har man gott om pengar och alla kitestorlekar man vill ha så visst det är suveränt med torrdräkt, själv saknar jag ett par storlekar kites så då får det bli dom först. Men det är klart när det kryper under -5 grader så är nog våtdräkten i kallaste laget men -5 och uppåt så går det bra med våtdräkt.
-
Skulle gissa att det i Skåne rör sig om cirka ett tiotal kiteinstruktörer som är igång.
-
Visst jag vet inte riktigt säkert ännu, måste få tag på min våtdräkt först. Annars blir det i kallaste laget.
-
Nej Nej det går utmärkt med en våtdräkt! Typ 5/3 eller liknande vatten temperaturen är ju bara intressant om du skall simma, kitea gör man på vattnet
Brukar vara pyrofegiskondomåkarna som gnäller mest att det är kallt.
-
Ja bor du i Malmö området så kan jag leta fram ett Tel: nummer som går till en skrot som specialliserat sig på just VW bussar dom har även nya delar väldigt prisvärda grejor.
-
Va väger du Pan!
Monsterdrakarna på 17-18 He He
-
Recon är mycket bra! Skall du tvunget handla nytt så slå till. Om du däremot kan tänka dig att handla begagnat så kan du få 03 kites till mycket bra priser här på Steffo. Din vikt har ganska stor betydelse så den måste du uppge väger du 80+ så måste du ha en större kite men även stor bräda om du tänker kitea i vindar kring 5-6 m/s
-
Skall ta Ribban i morgon om det blåser och jag får tag i min våtdräkt, Har köpt ny av Huber så om jag får tag i våtdräkten så blir det en runda i morgon men utan tror jag att det blir i kallaste laget vid nordlig vind!
-
Ja det finns ju bara ett ställe! Som slår allt annat Danmark kolla var det alltid blåser på DMI! Danska västkusten finns ju så många grymma ställen! God öl! härliga Danskar öhh danskor menar jag så klart

Vi skall själva dra dit ett gäng till sommaren!
Glömde tillägga alla vindriktningar funkar! -
Mystic Dark Rider Waist Harness By Maui Magic.
-
Såg på LBWS att det var bra vind härligt att höra, Typiskt att man var sjuk. Får hoppas på måndag istället.
-
Eftersom man inte kan åka unhooked med UDS så lär det inte bli aktuellt med UDS.
-
Jag har en Multivan ”VW Buss” så då räcker det med att släppa ut luften ur LE. Om jag vet att jag skall ut dagen efter igen så behåller jag luften i alla utom LE. Tänk bara på att om det är vinter och du pumpar upp kiten med kall luft så kan du spräcka kiten om du tar in den i värmen. Kan ju vara bra att veta