pepa
Forumsvar skapade
-
pepa
Medlem20 augusti, 2007 vid 08:30 som svar på: kortfilm: The Mås Incident (från förregår V-berg)Den kameran skulle jag haft när det satt en pelikan i linorna.
-
Najs Mat! Som tur för mig har jag hjärnskakning den här gången så man slipper fastna på kort.
-
pepa
Medlem17 augusti, 2007 vid 08:55 som svar på: Demotillfälle Fredag i Läjet, Nobile, FLX, Ozone, (kanske Xelerator Epic)Jaha, typiskt att man sitter här med en fet hjärnskakning då.
-
Det e ju fan Dmitri son, med en sån farsa e det inte konstigt.
-
Najs bajs! Jag kan när som helst nu 😉
-
Ajajaj Anna! Men Sanna ska ju sälja sin, hör med henne.
-
Hengo vi drar till Indo och vågsurfar hela vintern. Klart.
-
Hengski! Alltid lia feeeed.
-
Stackars oss 🙁 Men de andra var jättefina! Kul att se dig på vattnet häromdagen Mat! Det var lite svårt att vågrida utan fenor och med bindningar, men kul var det ändå.
-
@Che_Riff 400432 wrote:
Tråkig inställning Jesper! Anser det vara helt självklart att, under kurstillfälle, PRAKTISKT öva samtliga(möjliga) säkerhetsmoment i vattnet och då även med lite tryck i draken. Något jag genom året sett flera skolor helt strunta i!!!
Haha och en bra förklaring utesluter praktik? Lite ordmärkeri här kanske 😉
-
@HBGSurfer 400193 wrote:
IKO är en bluff!! det är bara att betala sen är du instruktör.
Om man är utbildad lärare i skolan, betyder det inte att man lär ut bättre.
Jag tycker det är bättre att höra sig för var kurserna är bäst.
Dom andra skolorna försvinner ändå av sig själv.Hur sa? Jag gick i skolan 8 timmar om dagen i 5 dagar för att bli IKO-instruktör. För 6 år sedan visserligen men tror inte de dragit in utbildningen.
-
Kursansvarig kan inte hållas ansvarig om folk inte lyssnar och bara tänker på surf. Tror vi har rätt hög standard på instruktörer i Sverige men självklart ska alla som instruerar ge en bra förklaring på säkerhetsprylar och hur man använder de. Som sagt, en kitekurs är bara förberedande så du sen själv kan lära dig på ett säkert sätt.
-
Snacka med Surfers de e grymt tillmötesgående.