patrikol
Forumsvar skapade
-
Du fatta ju direkt vad jag menade? Du är klok du Kicki
-
Du har väl inte slutat med kite Johan? alltid lite äventyr när du är med
-
Nej sverige är inget att rekomendera det är så pass tråkigt att man oftast slutar efter ett par år.
Den jämna vinden får du gärna höra av dig till mig när den är för jag tror att jag kanske upplevt två gånger då den varit jämn på en hela sässongen. Fast i Lundåkra hamnen brukar det ju vara jämn vind så får kanske kosta på mig att åka dit mera. I Habo har jag aldrig varit med om att det varit någon jämn vind. -
Nej det är väl snarare om man skall utbilda sig i den miljön man kommer att befinna sig i mesta dels av sin aktiva tid eller om man skall göra det någonstans som man kanske tillbringar några veckor av sin aktiva tid. Det har ingenting med jämförelser att göra vissa tycker att man skall utbilda sig på ett ställe där det är så enkelt som möjligt på och jag tycker att man skall utbilda sig i den miljön som man kommer att vara mest i. Speciellt om det skiljer sig mycket jämfört med vad man har hemma vid.
Så nu kan personen i fråga göra som han tycker verkar bäst med tanke på vad vi tyckt här. Jag kanske har helt fel men det är i alla fall min åsikt. -
Nej det är det säkert inte! Det är väl bara hållbarheten och kvaliten samt snabbheten som skiljer lite grann det största problemet med kites om jag uppfattat det rätt var 01 kitesen. Men det vet du bättre än jag Johan.
-
Nej det har du alldeles rätt i. Kite är ju betydligt farligare än dykning instämmer till fullo.
-
Jag ser det som så att ”lära” sig kitea i jämn fin vind i 30 graders värme är förenat med fara när man kommer hem till Sverige och det är 7 plusgrader och väldigt byig vind! som det är där jag kitear i alla fall jämn fin vind har jag inte upplevt många gånger i skåne!
Samma gäller dykningen att tro att man är lämplig att dyka i Svenska förhållande när man skaffat sig ett semester cert på någon varm och skön 70 meters sikt dykspot också är förenat med fara när man kommer till svenska dykvatten, oftast ett par meters sikt om det är en bra dag! Det är en sak att kitea eller dyka men en helt annan sak ”Lära sig det för första gången”
-
Om du har dig själv som Idol så är du antingen dum eller väldigt ung! Men det skall bli kul att se om du kan leva upp till dina höga förväntningar på dig själv.
Ps tror att Don Montague kan en del om hur man designar en kite också! -
Skulle vara kul att höra vad du tycker är bra, allt är skit och alla är värdelösa på kite! Vem är din kite idol och vilken kite gillar du?
-
Körde lite Vert på gamla dar, men efter en bruten armbåge och ett brutet ben insåg gubben att han var för gammal.
Betydligt skönare att landa fel i 50 cm vatten! -
Ha Ha har faktiskt inte lagt märke till att Hengo skrivet Australien
Kul inget att skämmas för Hengo men kul var det! Bara du inte hoppades få se några kängurus på filmen
-
Grattis Anna och Chrille! Kul att hör att ni jagar dom i hälarna! Njut av miljön för oss alla. Lite tomt på spotsen nu, ni brukar alltid vara där!
-
Alla dom större mer kända tillverkarna har bra kites 03 och 04. Kör själv Naish men har sett Slingshots nya kites och dom verkar grymt bra killarna och tjejerna som kör dom är jätte nöjda, så det där om att dom inte skulle vara bra är rent skitsnack. Naish fan! men har både Slingshot och Cabrinha kites och dom är bra allihopa!
-
Sök på http://se.mobile.de/ glöm inte att ändra till tyskland för annars söker du på alla länder! Har själv köpt min bil via dom. Tips sök på postnummer så kan du hitta bilar som finns lite närmare Sverige. Den heter Multivan i tyskland också men sök gärna på både Multivan och Caravelle, Det är dock en väldigt stor skillnad på bil typerna en vanlig Caravelle har den mest sparsamma inredningen. En multivan är bussarnas Rolls Royce! Sen finns det GL numera coach vilka är finare modeller och California men den senare är en mini husbil så den funkar inte som person bil. Hör gärna av dig och berätta hur det gått. Har bekanta som bor i Hamburg och det fanns en gata där alla seriösa bilhandlare fanns på och en som alla oseriösa bilhandlarna fanns på! Så vill du kan jag höra med dom om du hittar något i Hamburg ge mig bara adressen så kan dom säga om det är på den ”seriösa gatan” eller om dom hört talas om bilfirman tidigare. Bara maila mig.
Mvh Patrik
Ps jag är ju såld på just Multivan men även Toyota och Mazda har fina bussar. Dessutom är dom betydligt mindre bensin slukare. Multivan ligger på 1,1- 1,2 på landsväg och 1,2-1,3 på motorväg. -
Såklart är inte din far stolt?
En sådan ypperlig hockey målvakt!