pepa
Forumsvar skapade
-
Fan va roligt att det händer så mycket i kiteSverige för tillfället! Även om just detta inte är till för mig 🙂
-
Haha fan va gött! Lärde känna Ariel när han var i knähöjd på mig och lånade kites av alla. Han är nog den jag unnar en vinst mest av alla, inklusive Mike 🙂
-
Jo lite hänger det på grejerna. Jag skulle rocka om jag körde bow-kite, men nu gör jag inte det så jag e helkass.
-
Ja det skulle man kunna säga, fast om man spegelvänder tricket så finns det solklara skillnader. I en snygg NIS brukar man tex vilja ha en redig S-bend innan det kommer en frontside flat 3. I en KGB passar många bomen i horisontellt läge efter en överpoppad backloop, tex Lou Wainman om han inte får för sig att gå inverterat.
Men sätter du KGB på ett håll blir NIS generellt sett ganska lätt på andra hållet, ja.
-
Man får ofta frågan om vilket hp-trick som är lättast att börja med, men jag tycker inte det finns något riktigt bra svar. Jag började med KGB, många andra börjar med back mobe eller slim chance. Det handlar mest om vilket grundtrick du är mest komfortabel med. Känner du dig hundrapå dina s-bends så kanske slim eller front mobe är bäst för dig. Eller varför inte en NIS (Non Inverted Slim). Är back loop din grej så testa en mobe, och om du gillar att landa blind kanske en KGB eller blind judge. Ja, ni fattar.
Flat 3 på våg är ganska annorlunda än alla andra låga powered hp’s på så sätt att du poppar mot kiten och därmed inte har lika mycket drag från kiten. Lättare skulle jag säga, men gör dig inte till powered hp-pro med en gång.
-
pepa
Medlem26 juni, 2007 vid 16:56 som svar på: Bengan eller någon annan med bra kontakter i Helsingborg!Haha du heter surfballe.
-
Kötta allt va du har. Full fart fullt tryck fullt pop så löser du det.
-
Shit kan man fortfarande anmäla sig?
-
Klart som fan det går att modda, det e ju en kajt.
-
Unhooked = så lite klägg på/vid bomen som möjligt = no bowrider bom. Modifierar alltid mina bommar oavsett märke till att endast ha loop och lina, inga quickreleases och sånt mög, det får mig att känna mig osäker.
Rättelse: QR e okej om det inte är en fet plastklump eller liknande. För mig.
-
Jag då?? Det luktar fusk!! 🙂