patrikol
Forumsvar skapade
-
patrikol
Medlem6 december, 2003 vid 07:46 som svar på: Malmöbor – förena eder för föders skull, Ribban21 m/s vid lernacken så ta det easy. Vi har haft fullt upp på jobb hela natten inte en lugnstund larmen har avlöst varandra.
-
Ja då det är bra med vind håll i hatten bara! 21 m/s vid lernacken så ta inte för stor kite
-
Håll i hatten eller varför inte ta med en kite har hört att dom skall kunna dra båtar också! Kanske dags för ett test?
-
Hon ser definitivt kvarglömd ut.
-
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Nja nu var det nog termen slör inom seglingen som det refererades till men tack i alla fall ingen annan som verkar veta vad det är, inga gamla seglare här?
[/ QUOTE ]
Gör det själv om du tycker alla andra e så kassa. Tönt

Läns är när du har vinden rakt i ryggen. Du seglar alltså i vindriktningen.
Halvvind då kommer vinden från tvärs. Du seglar alltså 90 grader i förhållande till vinden.
Slör är ett mellanting av de båda. Vinden kommer alltså in (ca) 135 grader ”akteröver”[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
Vad är det för påhopp när har jag sagt att alla andra är kassa? Hallucinerar du eller? Tönt är nog närmare en beskrivning av dig själv den stämmer definitivt inte in på mig. -
Hysteri vet jag inte jag har kanske skrivit typ 5-6 inlägg om UDS och sedan bara svarat på frågor. Men någon hysteri finns överhuvutaget inte att tala om vi är väldigt få som kör med UDS än så länge. Ser man till andra länder så är intresset för UDS så där inte alls tal om någon hysteri och fortfarande inte så många som använder det. Men det är väldigt nytt så vi får se om några år om det var en flopp eller en milstolpe i kite historien själv tror jag på det senare men vi får se om några år då finns det förmodligen ännu bättre system.
-
Vet inte exakt vad det kostar´men bör hamna på ungefär 1000-1200 med tanke på att ett komplett med bomm kostar 2035:- En Naish bomm går väl på cirka 900 har jag för mig.
-
Personligen är jag mer skeptisk till Cabrinhas Recon verkar vara ett jätte bra system men mycket som kan haka upp sig. Men vi får se om några år vad som finns kvar. Recon och UDS är svårt att jämföra överhuvudtaget det är två helt olika saker Recon bygger på ett traditonellt system UDS är ett helt nytt system. Dom som tror att UDS är ett spinningleash säkerhets system är helt fel på det det är mycket mer än så. Men all info finns på Naish hemsida. Har fått lite påpekningar om att jag fått det till att låta som ett helt säkert system vilket det naturligtvis inte är man kan så klart åka på oväntade luftfärder även med UDS det kräver bara mycket starkare vindbyar än tidigare men vinden har hur mycket power som helst så allt kan hända glöm aldrig det.
-
patrikol
Medlem5 december, 2003 vid 23:33 som svar på: Malmöbor – förena eder för föders skull, RibbanFan att man jobbar! Annars hade man varit gjuten!
-
Tycker du skall prova det åtminstone. Är man nybörjare så tycker jag inte man skall tveka men är man van vid något annat system så är det ingen brådska. Jag tror att du lär dig dubbelt så fort att hantera kiten med UDS än utan UDS. Nej det är något mer komplicerat än så med tanke på att ett uppgraderingssätt kostar 1000-1200 ungefär. Det passar till vilken bomm som helst så är det inte värt besväret att mixtra med säkerheten räcker ju att någon komponent inte håller måttet så är man risigt på det. Kolla på Naish hemsida där finns beskrivning av systemet och en bra film.
-
Naish ”Spreader bar” menar ni selen kan vara vilken som helst. Du får en sådan med i paketen.
-
Är på JP vid 10:30
-
Får nog fan hitta två!
-
Jag försöker vara sist och du tydligen först